Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ošklivé vánoční svetry jdou na dračku. Nápad bratrů kopírují i velké firmy

  15:54
Byly doby, kdy by si nikdo takový svetr neoblékl, natož aby za něj platil desítky dolarů. Dnes jsou ošklivé vánoční svetry natolik velkým hitem, že každá nová kolekce se okamžité vyprodá a nápad dvou podnikatelů kopírují i velcí obchodníci.

Svetr společnosti UglyChristmasSweaters.com | foto: UglyChristmasSweaters.com

Začalo to retro sobem nebo Santou. Dnes vánoční svetry vyobrazují  Popeyeho kuřecí sendviče, sušenky a humry od Red Lobsters a mnoho dalších kýčovitých vzorů, za které lidé neváhají utratit skoro 50 dolarů (přes tisíc korun). 

Spoluzakladatel společnosti UglyChristmasSweater.com Fred Hajjar a jeho bratr Mark vybudovali z ničeho jednu z největších firem, která ošklivé svetry vyrábí záměrně. Nejnovější kolekce společnosti se inspirovala Popeyeovým populárním smaženým kuřecím sendvičem. Kolekce se začala prodávat ve středu a měla okamžitý úspěch. 

Fred Hajjar řekl CNN, že nápad na svetr s kuřecím sendvičem vznikl poté, co si všiml, že se počty objednávek v prvních dvou týdnech listopadu oproti minulému roku mírně propadly. V tuto dobu lidé obvykle začínají objednávat své ošklivé svetry na vánoční svátky.

„Věděl jsem, že musím rychle udělat něco kreativního,“ řekl Hajjar, který požádal své designéry, aby se podívali na horká trendová témata svázaná se společnostmi a značkami a proměnili je v ošklivé svetrové vzory.

„Vytvořili jsme makety našich nápadů a oslovili jsme 100 různých společností, včetně Popeyes, Chick-fil-A, White Claw atd. Řekli nám, abychom to udělali a aby to bylo bezplatně,“ řekl Hajjar. Společnost Hajjar obvykle podepisuje licenční smlouvu se společností, která vlastní značku a nabízí ji procenta z prodeje. „Strategie je výhodná pro nás i značky. My prodáváme a značky získávají zdarma reklamu,“ vysvětlil Hajjar.

Podnik vyrobil 1000 svetrů se sendvičem od Popeyes a prodal je za 45 dolarů (1027 Kč) za kus. „Začali jsme je prodávat online dnes ráno a do pozdního odpoledne jsme je všechny prodali,“ sdělil Hajjar minulou středu. Jak uvedl server Business Insider, svetry se vyprodaly za 14 hodin. 

Tento týden představil Hajjar dva nové ošklivé svetry, o kterých doufá, že se také stanou virálními. Na jednom z nich je fotografie YouTubera a profesionálního hráče Tylera Blevinse, který je známý také jako Ninja. Blevins se v posledních let stal kulturním fenoménem.

Evoluce ošklivých svetrů

Za pouhých několik let se ošklivý vánoční svetrový fenomén vyvinul z vedlejšího produktu hipsterské kultury do každoroční tradice, kterou uznávají celé rodiny. 

„Poprvé jsem si toho všiml v roce 2011, kdy lidé doma pořádali párty s ošklivými svetry,“ vysvětlil Hajjar, který dříve provozoval eshop se zbožím z televizních pořadů a filmů.

„Šel jsem na eBay a uviděl jsem ty staré vánoční svetry, které by nosila snad jen moje babička, jak se prodávají za 100 (2283 Kč) až 300 dolarů (6849 Kč). „Rozhodl jsem se jednat,“ řekl. On a bratr spustili UglyChristmasSweater.com na konci roku 2012. Z vlastních zdrojů do svého podnikání investovali 5 tisíc dolarů (114 155 Kč).

První rok prodejem vydělali 40 tisíc dolarů (913 240 Kč). Následující rok však jejich tržby vyskočily o neuvěřitelných 300 %. A rok od roku stoupaly. Tento rok jsou na dobré cestě prodat svetry za 6 milionů dolarů. Společnost momentálně zaměstnává 65 lidí. Hajjar dodal, že všechny svetry se prodávají výhradně na webových stránkách společnosti. Většina z nich se vyrábí v Číně a několik kolekcí v Michiganu.

Na trhu už ale nejsou jediní. „Teď soupeříme s Costco, Walmartem, Macy’s, Nordstromem nebo Kohlem. Všichni teď prodávají ošklivé svetry. Takže stále přemýšlíme o tom, jak můžeme zůstat o krok před konkurencí,“ sdělil Hajjar. 

Bratři zpočátku provozovali obchod se skladem o rozloze 12 tisíc metrů čtverečních v Detroitu. S rostoucí poptávkou si pořídili ještě jeden prostor o rozloze 9 tisíc metrů čtverečních. Letos také vylepšili svou nabídku o novou službu, díky níž si zákazníci mohou do 24 hodin objednat svetr s vlastním motivem. 

Styly ošklivých svetrů se v průběhu let výrazně změnily. Od retro sobů a vánočních stromků se posunuly ke kýčovitějším a bizarnějším motivům. Podle Hajjara se v letošním roce objevilo několik nových oblíbených položek. Jsou to 3D svetry, politické motivy, včetně jednoho s prezidentem Trumpem nebo třeba svetr na pumpu. „V rukávu je ukrytá malá pumpa. Při jejím stisknutí se začne měnit design. Například uši psa se začnou pohybovat nahoru a dolů. Všechno je to zkrátka v duchu zábavy,“ uzavřel Hajjar.

Autor:
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině

26. dubna 2024  9:57,  aktualizováno  10:57

Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...

Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži

26. dubna 2024  10:45

Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...

Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí

26. dubna 2024

Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....

Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá

26. dubna 2024

Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...