Diskuze

Exředitel základní školy píše vlastní učebnice češtiny, zájem o ně stoupá

Běžné učebnice češtiny mu nevyhovovaly, proto se rozhodl vytvořit vlastní metodu, jak školáky učit číst a psát. Bývalý ředitel Základní školy v Nemyčevsi na Jičínsku Miloš Novotný je přesvědčen, že přišel s tím, co jinde chybí. O jeho knížky a slabikáře je zájem z mnoha škol.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KV

Že si rodiče (i děti) mohou vybrat mezi učebnicemi? - Čím dřív lidi pochopí, že možnost volby existuje, tíme, lépe. - Ne? ;-) ... Možnost volby se táhne celým naším životem a dnes násobně více a naléhavěji, než kdy dřív.

Jeden by sice řekl: Zaplať pán Bůh za to. R^ - Ale ve skutečnosti to není lehčí. Je to naopak těžší, je to všudypřítomné a trvalé. Takže právě proto je třeba se naučit s touto trvalou volbou žít. ;-)

0 0
možnosti

J26a28n 97Š31i94c10h

3. 3. 2018 15:07

Díky za tip. Objednáno 10 knížek za 500, tak i kdyby to mělo skončit v kamnech jde o prd :) (samozřejmě jsem myslel ekoligicky zlikvidováno ;-D)

0 0
možnosti
MK

Ve druhém odstavci je chyba: Hláskování je M Á M A. Slabikování je má-ma.

3 0
možnosti
JK

No, myslím si že je trh učebnic zaplevelený takovým množství, že jedna kniha navíc toho moc nevytrhne.

Spíš mi vadí, že stát není schopen stanovit pro základní školy jednu učebnici a jedny osnovy kdy by se k tomu vyjádřili profesionálové ze všech oblastí (ať pedagogové, odborníci, psychologové apod.)

Základní škola by mělo garantovat základní vzdělání. a měla by zároveň sloužit jako jediné měřitelné kritérium jednak pro žáky tak i pro učitele a jejich výplaty a školy samotné atd. Zároveň by se měla ZŠ chovat efektivně, dynamicky a ekonomicky.

Dnes si každý určí svůj postup, své učebnice. autoři si uplatňují autorským zákonem právní ochranu atd., každému se platí a dítě když náhodou přejde ze jedné školy na druhou má zmatek. Zároveň není možné proměřovat jednotlivé stupně školy s ostatními. A když jde dítě na střední školu tak mu chybí vzdělání, protože škola a učitel to považovala za zbytečné.

V podstatě zmatek, mám pocit že jsou v tom spíš ekonomické zájmy a lenost, než neschopnost státních úředníků.

1 1
možnosti
KT

nedavno jsme si s mamou prohlizely ucebnice netere, ktera je ve treti tride. ani jedna se mi nelibila, prislo mi, ze je v nich na treti tridu prilis mnoho informaci, ktera je podavana chaoticky. Mela jsem tu prilezitost studovat pedagogiku pro stredni skoly v jizni africe, a tam se prave prechazelo z outcome-based education (ministerstvo skolstvi stanovi pouze cile a co zak musi na konci roku umet a ucitel si muzze zvolit materialy, ktere mu vyhovuji, ke splneni techto cilu) na vyuku podle ucebnice schvalene ministerstvem skolstvi (ministerstvo stanovilo i kde by ucitel mel priblizne v ucebnice byt podle ctvrtleti, aby se latka stihla behem roku probrat).jeden predmet (ekonomie) se jela podle noveho systemu, zatimco druhy (geografie) podle stareho. dosli totiz k nazoru, ze spousta ucitelu podle Outcome-based education ucit neumi. musim souhlasit s tim, ze pokud je dobre vybrana ucebnice, coz byla, tak se podle ni vyucovalo skvele a bylo jednoduche si planovat vyuku.OBE byla na pripravu narocnejsi, ale zase bylo vice casu treba na opakovani nebo na projekty.nicmene, studenti museli projit statni maturitou, tak se ucitele tak i tak zamerovali na to, aby byli studenti pripraveni.

0 0
možnosti
RA

Není to náhodou PR článek

0 0
možnosti
JD

J82a89n 12D59u75d88e26k

3. 3. 2018 14:09

Šikovný člověk

0 0
možnosti
JK

„Analyticko-syntetická metoda je nejrozšířenější způsob, jak naučit děti číst a psát. Žáci při této metodě slova hláskují, říkají má-ma. Metoda genetická zase vychází z velkých tiskacích písmen, kde děti slova slabikují: M Á M A,“

Kopírováno přímo z článku. Nechcete si opravit hláskování a slabikování? Jinak je to zajímavé čtení, ale tohle byste pomotat neměli. V genetické metodě se neslabikuje, v analyticko - syntetické naopak slabikuje.

2 0
možnosti