- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
když je cérka servírka šikovná tak diškreci dostane... torbě bych nic nedal...
Restaurace PADOWETZ má dole na účtence text "SERVIS NENI ZAHRNUT V CENE"
Akorát si nejsem jistý, jestli jim to k něčemu je - přece jenom žijeme v , že...
U nás je spropitné nesmysl. Mzdu dostanou takovou, jakou si domluví se zaměstnavatelem. Jeztli se jim to zdá málo, ať si vyjednají více nebo si najdou něco lepšího. Zákazník navíc není od toho, aby motivoval zaměstnance. Od toho tam je jejich šéf.
Nicméně, kdo chce, ať dává dary. Nic proti tomu nemám. Lidé různě přispívají i na charity, takže proč ne.
Do restaurací chodím dosti výjimečně - hlavně na oběd. Ne ani tak z toho důvodu, že bych tam musel uvažovat nad spropitným, ale protože tam všechno táááák dlóóóóuho trvá. Než si vás číšník všimne, než přijde konečně zpátky a zeptá se, co jste si vybrali, pak než to přinese, než to odnese a pak schválně čeká, jestli budu platit. Při běžném obědě je to tak na hodinu, někdy na hodinu a půl. Já na to prostě NECHCI čekat a pak koukat do uraženýho obličeje, že za to nedostal nic navíc. Dalším dnešním fenoménem je taky opovrživé odfrknutí, když chci účtenku. Fakt na to nemám náladu a obdivuji ostatní, že to dobrovolně podstupuji. Když jsem v Praze, tak chodím zásadně do různých jídelen, které kupodivu v poslední době celkem vznikají. Člověk si tam ve frontě vybere, co chce, zaplatí u kasy bez tuzéra a jde si to sníst. Pak žádný čekání a jde.
Jedna historka - když jsem v Letňanech odlaďoval síť, tak jsem si došel na oběd do Globusu. Bylo celkem plno, tak jsem si sednul k jednomu pánovi. Pokecali jsme si a při řeči mi sdělil, že je taxikář a že také nemá čas na hospodu. Že tady je to celkem jedlé a hlavně zaplatí, sní a odejde...
Něco jiného je, když jde člověk s přítelkyní na večeři. Jenže to mu pak čekání až zase tak nevadí. Tam už fakt rozhoduje, jak je člověk spokojen...
Říká Vám něco polední menu? Dnes už v každé restauraci...
Americký systém je neslušný a urážlivý - po večeři jsme dali nějaké dýško jako zaokrouhlení ceny. Spokojeně jsme vyšli z restaurace a najednou za námi vyběhl číšník, že jsme dali málo a že musíme dát více a to minimálně už nevím kolik. Byl to trapas pro nás i pro okolí, ale byl naprosto neodbytný, tak jsme přidali. Díval se na nás jako na naprosté zločince, něco mumlal, ale nechali nás odejít. Tak tohle je ta svobodná a obdivovaná Amerika??? Amerika je naprostá pakárna, kde je vše na vnější pohled krásné, svobodné a dokonalé, ale zkuste vybočit, nebo něco neplnit a jste vyloučeni ze společnosti a jste vyvrhelové. Děkuji nechci, mnohokrát jsme si říkali "Zlatá klasická Evropa". Ale i ta, díky vlivu Ameriky postupně mizí...
Za nějaké výraznější vybočení ze sociálně-kulturních norem vás sepsují skoro všude včetně ČR. Jde o to, že v USA těm čišníkům platí fakt fest málo a vy v zásadě sprotpitným dorovnáváte jejich plat na něco alespoň trochu normálního.
Ten čišník se vás měl správně zeptat co bylo tak strašně v nepořádku anebo pochopit že jste cizinci a vysvětlit vám, že vyšší spropitné je skoro součást ceny jídla. Nechoval úplně správně.
Tak zase ten americký styl je docela sprosťárna, rozumný plat má zaměstnancům nabízet zaměstnavatel a ne zákazník...
USA je v tomhle dost svobodna, proste svym vykonem a sluzbami si vydelas, je to i nejlepsi ohodnoceni zamestnance, tedy zakaznikem... Ma to spis vyhody nez nevyhody, stejne tak muzete byt prijat nebo vyhozen ze dne na den...
Ale i v USA se plati v restauracich plat cisnikum...
Na Novém Zélandu se dává 10% spropitné?? To jsou mi novinky. Tady nikdy nikdo nikde spropitné nedává. Možná jen v těch úplně nejturističtějších místech kde jim to cizinci cpou protože jsou tak zvyklí odjinud. Ale lidi co tu žijou dýško nedávají / nečekají. Fakt ;)
Nejhorší je, když jste v nějakém podniku spokojený, necháte tam slušné dýško a když tam přijdete znovu jako do prověřené restaurace, tak se tváří, jako když smrdíte.
nejčastěji dávám dýžko proto, že jsem línej čekat na vrácení, obsluha v ČR je většinou neutrální, přinese, odnese, neurazí nenadchne... občas ale člověk narazí na mimořádně ochotnou obsluhu a to je pak radost platit! Dýžko chápu jako výraz poděkování zákazníků při obsluze nad rámec standardu, ostatně číšník je zaměstnavatelem placený právě za ten standard, tj. to, že objednávku přijme a jídlo přinese, jinak by to nebyl číšník...
Nevěřím na zpropitné. -pan Růžový, Gauneři