"A přišli jsme taky o nové fanoušky," říká marketingový manažer klubu Jan Kratochvíl. "Na zápas s Curychem přišli i lidi, kteří na hokeji nikdy nebyli nebo je zajímá jen okrajově. Bohužel jsme prohráli, takže se je nepovedlo přitáhnout blíž k hokeji, aby chodili i na ligu."
O to vše Slavii obralo pouhých 38 vteřin třetí třetiny, kdy za nerozhodného stavu 1:1 dvakrát inkasovala a na zvrat už neměla. I přesto na prémiích získala v Lize mistrů 11 a čtvrt milionu korun, v případě výhry v celé soutěži ale mohla brát přes 40 milionů.
"V minusu jsme neskončili, samozřejmě jsme v plusu. Ale vypadalo to na větší zisky, jenže ono to pak naskáče," říká Kratochvíl. "Letíte do Švýcarska a musíte zaplatit letadlo, ubytování, stravování. Když lítáte jako my v 35 lidech, náklady jsou pak docela velké."
V domácí 02 Areně sehrála Slavia v Lize mistrů jen dva zápasy, na první z nich proti švédskému Linköpingu navíc přišlo jen 4 108 diváků. "Bylo to tím, že před prvním zápasem nikdo nevěděl, do čeho jdeme," vysvětluje Kratochvíl. "Navíc se to hrálo jen dva dny poté, co v Praze začínala NHL."
Na vstupném Slavia více vydělala až ve středu, na utkání proti Curychu přišlo dvakrát tolik lidí. "Při cenách vstupenek na Ligu mistrů potřebujeme, aby přišlo tak tři a půl tisíce lidí, abychom byli na vstupném s ohledem na náklady plus minus na nule," říká Kratochvíl.
Co se týká celé účasti v Lize mistrů, po odečtení nákladů se odhaduje zisk Slavie v premiérovém ročníku soutěže kolem 7 milionů korun. "Do budoucna to je dobrý projekt, je škoda, že jsme z toho vypadli," lituje Kratochvíl. "I tak nás účast v této soutěži posunula jako klub někam dál. Být mezi čtyřmi nejlepšími týmy v Evropě by ale bylo zas něco navíc."
Slavia k tomu v Lize mistrů pokračovala ve snaze nabízet zajímavé akce pro držitele permanentek. "Sleva, kterou na Ligu mistrů permanentkáři dostali, by platila i na semifinále, což by pro ně mělo daleko větší efekt," říká Kratochvíl. "Permanentkáři jsou pro nás šance, jak zvýšit počet diváků na našich domácích zápasech."