Nejdelší přímý let. Cesta mezi Singapurem a New Yorkem trvala 18 hodin

  18:53aktualizováno  18:53
Společnost Singapore Airlines ve čtvrtek zahájila nejdelší komerční lety bez mezipřistání na světě na lince Singapur - New York. Trasu dlouhou více než 15 tisíc kilometrů letadlo urazilo za necelých 18 hodin. Singapurské aerolinie tímto letem obnovují populární linku na letiště v Newarku, kterou kvůli vysokým nákladům zrušily v roce 2013.

V současnosti je nejdelší nonstop let společnosti Qatar Airways z novozélandského Aucklandu do hlavního města Kataru Dauhá, který trvá 17 hodin 40 minut. Společnost Qantas Airways má v nabídce 17hodinový let bez mezipřistání mezi australským městem Perth a britskou metropolí Londýnem.

Letoun Airbus A350-900ULR odstartoval ve čtvrtek krátce před 18:00 SELČ (před půlnocí místního času) ze singapurského letiště Changi a přistál na letišti v Newarku v 11:29 SELČ. 

V letadle byla místa jen pro 161 pasažérů, z nichž 67 cestovala business třídou a 94 třídou premium economy. Menší počet sedadel poskytl cestujícím větší prostor k sezení.

Fotogalerie

Pasažéři v business třídě měli k dispozici i vlastní postel a během letu také dostali dvě hlavní jídla, přičemž si mohli zvolit dobu jejich podávání. Kromě toho měli nárok na doplňkové občerstvení. Cestující z třídy premium economy dostali dvě hlavní jídla v určenou dobu a menší občerstvení.

Podle deníku The Independent byl v nabídce Singapore Airlines pro business třídu například steak z vysokého roštěnce, humr či hamburger. Kromě toho byla ale pro cestující připravena i jídla, která jsou vhodná pro extrémně dlouhý let. „Výzkum ukazuje, že je důležité dbát na hydrataci a vyhýbat se přemíře alkoholu a jídlům, která způsobují nadýmání,“ řekla agentuře AFP zdravotnická expertka Rhenu Bhullerová z poradenské firmy Frost & Sullivan.

Nové letadlo spotřebuje méně paliva

Ke komfortu cestujících přispě i vyšší strop letadla, větší okna a speciální osvětlení snižující následky pásmové nemoci. Pomoci zahnat nudu má výběr z množství filmů a další audiovizuální zábavy o celkové délce 1200 hodin.

Dvoumotorové letadlo, které se vydalo na cestu ze Singapuru do New Yorku, využívá speciální systém, jenž umožňuje spalovat o 25 procent méně paliva, než běžně spotřebují letouny podobné velikosti, uvedla společnost Airbus.

Let z městského státu Singapur do New Yorku měl podle odhadů za normálních meteorologických podmínek trvat maximálně 18 hodin 45 minut, cestující nakonec na letišti přistáli za 17 hodin 52 minut.

Pro výrobce letadel Airbus je společnost Singapore Airlines dosud jediným zákazníkem, který si objednal letouny A350-900ULR, prodlouženou verzi dvoumotorového stroje A350. První z těchto letounů singapurské aerolinie obdržely v září, dalších šest má být dodáno do konce roku.

Singapore Airlines létaly na lince ze Singapuru do New Yorku v minulosti devět let s čtyřmotorovým letounem A340-500, který měl ale vysokou spotřebu paliva. V roce 2013 kvůli příliš velkým nákladům na palivo nevýnosnou linku zrušily.

Autoři: ,

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Do obchodu s vlastní taškou. Zvyk ze socialismu se vrací

Svoje příznivce má síťovka i v éře igelitových tašek.

Síťovka byla v dobách socialismu nejlepším přítelem člověka, který šel do samoobsluhy. Teď v dobách konzumu a zároveň...

S klidem půjčují lidem. Bankám ještě zatopíme, tvrdí šéf Zonky

Pavel Novák, šéf Zonky

Vzít si půjčku v bance byl ještě před pár lety proces na několik dní. Technologie pustily do finančního světa další...

Další z rubriky

Kožešinové bambulky se prodávaly jako umělé, přitom byly z králíků

Faux Fur Pom Pom Jumper

Britská rada pro reklamu rozhodla, že dva obchody používaly při prodeji klamavou reklamu. Bambulky na oblečení a...

Gatesovy žížaly. Miliardář investuje do „kompostových“ toalet

Nadace Bear Valley Ventures vyvíjí nové záchody pro indický venkov. Jen pomocí...

Zatímco ve vyspělých zemích je vrcholem luxusu toaleta s pozlaceným prkýnkem a integrovanou sprchou, v chudých...

HDP Německa loni rostlo pomalu. Recesi v ČR to nepřivodí, tvrdí analytici

Euro.

Tempo růstu německé ekonomiky je nejslabší za posledních pět let. Hrubý domácí produkt (HDP) Německa vzrostl o 1,5...

Najdete na iDNES.cz