Bodyguard v bílých rukavičkách vždy pečlivě sledoval, aby se s pohárem od designérky Natálie Chalcarzové něco nestalo a někdo ho nepoškodil. Fanoušci ani hráči jakoby se ho ani nechtěli dotýkat. Co kdyby zakřikli vratkou štěstěnu?
Vždyť to může být právě ten jejich tým, jenž si sedmdesáticentimetrovou a patnáctikilovou trofej příště užije.
"U drtivé většiny našich projektů se inspirujeme v zahraničí. Venku se podobnými akcemi zabývají patnáct dvacet let, takže nemá cenu si namlouvat, že za pár hodin něco vymyslíme sami od stolu. To byl i případ Trophy Tour. Ohlas na tuhle akci, která měla za úkol představit trofej jako symbolu ligy, který zná většina fanoušků jen z televize nebo fotek, byl větší, než jsme čekali," pochvaluje si projekt předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda.
Trofej viděli sparťané, kteří mají k titulu zatím nejblíže, viděli ji slávisté, kteří na úspěšné období jen vzpomínají... viděli ji všichni s výjimkou příznivců Příbrami. Tam pohár nedorazil.
Celkem organizátoři najeli 2 283 kilometrů, což je pro porovnání stejná vzdálenost jako například z Prahy do Madridu.
FotografieStáhněte si fotografie ze všech zastávek Trophy Tour. |
Doprovodný program k výstavě trofeje se většinou odehrával v obchodních centrech, ale také v nemocnicích, základní škole anebo v prostorách majitelů klubů.
Fanoušci si mohli pokaždé přijít pro podpis fotbalových legend i aktivních hráčů, popovídat si s nimi a zeptat se jich, jaké to bylo, když se oni stali mistry, či na to, co musí klub udělat pro to, aby jednou ligu ovládl.
Každý klub si připravil pro své příznivce i něco speciálního - Mladá Boleslav, Slavia nebo Liberec nabídly exhibici mistra světa ve freestyle footbagu Jana Webera.
Zastávky Trophy Tour |
Slavia navíc uspořádala fotbalovou školičku pro nejmenší a kupříkladu Liberec si objednal taneční vystoupení cheerleaders.
Poháru vyrobenému po vzoru starodávných antických trofejí se během toulek po celé České republice nic nestalo.
"Během celé Trophy Tour hlídal nový pohár bodyguard, který ho přenášel, odnášel a měl za něj plnou zodpovědnost. Pro trofej jsme navíc nechali vyrobit speciálně vytvarovaný box, takže se jí po cestě nemohlo nic stát," informuje ředitel komunikace profesionálních soutěží Daniel Hajný.
"Chtělo by to víc takových akcí," říkal spokojeně olomoucký gólman Zdeněk Zlámal, když pohár zavítal do tamního obchodního centra. Domnívá se, že i vidina nové trofeje může nalákat další diváky do ochozů.
Podaří se to?