Petr Šafránek
29. 10. 2003 10:16
Neprofesionální přístup
Pokud je naskenovaný propagační materiál skutečně oficiálním materiálem ČP, pak jde o naprosto neprofesionální práci. Nejenom to, že si pletou základ daně a čistý příjem (!) ale - jak autor správně píše - neuvažují vůbec poplatky pojišťovně - a ty i u důchodové varianty, která nekryje žádná rizika, nejsou zanedbatelné. Česká pojišťovna se vůbec v poslední době snaží tvářit jako banka či spořitelna (viz její televizní reklama o tom, že jsou vlastně taková lepší spořitelna). Myslím, že je to na hranici klamavé reklamy. Už jen velmi krátká doba trvání produktu (3-5let) znalému člověku jasně napoví, že klient nemůže nic zajímavého vydělat - vydělá pouze pojišťovna, která si své poplatky vždy strhne jako první.... Bylo by zajímavé zjistit garantovanou pojistnou částku třeba po oněch 3 letech a diskontovat ji ve vztahu k vloženému pojistnému. Nedivil bych se, kdyby výnos p.a. byl záporný, neboť zmiňovaná TÚM se v žádném případě nevztahuje na vložené prostředky, ale jen na to, co zbyde po odečtení všech poplatků a zisku pojišťovny.