Diskuze
Důležité telefonáty vyřizujte raději vestoje. Lépe se na ně soustředíte
Děkujeme za pochopení.
bacil123
hmm
"proto si myslím, že pracovní komunikace se nemůže omezovat jen rozmezím
pracovní doby, a vzít šéfovi telefon o víkendu proto považuji za
samozřejmou povinnost." - pracovna doba je preto aby sa pocas nej pracovalo a za to zamestnavatel plati mzdu, .. moj volny cas je moj cas za ktory ma zamestnavatel neplati
preto som odmietol firemny notebook a pozadoval som desktop, aby som si nenosil pracu domov - v dnesnej dobe si podla mna vela ludi pletie zmysel zivota s pracou a potom to tak vyzera - firemna svadba, firemny pohreb
a ku tej loajalite - vzdy to bola a je najlahsie dostupna komodita, staci si ju kupit
bacil123
Re: hmm
Majitelia firiem medzi sebou:
Pocúvaj, ty dávas vyplaty zamestnancom, ked je kríza?
Nedávam, a ty?
Nedávam , a chodia do práce i tak?
No chodia. Pocúvaj, nemali by sme od nich vyberat vstupné?
Albert.Pes
Re: hmm
Nemáte pravdu. Ve slušném zaměstnání se naopak loajalita a pohotovost předpokládá, což by se samozřejmě mělo odrazit i na platu. Nedokážu si představit, že bych šéfovi o víkendu nezvedl telefon. To jsou udělal jenom jednou, v pátek večer, když jsem byl poněkud společensky unaven. První věc, kterou bych od svého zaměstnance chtěl, je, aby se do jisté rozumné míry identifikoval se společností - tj. je to podnikání, které, když se povede dobře zaměstnavateli, je výhodné i pro něj, není to jenom "hodit si osm" a jít domů. Samozřejmě, zažil jsem i zaměstnavatele, kteří brali zaměstnance pouze jako firemní položku, tam pak jde o něco jiného.
ehqmaster
Re: hmm
Přesně jak říkáte - taky si nedokážu představit ten telefon nezvednout. Za tři roky, co ve firmě pracuju, volal jednou jedinkrát mimo pracovní dobu - hodinu po jejím skončení, a oznamoval mi osobně odchod jednoho z kolegů, jehož práce na mně měla přímý vliv - jinak bych se to dozvěděl jen druhý den z e-mailu.
Rozhodně to však záleží na pracovní pozici, nedokážu si představit, že by bylo voláno jednotlivým zaměstnancům v kolektivech o stovkách lidí. Samozřejmě existují rozumně odůvodnitelné výjimky, v jednom zaměstnání jsme například (na jejich přání) rozesílali plány směn a související informace (nabídka přesčasů apod.) - jistě existují důvody proč hovor nebo sms ano.
Moje zásada je jednoduchá, pokud mi chce zaměstnavatel volat pravidelně - měl by mě k tomu nejen vybavit (služebním telefonem, případně notebookem apod.) a samozřejmě také ohodnotit. Jistě jsou zaměstnání, kde je to přímo nezbytné (lékaři, záchanný systém, bezpečnostní složky, poslíčci, pracovníci na "volné noze" apod.
Honza.Z
Re: hmm
jak rikas, samozrejme by se se to melo odrazit na platu, ale je beznou praxi vyzadovat tuhle "loajalitu" ze se zvedaj telefony prakticky neustale, delaj se neplaceny prescasy bez ohledu na nic - s mottem prospis se az v hrobe apod. a pritom je to zaplaceny hur jak ukrajinsky uklizecky - to je velmi castej jev, a potom rikam ja, po praci telefon nezvedam i kdyby cokoliv jak je firma loajalni ke me tak ja k ni.
Honza.Z
Re: hmm
jinak aby tady nekdo nemel dojem ze to delam uz z pricnipu samozrejme clovek ty telfony zvedal, mel tu dobrou vuli vyjit vstric tomu zamestnavateli, ale kdyz se to neodrazi na penezich - a co si budem povidat proto do ty prace chodime nebo alespon ta normalni vetsina tak to pak prestava davat smysl. jak se rika, podas prst a utrhnou ti celou ruku, po jisty dobe to cloveka prestane bavit si nechat kalet na hlavu a dospeje k nazoru kterej sem vyjadril vyse.
touring
Re: hmm
Je to slusnost a pokud je sef rozumny, tak v tom ani neni zadnej problem. Ostatne obcas si clovek taky potrebuje behem dne skocit na postu, do banky, nekteri lidi si chodej i zabehat behem dne apod. - a v rozumnych firmach a s rozumnym sefem to taky neni problem
Kocourkovský radní
Re: hmm
Na rozdíl od "bratra Slováka" se asi shodneme na tom, že vše je v normálním slušném přístupu, není důvod v běžné denní době zvednout telefon komukoliv. Mám-li zrovna důležité jednání nebo práci, která spěchá, zvednu většinou jen známé číslo, neznámému zavolám později.
Zda vůbec zvednu "skryté číslo" se často rozmýšlím, považuji takovou věc za neslušnou vůči volanému.
Za vrchol řupáctví považuji situaci, kdy za mnou příjde člověk, zahájí hovor s tím, že ON chce něco řešit, já s ním začnu jednat, v té chvíli mu zazvoní telefon, on ho důležitě vytáhne a začne do něj řvát nějaké "důležité" věci jako kdyže příjde domů a co musí ještě všechno zařídit...
Starej Pardál
Re: hmm
To já zase nesnáším a považuju za vrchol neslušnosti, když volám někomu - samozřejmě jednateli, nebo zástupci nějaké firmy a v telefonu se ozve bez jakéhokoliv představení, nebo pozdravení: "NO?" Nejenom že je to křupanství, ale zdržovat se pak vyptáváním, zda-li jsem se dovolal správnýmu člověku, abych s ním mohl začít řešit dané věci mně připadne při nejmenším zbytečný...
Honza.Z
Re: hmm
to ja zase nechapu to vyptavani jestli jste se dovolal spravnemu cloveku, tak snad vite kam volate ne?
SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?
Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...
Vyvážejí do Asie i do Afriky. Recepturu a stroje si přísně chrání
Jejich výrobek zná každý český chalupář. A často mu jeden nestačí. Přesto Papírna Moudrý stačí...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok
Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...
Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc
Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Co přinesou nová pravidla pro vymáhání dluhů
Dluhy představují stále větší problém, pro zákazníky i banky. Od 1. května to má pomoci řešit nový...
Anketa: Jaký byl můj největší pracovní omyl či trapas
Od nečekaných zvratů na pohovorech přes pracovní faux pas po chyby, které je dokázaly posunout...
KOMENTÁŘ: Co přinesou nová pravidla pro vymáhání dluhů
Dluhy představují stále větší problém, pro zákazníky i banky. Od 1. května to má pomoci řešit nový...
Najezdíte autem málo? Příležitostní řidiči mohou ušetřit na povinném ručení
Premium Pokud patříte mezi řidiče, kteří ročně moc kilometrů nenajedou, případně máte třeba aut víc...
Proč firmy a instituce nepřiznávají, že chybu udělalo vedení
Když dojde ve firmách a organizacích k vážným událostem i s fatálními následky, velmi často se...
Klempíř - Pokrývač do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč