- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Že si rodiče (i děti) mohou vybrat mezi učebnicemi? - Čím dřív lidi pochopí, že možnost volby existuje, tíme, lépe. - Ne? ... Možnost volby se táhne celým naším životem a dnes násobně více a naléhavěji, než kdy dřív.
Jeden by sice řekl: Zaplať pán Bůh za to. - Ale ve skutečnosti to není lehčí. Je to naopak těžší, je to všudypřítomné a trvalé. Takže právě proto je třeba se naučit s touto trvalou volbou žít.
Díky za tip. Objednáno 10 knížek za 500, tak i kdyby to mělo skončit v kamnech jde o prd :) (samozřejmě jsem myslel ekoligicky zlikvidováno )
Ve druhém odstavci je chyba: Hláskování je M Á M A. Slabikování je má-ma.
No, myslím si že je trh učebnic zaplevelený takovým množství, že jedna kniha navíc toho moc nevytrhne.
Spíš mi vadí, že stát není schopen stanovit pro základní školy jednu učebnici a jedny osnovy kdy by se k tomu vyjádřili profesionálové ze všech oblastí (ať pedagogové, odborníci, psychologové apod.)
Základní škola by mělo garantovat základní vzdělání. a měla by zároveň sloužit jako jediné měřitelné kritérium jednak pro žáky tak i pro učitele a jejich výplaty a školy samotné atd. Zároveň by se měla ZŠ chovat efektivně, dynamicky a ekonomicky.
Dnes si každý určí svůj postup, své učebnice. autoři si uplatňují autorským zákonem právní ochranu atd., každému se platí a dítě když náhodou přejde ze jedné školy na druhou má zmatek. Zároveň není možné proměřovat jednotlivé stupně školy s ostatními. A když jde dítě na střední školu tak mu chybí vzdělání, protože škola a učitel to považovala za zbytečné.
V podstatě zmatek, mám pocit že jsou v tom spíš ekonomické zájmy a lenost, než neschopnost státních úředníků.
nedavno jsme si s mamou prohlizely ucebnice netere, ktera je ve treti tride. ani jedna se mi nelibila, prislo mi, ze je v nich na treti tridu prilis mnoho informaci, ktera je podavana chaoticky. Mela jsem tu prilezitost studovat pedagogiku pro stredni skoly v jizni africe, a tam se prave prechazelo z outcome-based education (ministerstvo skolstvi stanovi pouze cile a co zak musi na konci roku umet a ucitel si muzze zvolit materialy, ktere mu vyhovuji, ke splneni techto cilu) na vyuku podle ucebnice schvalene ministerstvem skolstvi (ministerstvo stanovilo i kde by ucitel mel priblizne v ucebnice byt podle ctvrtleti, aby se latka stihla behem roku probrat).jeden predmet (ekonomie) se jela podle noveho systemu, zatimco druhy (geografie) podle stareho. dosli totiz k nazoru, ze spousta ucitelu podle Outcome-based education ucit neumi. musim souhlasit s tim, ze pokud je dobre vybrana ucebnice, coz byla, tak se podle ni vyucovalo skvele a bylo jednoduche si planovat vyuku.OBE byla na pripravu narocnejsi, ale zase bylo vice casu treba na opakovani nebo na projekty.nicmene, studenti museli projit statni maturitou, tak se ucitele tak i tak zamerovali na to, aby byli studenti pripraveni.
„Analyticko-syntetická metoda je nejrozšířenější způsob, jak naučit děti číst a psát. Žáci při této metodě slova hláskují, říkají má-ma. Metoda genetická zase vychází z velkých tiskacích písmen, kde děti slova slabikují: M Á M A,“
Kopírováno přímo z článku. Nechcete si opravit hláskování a slabikování? Jinak je to zajímavé čtení, ale tohle byste pomotat neměli. V genetické metodě se neslabikuje, v analyticko - syntetické naopak slabikuje.
Porad to neopravili....