Na vlně nostalgie. Seriál Stranger Things je pro firmy reklamní zlatý důl

  18:59aktualizováno  18:59
Když v polovině 80. let společnost Coca-cola uvedla na trh nápoj New Coke, skončilo to kvůli nezájmu zákazníků fiaskem. Přesto se produkt letos vrátil na pulty obchodů. Objevil se totiž v úspěšném seriálu Stranger Things, který se v “osmdesátkách” odehrává. Na vlně nostalgie a popularity projektu se svezly i desítky dalších značek.

Záběr z třetí řady amerického seriálu Stranger Things | foto: Netflix

Coca-cola oznámila své partnerství s internetovou televizí Netflix, která Stranger Things vysílá, na svých webových stránkách. Za účelem napodobení rekvizit, které seriál využívá, je stylizovala do podoby obrazovek počítačů IBM z 80. let. Prodej limitované edice plechovek New Coke podpořila i jedna z postav Stranger Things, která přímo v seriálu popisuje, proč je “nová cola” lepší než původní.

Zdaleka však nejde o jediný product placement. Deník The New York Times uvedl, že pro třetí sérii Stranger Things Netflix uzavřel partnerství s celkem 75 značkami. Popularity vlajkové lodě streamovacího gigantu se rozhodly využít například prodejce módy H&M, který uvede na trh repliky oblečení seriálových postav.

Řetězec Burger King zase představil Upside Down Whopper, což je v podstatě obyčejný hamburger otočený vzhůru nohama. Odkazuje tak na děj seriálu, v němž postavy termínem upside down (vzhůru nohama) označují alternativní dimenzi.

Podle odhadů analytické marketingové společnosti Concave lze ve třetí sérii Stranger Things rozeznat až 100 různých značek, což při zohlednění sledovanosti v prvních dnech po premiéře představuje reklamní hodnotu 15 milionů dolarů. Za nejviditelnější značky firma označila kromě Burger Kingu a Coca-coly také Adidas, Cadillac, Chevrolet, Casio nebo Reebok.

Product placement zdarma

Představitelé Netflixu tvrdí, že žádná z těchto značek si za své účinkování v seriálu nezaplatila. “Všechny jsou součástí vyprávění autorů, které odkazuje na populární kulturu osmdesátých let,” řekl mluvčí společnosti serveru Marketing Dive.

To však neznamená, že by Netflix z populárních značek v seriálu neprofitoval. Výrobcům spotřebního zboží totiž dává možnost vytvořit speciální edice produktů s tematikou Stranger Things.

Distribuční model streamovací služby Netflix na rozdíl od klasických televizí zpřístupní pokaždé celou sérii svých seriálů najednou. “Senzace” tak většinou vyprchá pár dní po premiéře, kdežto televizní vysílání drží diváka dlouhé měsíce. A právě zboží s logem Stranger Things na pultech obchodů prodlužuje povědomí o seriálu a slouží i jako reklama pro samotný Netflix.

“Je to zřejmě první případ toho, že seriál potřebuje značku víc než značka seriál,” napsal britský deník The Guardian. Výrobci se možnosti prodávat zboží s logem Stranger Things většinou chopí, popularita seriálu totiž láme rekordy. Netflix po prvních čtyřech dnech vysílání oznámil, že počet shlédnutí překročil 40 milionů, což se za tak krátkou dobu žádnému jinému seriálu či filmu na této platformě nepodařilo.

09.července 2019 v 00:33, příspěvek archivován: 19.července 2019 v 14:34

.@Stranger_Things 3 is breaking Netflix records! 40.7 million household accounts have been watching the show since its July 4 global launch — more than any other film or series in its first four days. And 18.2 million have already finished the entire season.

Jakákoli forma propagace se navíc Netflixu v současné době hodí. Na trh se streamovacími službami totiž vstupují silní hráči jako Disney nebo WarnerMedia a konkurence stoupá. Netflix navíc před několika měsíci zdražil předplatné na svém hlavním trhu ve Spojených státech. To způsobilo, že ve druhém čtvrtletí letošního roku firma poprvé v historii vykázala v USA pokles počtu předplatitelů.

Autor:

Nejčtenější

Kůrovcový byznys: vydělat na něm může každý, stačí mít aspoň 50 tisíc

Kůrovcová kalamita, vichřice, Šternbersko, Bruntálsko, Lesy ČR, Lesy města...

Kůrovcová kalamita je neštěstí pro životní prostředí a vlastníky lesů, ale také vidina peněz pro firmy, které ji...

Za Česko zelenější. Vláda připravuje zdanění uhlí a plynu

Ústecké komíny (ilustrační snímek).

Uhlíková daň se blíží, bude se týkat topení uhlím a zemním plynem. V září má vláda dostat na stůl návrh, jak snížit...

PŘEHLEDNĚ: Peníze, nebo stravenky? Otázky a odpovědi na chystanou revoluci

Stravenky Cheque Déjeuner (ilustrační snímek)

Ministryně financí přišla s návrhem nabídnout zaměstnavatelům alternativu ke stravenkám: místo nich by mohli...

Kočičí hlavy ničí e-koloběžky. Firmy vymýšlejí, jak z turistů nevytřást duši

Praha, 12.10.2018 Elektrický skútr Lime-S (elektrická koloběžka), který je...

Po příchodu do Evropy začaly firmy nabízející elektrokoloběžky narážet na mnohé problémy. Lidé proti nim protestují,...

Nejen zelenina. Rychle zdražují desítky potravin včetně čaje, masa i sladkostí

Ilustrační snímek

Fakt, že potraviny rychle zdražují, začal vnímat skoro každý. Nejde ovšem jen o často zmiňované extrémy, kterými jsou...

Další z rubriky

Návaly turistů trápí Evropu i svět. Mnohé země zavádějí opatření

Barcelona

Výletní lodě a ucpané přístavy či silnice zablokované zájezdovými autobusy jsou v posledních letech nedílnou součástí...

Hypotéka snů. Dánská banka jako první na světě platí lidem, kteří si půjčí

Ilustrační snímek

Dánský finanční ústav Jyske Bank nabízí vlastníkům nemovitostí hypoteční úvěr se zápornou úrokovou sazbou. Informoval o...

Zpoplatnění nestačí, německá ministryně chce úplný zákaz igelitek

Igeltiové tašky

Zpoplatnění igelitek odrazuje Němce od spotřeby, země přesto chystá radikálnější kroky proti plastovým taškám. Zakázat...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz