- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ono nakonec nejde o to, jestli bude vyrábět, ale jestli budou kupovat. A jestli bude dost lithia a baterií. Teď má ještě dost objednávek, spoustu předplatitelů atd, takže z velké části plní smluvní závezky.
Osobně masovým elektrovozům nefandím, není na ně ještě čas a technika baterií je zatím nedostatečná. Možná za 20 let bude akorát. Naproti tomu SpaceX je úspěch, ale poslední dobou se mi to přestává líbit.
A co myslíte, že by se za 20 let změnilo? Technologie se vyvíjí jenom když ji někdo vyvíjí a investuje. Ta se nevyvíjí sama jenom proto že se někde čeká na zázrak. Právě rozvoj elektromobility je ten největší impulz ve vývoji baterií jaký kdy byl.
1) Dobře, nicméně pokud to budeme brát takhle, tak jsou všechny dotace špatné
2) Tak nenadávejme tedy na Teslu, když je měřeno všem stejně.
3) Rád uvidím graf, kde budou rozděleny sales dle států v US. :) A zase jsme u toho. Zelené kredity jsou pro kohokoliv, ne jen pro Teslu.... Je to holt určitá podpora těch výrobců, kteří investují do nových technologií, což legislativa zemí, které chtějí být progresivní, poté takto oceňuje...
Otázka je, jak jsou pokroková auta, která se hodí tak pro jezdění do práce, na výlet už nemohou, neb mají malý dojezd a rychlonabíjení se dá použít jen asi 20x za životnost baterie, jež vážů od 600 kg až tunu. Zplodiny nevyfukuje, neb to vyfukují jiní za ní, elektrárny, těžba lithia, distribuce a 40% ztráty distribucí. A jak nabíjet auto s okna paneláku, to opravdu nevím. Jo rodinném domku to jde, ale kdo ho má a kdo má na TESLu, že.
Tesla celkem dostala na dotacich asi $8B, jejich kumulativni ztrata je $6B a zadny z jejich 17 let existence nebyl ziskovy...
Elon Musk je osobnost, kterou plně docení až dějiny. Díky za něj
Ono je hlavně dost nepravděpodobné, že člověk s nestandardním a velice inovativním přístupem se bude chovat naprosto standardně. Žít bych s ním asi nechtěl, ale v tom co dělá pro pokrok mu fandím.
Lidi prostě pracovat musí. Je mi líto všech obětí viru ale svět se nemůže zastavit. Jinak budem mít 70% nezaměstnanost a strašlivé sociální problematiky které povedou ve finále k více úmrtí než covid 19. A vědí to všichni. Jsem pro rousky měření teploty testování, ale sebrat lidem z dne na den obživu povede ke katastrofě.
Jo, přesně to říkal Musk u Rogana. "People think that there is some magic horn of plenty. But if you do not make stuff, there is not stuff". Velice zjednodušeně napsáno.
Ono s TESLOU a Muskem může být jednoduchý proces. Postačí přestat dotovat, z veřejných peněz, jeho auta a bude konec.
Ok, tak ještě jednou. Dotace pobírají zákazníci, nikoliv výrobce (ale ok dejme tomu). 2) nezáleží na automobilce, stejné dotace můžou dostat zákazníci VW, Fordu nebo kohokoliv, kdo bude vyrábět elektromobily 3) Tesla (její zákazníci) již dotace vyčerpala (dotace byla určena pro prvních 200 tis. vozů prodaných v USA).
Ona jedna věc je křičet: "Ať si mě klidně zatknou." a druhá věc bude, jestli ho fakt zatknou.
Já pevně doufám, že Musk zatkne místního šerifa a vyhlásí v areálu své továrny samostatný stát.
Jsem rád že nežiju v Americe, ta země a hlavně její obyvatelé jsou vyloženě k smíchu... A o Muskovi nemá cenu ani mluvit ten člověk je možná miliardář, ale duševně zcela v pořádku není, už jen podle jména jeho nového syna.
Tak Muska už oficiálně veřejně podpořili starostové několika dotčených měst, guvernér Kalifornie a prezident USA.
Za okázalé porušování pravidel, kterým se dotyčný ještě chlubí by měly být násobné tresty. Osoby, co si myslí, že jsou něco víc a pravidla pro ně neplatí popírají základní princip demokracie. Znám více exemplářů.
Jenom máš smůlu v tom že za Muskem stojí všichni :) Starostové měst, Guvernér Kalifornie i Prezident USA ho veřejně podpořili. Ten do vězení určo nepůjde