K El Topovi se chystá na návštěvu van der Waal a vzhledem k tomu, že jej argentinský boss (spolu s Emeraldem Flintem) připravil o šéfování EnTrOxu, lze očekávat, že místo bonboniéry přiveze pár odjištěných torpéd.
Hlídkujte spolu s May Ling na vytyčených NavPointech. Na čtvrtém se ovšem May Ling obrátí proti vám, rozhodnuta spočítat vám, že jste jí nevymetl pavučinky, jak si přála. A vzhledem k tomu, že počítat hodlá sizzlerem a Man Eater torpédy, snažte se uhýbat, co to půjde. Až jí seberete alespoň polovinu brnění, zavolá Amitab, že na Asylum útočí van der Waalovi muži. Vykašlete se na May Ling (víc už ji stejně nezraníte a ona sama odletí) a leťte zpět bránit základnu. Nejprve zlikvidujte těžké Executory (ideální je to kolmo ze shora, kde se nachází jejich slepý úhel), pak se postarejte o slabší Expurgatory. Hlavní je ale ubránit helinoxovou nádrž, a pak můžete dorazit zbytek útočníků.
Bonusové úkoly:
Mise 17: Piráti (Pirates)
Jen co jste ukázali vad der Waalovi, že slušná návštěva by se měla předem ohlásit, pokud nechce dostat na frak, stejnou chybu zopakuje téměř ihned Rudovous, chtivý dobýt bohatství oslabené El Topovy základny. Takže se pusťte do boje a odrazte piráty, jejichž hlavními loděmi jsou dva velké transportéry na západ od základny.
Bonusové úkoly:
Mise 18: Pekelný vír (Hell’s Vortex)
Tak a už je to tady, Nat i Fuzzy něco cítí. Je to velké. Je to tam dole. Čeká to na vás a vy to musíte pokořit. Jedna z nejatmosféričtějších misí v celé hře, sestupujete ke dnu propasti plné lávy, vše zlověstně rudě pableskuje, kolem vybuchují gejzíry žhavé horniny, Angelina se o vás bojí a Nat vás povzbuzuje.
Sledujte NavPointy a na jejich konci se utkejte s Biontem. Snažte se držet dál a sledujte kam se bude pohybovat (podle toho kde se zastaví paprsky), vyplatí se použít i zbraně s delším dostřelem než mají plazmové. Bohužel se před deštěm střel příliš kličkovat nedá, a to ani s rychlým Lacewingem (navíc se nemůžete příliš vynořit, ani klesnout, jinak vás spálí láva), spoléhejte se tedy na opravářské moduly a hrubou sílu. Za vaše snažení získáte nejsilnější brnění ve hře. A vlastně i nové jméno.
Bonusové úkoly: n/a
Mise 19: Rudovousovo El Dorado (Redbeard’s El Dorado)
Za to, že jste nechali Hanka Bellowse naživu, vám nyní prozradí, kde má tento proradný pirát a možná i vrah vaší matky své hnízdo. K likvidaci obrany základny vedou dvě cesty - buď můžete zlikvidovat všechny věže, nebo kolem nich rychle proleťte a zničte relé umístěná za hlavní budovou báze.
Bonusové úkoly: n/a
Mise 20: Být či nebýt… (To be or not to be…)
Váš nový známý, Lt.Hamlet se ukázal být pěkné kvítko. Za minulým přepadem stál asi on, a nyní se znovu pokouší vás zlikvidovat. Nejprve se zbavte jeho lehkého doprovodu, pak se vypořádejte s ním samotným. Má rychlou a pohyblivou loď, vybavenou laserovým gatlingem. Pokud máte Lasewing, snažte se držet dále, couvat a střílet sekundárním módem plazmového gatlingu, zatímco on vás bude pronásledovat bez manévrování a střílet s velkým rozptylem. S Mighty Maggie se o něj budete muset postarat férově, protože vás hravě dohoní.
