V segmentu osobních automobilů výroba klesla o 31 procent, ještě horší situace je v části trhu, která se zaměřuje na výrobu dodávek a nákladních automobilů. Výroba dodávkových vozidel se v prvním čtvrtletí snížila o 57 procent, u výroby nákladních vozů propad činil 56 procent.
Prodejci automobilů zaznamenávají příklon k malým úsporným vozům. Jejich podíl dosáhl v prodejích 45 procent (během prvních pěti letošních měsíců) a překonal tak celoroční rekord z loňského roku (38,8 %). Naopak poklesl zájem o diesely a o auta s náhonem na všechna kola.
Výhled na druhou polovinu roku zůstává nejistý, odhady nicméně ukazují na celoroční pokles o 25 procent u osobních vozů a dvojnásobný sestup u ostatních automobilů. To bude mít zřejmě vliv i na nezaměstnanost. V automobilovém průmyslu v EU je zaměstnáno 2,2 milionu dělníků a dalších 9,8 milionu v navazujících odvětvích.