Jen co pokřik dozněl, muž navlečený v úboru maskota ČSOB Pojišťovny inkasoval rány od perníku, který na něj fanoušci naházeli. "To se na to můžu vykašlat," nadával po palbě splavený muž v kostýmu bobra.
"HC Bobři, oléé," volali zase v úterý fandové poté, co jejich oblíbenci drtili na ledě Litvínov. Část hokejových fanoušků Pardubic nové dresy s bobrem vzala se škodolibým úsměvem, jiní se zase pořádně rozčílili.
"Já jsem taky proti bobrovi. Je to nehorázná drzost a antireklama, pokud to vidím na pardubickém drese. Ať si to nasejou klidně po celé hale, ale na prsou to nemá co dělat," píše na webu fanda přezdívaný Béba1.
Podobných názorů je na internetu celá řada. "Pro mě je to trapas a projev ztráty sebekontroly. Nikdo si neřekne - aha, bobr - to je symbol té a oné firmy. Spíš si každej řekne - co to mají ti Pardubáci za sysla na triku," napsal další fanda, který upozorňuje na to, že logo bobra až nápadně připomíná symbol filmu Krotitelé duchů.
Sponzor zaplatil, dres je jeho, říká vedení klubu
Vedení hokejového klubu však krok, kdy dres už neslouží jen ke zviditelnění hlavního sponzora, ale už přímo k jeho kampani, hájí. Manažer Zbyněk Kusý navíc dodává, že nemá jakoukoliv páku design reklamy ovlivnit.
"Pojišťovna ČSOB si prostě koupila místo u nás na dresu a může si tam dát, co chce. Teď je to bobr. Když přijdou s jiným nápadem, bude tam něco jiného. Je to čistě věc pojišťovny," říká Kusý.
Ten nezapomíná připomenout, že i jemu by se na dresu více líbil tradiční pardubický kůň, ovšem za něj mu nikdo nezaplatí.
"Ekonomická situace v zemi je taková, jaká je. Shánět peníze na hokej je čím dál těžší. Bez hlavního partnera bychom neměli šanci pokrýt rozpočet. I díky němu můžeme letos dávat 30 milionů korun na mládež," uvedl Zbyněk Kusý, který diváky uklidňuje alespoň tím, že bobr se bude na dresu zjevovat pouze při televizních zápasech.
Kampaň se sešla s horšími výsledky
Jenže i on vidí, že rozjezd kampaně ČSOB v kombinaci s horší hrou týmu není právě ideální. To se ukázalo při pátečním utkání, kdy hostesky rozdávaly i perníky s bobrem. Stovky jich ale po poslední brance Třince skončily na ledě, který se musel dlouze odklízet.
"Lidé jsou zvyklí házet perníky, teď je holt naházeli na led o pár vteřin dříve," řekl Kusý k největšímu znečištění pardubického ledu během zápasu za poslední roky.
Manažer přitom už jednou problém s novým maskotem řešil. V listopadu 2008 se na webu klubu objevilo, že jím bude neforemná postavička jménem Dynamík Jistič. Po obrovské nevoli fandů Kusý rychle couval. "Musím vyvrátit, co bylo prezentováno. Je má chyba, že se o Jističovi mluvilo jako o oficiálním maskotu."