Až zlikvidujete Hamleta, okamžitě leťte obhlédnout podezřelý objekt. Je to bomba, připravte se za ní, srovnejte s ní rychlost a až se objeví další nepřátelé a vy budete moci zaútočit, zlikvidujte ji (stačí jeden Bull Shark). Držte se však dále, jednak aby se torpédo stačilo zaměřit, ale také kvůli explozi, která by vás mohla zabít. Amitab vám vytyčí další NavPoint a bude zuřivě křičet, ať zastavíte další dvě bomby mířící k přídi, ale ignorujte jej. Harvester to vydrží a vy byste se nestihli vrátit k zádi, kde se zanedlouho vynoří další dvě bomby. Opět použijte torpéda nebo palné zbraně, ale pozor, bomby jsou nyní již mnohem blíže Harvestera a vy se k nim budete pravděpodobně blížit z levého boku, takže spěchejte, ať je stačíte zničit.
Bonusové úkoly:
Mise 21: Crawleři a andělé (Crawlers and Angels)
Crawleři se rozhodli splatit dluhy za Dr.Finchovou i Stoneyho a zaútočili na Harvester, přičemž se jim podařilo zajmout Angelinu, což zase pěkně zvedlo mandle vám.
Následujte Animala až ke vstupu do základny, dál to bude už jen na vás. Díky Lacewingu si můžete nerušeně poletovat, takže se nebojte a v klidu si doleťte na druhý NavPoint, kde se nacházejí relé. Až je zlikvidujete, pustí se do vás bombardér Spindrifter kroužící zhruba nad vámi a odstřelovač čekající na budově jihovýchodně od relé, a Bloodshot hlídkující nalevo od vstupu do základny. Až poletíte naproti Angelině, sestřelte odstřelovače číhajícího v budově napravo a pak spolu s Animalem rychle pryč ze základny. Po cestě rychle upečte tanky a pak se pusťte do trojice lodí. Stále ale buďte Angelině nablízku a snažte se vyprovokovat co nejvíce útočníků, a stáhnout jejich palbu na sebe.
Bonusové úkoly:
Mise 22: Hon za pokladem (The Treasure Hunt)
Fešná archeoložka a historička, doktorka Gillmorová, dodržela svůj slib a pověděla vám, kde se nachází skrýš legendárního piráta Lopeze, v níž by měla být mapa ke Kamenné Hrobce. Tato mise je vzhledem k drastickému omezení hloubky, do které můžete vystoupat, vcelku nepříjemná.
Sledujte NavPointy, prozkoumejte lávové jezero a pak se vydejte západním kaňonem, až narazíte na místo, kde si se silným proudem neporadí ani výkonný Lacewing. Vraťte se tedy zpět k lávovému jezeru a vydejte se na sever, pod kamennými oblouky, pak od hromady kamenů kaňonem na severozápad až k ocelovým vratům. V nich je dole malý otvor, kterým musíte trefit relé na protější straně a zlikvidovat tak turbínu vytvářející proud.
Bonusové úkoly: n/a
Mise 23: Poklad kapitána Lopeze (Captain’s Lopez Trasure)
Zlikvidujte dvě čtveřice věží dotírajících na Amitaba, velkou věž vyřaďte z provozu zničením relé umístěných na koncích příčného kaňonu. Pak se připravte na velmi iritující úsek, budete muset proletět šesticí laserových bariér, přičemž jediný kontakt s nimi vás pošle ke dnu. Nejhorší je špatný odhad při pohledu z kokpitu, mě se nejvíce osvědčil externí pohled šikmo zeshora. Také je výhodné plnit tuto misi s Lacewingem, protože rychle akceleruje a přesně reaguje na ovládání. Zničte relé a počkejte, až si Amitab naplní kapsy. Pak rychle leťte pryč a likvidujte bomby, které vás pronásledují. S trochou štěstí to přežijete a získáte mapu místa, kde se nachází Amitabův životní poklad, Andělské Slzy.
