„Souhlasné stanovisko se Studií vlivu na životní prostředí vnímáme s obrovskou vděčností a pokorou. Uvědomujeme si, že se pohybujeme na území národního parku, proto jsme velice rádi, že se nám podařilo se všemi dotčenými najít společnou cestu, jak rozšířit a zmodernizovat naše středisko a zároveň nepoškodit přírodu,“ uvedl v prohlášení ředitel Skiareálu Špindlerův Mlýn René Hroneš.
Rozhodnutí krajského úřad označil za důležitý milník na cestě k realizaci projektu. Melida, která špindlerovský skiareál provozuje od listopadu 2012, chystá investicí do propojení lyžařských areálů v odhadované ceně až jedné miliardy korun řadu let.
Plány propojení se za tu dobu, především kvůli připomínkám ochránců přírody, několikrát měnily a upravovaly. Pro společnost Melida je propojení areálů prioritou a hlavním investičním záměrem. Současně jde o největší jednotlivý investiční projekt v českém lyžařském byznysu.
Centrem propojení areálů bude parkovací terminál pro více než 200 aut, na jehož střeše budou dolní stanice lanovek. Terminál bude postaven na současném parkovišti P1 u přehrady Labská u vjezdu do města. Kabinová lanovka by z něj měla směřovat zhruba do poloviny sjezdovek na medvědínském kopci. Na opačnou stranu do areálu Svatý Petr k horní stanici lanovky Hromovka má vést sedačková lanovka.
Chtějí-li lyžaři ve Špindlerově Mlýně vyzkoušet oba areály Svatý Petr a Medvědín, musí mezi nimi cestovat skibusy nebo auty. Propojení by mělo zklidnit dopravu v centru horského střediska, což vítá radnice.
„Jako město jsme rádi, že se celý proces posune o další krok dopředu. Je to nejdůležitější ze stanovisek, které investor potřebuje k zahájení realizace. Vznikne nové centrální místo, co se týče nástupů lyžařů. Počítáme s tím, že jednodenní lyžaři budou odbaveni na začátku města a nemuseli by zajíždět do centra,“ řekl starosta města Vladimír Staruch.