Bonusové úkoly: n/a
Mise 24: Řádoví žoldnéři (The Order Mercenaries)
Jak vám Nat poví, ona milá osoba Gwen, které jste toho vyžvanili víc, než je zdrávo, je vaše teta. To ona stojí za útoky na vaši loď a teď se zrovna chystá na další.
Vyražte a zlikvidujte dvě lodě, které jak bohužel za okamžik zjistíte, sloužily jen jako návnada, která vás má odlákat před hlavní vlnou. Likvidujte vše, co se hýbne (především těžké Timory), a ignorujte bombu, kterou na vás mezitím Strega vypustí. Nat se ji pokusí zajmout, ale nepřátelé jej paralyzují a Amitaba, který mu vyrazí na pomoc, sestřelí. Jediným vaším úkolem tak zůstává zničit onu inkriminovanou bombu.
Bonusové úkoly: n/a
Mise 25: Angelinino zjevení (Angelina’s Revelation)
Amitab je mrtev, Nat těžce zraněn a Strega se připravuje k novému úderu. Z roje nepřátel vás budou zajímat hlavně dva Timory, mezi nimiž pluje bomba, kterou musíte zničit. Pokud tak učiníte včas, explodují i obě lodě. Nyní byste se sice měli snažit pomoci Angelině, ovšem nemá to cenu, za chvíli se objeví Straga a Angelinu dosti nefér způsobem zabije.
Bonusové úkoly: n/a
Mise 26: Deimos (The Deimos)
Strega vám dá na chvíli pokoj, takže se můžete přesunout do Neopole. Tam, jak říká Nat, je třeba ukrást prototyp nové lodi, která by měla být klíčem k otevření hrobky.
Sledujte Eerie až za město, pak sestupte do kaňonu a držte se stále vpravo. Můžete buď ničit jednotlivé ovládací panely věží, nebo zlikvidovat centrální ovládání, které se nachází při úpatí jižní budovy s kupolí. Dvě lodě Odysseus a Gorgon zničte odpálením nádrží s palivem, pak se postarejte o těžké tanky a nakonec pošlete na onen svět zbytek obránců základny. Doprovoďte Eerie a zbavte se nepřátel, kteří ji po zadokování začnou ohrožovat, pak ji doprovoďte zpět do města.
Bonusové úkoly:
Mise 27: Drakeova pomsta (Drake’s Revenge)
Tato mise je trochu ošemetná, abyste se k ní dostali, musíte se zúčastnit 17.mise a v ní navíc nesmíte Redbearda zabít. Pak vám Charlotte před misí Deimos v muzeu poví, o tom, kdo je vinen smrtí vaší matky. S Rudovousem v Arsenalu si musíte navíc promluvit dříve, než s Natem. Samotná mise je vcelku jednoduchá, dva Hammerheady pošlou toho parchanta ke dnu rychle a čistě (i když pak se již neukáží jeho komplicové).
Bonusové úkoly:
Mise 28: Vastian Griegh (Vastian Griegh)
Váš oblíbený neopolský restauratér je vydírán a vy máte být nástrojem jeho malé pomsty. Počkejte na vytyčeném NavPointu, až se objeví transportér, co nejrychleji zlikvidujte jeho obranu a hlavně nenechte sestřelit Eerie, zatímco se s ním bude snažit spojit.
Bonusové úkoly:
Klíčem k hrobce je nakonec McGregorovo torpédo ukryté v místním muzeu. Všechny bezpečnostní složky se zabývají převratem, takže vzhůru na bezpečný lup.
Na prvním NavPointu zlikvidujte tři relé na zemi a dvě na budově s věžemi, čímž vyřadíte celý obranný systém komplexu. Zlikvidujte tanky a bránou vleťte do ploché budovy, na jejímž konci vás uvězní energetické bariéry. Zpět musíte přeletět přes laserové paprsky a venku to už jednou provždy vyřídit s May Ling. Pak se postarejte o hejno dotírajících policejních vznášedel (nebo se na ně vykašlete) a doprovoďte Eerie domů.
Bonusové úkoly: n/a
Mise 30: Klíč (The Gate Key)
Nejprve si musíte zaletět pro zajatého Stoneyho a Animala. Ignorujte bojujícího Odyssea, zlikvidujte obranu základny (nenašel jsem žádné relé, věže se asi musí ničit jedna po druhé) včetně vozidel a počkejte až Nat zadokuje. Za chvíli se na vás vrhne smečka malých policejních plavidel a v druhé vlně i dvě Gorgony a skupina Argonů. Snažte se odvrátit jejich palbu od Eerie, a až je zlikvidujete, pokračujte k muzeu.
Teď nadchází opravdu iritující pasáž. Vedle vstupu do muzea je malý okrouhlý otvor, kterým se dostanete do podzemních šachet. V nich musíte zničit čtyři relé, což by ani tak nebyl problém, protože možností jak zabloudit je poměrně málo. Opravdovým problémem jsou lasery, kterých je v podzemí spousta. Takže hlavně trpělivost. A mimochodem, otvor ke třetímu relé je skrytý i v temné stěně, před níž jsou lasery. Je vidět, až když přiletíte do těsné blízkosti.
Až se vyhrabete ze šachet, Eerie vpluje do budovy, jenže Nat klíč nenajde, někdo vás už předběhl. Stregu, která z budovy vyrazí už bohužel zadržet nedokážete, vybijte si tedy zlost alespoň na ubohém Shantymanovi.
Bonusové úkoly: n/a
Mise 31: Stregin hněv (Strega’s Rage)
Tetička se svými žoldáky se chystá na finální útok, Nat se připravuje na svůj životní cíl a vy se opět stáváte kapitánem na své vlastní lodi.
Bitva začíná pěkně zhurta, nejprve vás poškádlí skupina Gladiů, pak přijdou na řadu lodě Magnus a nakonec proti Harvesteru vyletí celá letka Timorů. Až se jich všech zbavíte, objeví se sama Strega s letkou Gladiů a dvěma bombami. Ty jsou váš hlavní cíl (stačí zničit jednu, ta druhá vybuchne s ní), potom musíte ubránit Nata, což je marná práce, Strega jej stejně zabije.
Bonusové úkoly: n/a
Mise 32: Krevní msta (Blood Feud)
Čas finální bitvy nadešel, jste jediný, kdo se může Streze postavit. Za mohutného povzbuzování vyplujte a na určeném NavPointu se s ní utkejte. Nutno poznamenat, že Strega je opravdu tuhý protivník. Její loď je neuvěřitelně odolná a zároveň tak rychlá a pohyblivá, že dokáže s přehledem uhýbat většině torpéd. Navíc má v arzenálu ty nejtěžší zbraně, je proto nutné se před ní mít opravdu na pozoru. Použijte na ni torpéda Hammerhead Shark s optickým naváděním, ta jediná mají větší šanci ji trefit. Užitečný je i raketomet Hydra, musíte se ale držet blízko ní, čímž se pro ni stáváte snadným terčem. Snažte se jí ubrat co nejvíce života, než přilétne Angelina. Strega se pak pustí téměř výhradně do ní, čímž si sice odkryje záda, na druhou stranu Angelina nemá příliš odolnou loď a její smrt znamená konec mise. Je ale o něco snadnější ji trefit torpédem, když se věnuje manévrování před Angelinou a o vás se tolik nestará.
Bonusové úkoly: n/a
Mise 33: Andělské Slzy (The Angel’s Tears)
Vyplujte vpřed a až dostanete koordináty doplujte k bráně, prohlédněte si mechanismus, pak skály s otvory a nakonec vás Stoney pošle ke kamennému oblouku. Odpalte McGregorovo torpédo směrem k otvoru v první skále, a pak si jen vychutnejte závěrečnou animaci.