Britského komika donutil londýnský dopravní podnik stáhnout billboard na jeho...

Britského komika donutil londýnský dopravní podnik stáhnout billboard na jeho novou stand-up show, kde je zobrazen jak jí hotdog. Nahradil ho proto okurkou. (28. března 2024) | foto: AP

Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem

  • 29
V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed Gamble. Toho londýnský dopravní podnik donutil po všech stanicích stáhnout billboard na novou stand-up show, kde je zobrazen jak jí hotdog. Porušuje to totiž nařízení, které zakazuje jakoukoliv propagaci nezdravého jídla v prostorách hromadné dopravy.

Plakát na show „Hot Diggity Dog“ se nacházel ve stanicích londýnského metra a zobrazoval Gamblea potřísněného hořčicí a kečupem vedle napůl snědeného hot dogu na talíři.

Podle agentury AP Gamble vyjádřil své zmatení a rozhodl se nahradit párek okurkou a plakát mu dopravce krátce na to schválil.

Samotný Gamble je diabetikem a mimo jiné moderuje kulinářský a komediální podcast znám jako „Off Menu“. Právě proto uvedl, že chápe smysl pravidel reklamy, která si davájí za cíl omezit obezitu u dětí.

„Ale nové plakáty propagují něco mnohem škodlivějšího – myšlenku, že okurky se hodí ke kečupu a hořčici,“ dodal komik a přiznal, že díky této nechtěné publicitě se jeho kariéře daří mnohem lépe.

Chaos v londýnském metru. Reklama změnila název stanice, lidé zmatkovali

„Plakáty mi teď vydělávají mnohem víc, než jaká je jejich hodnota,“ řekl ve čtvrtek pro BBC.

Od roku 2019 zakázal londýnský dopravní podnik ve vlacích a stanicích metra, autobusech a autobusových zastávkách reklamy na potraviny s vysokým obsahem tuku, cukru a soli. Kromě toho dopravce zrušil kontrakty i s kosmetickými a oděvními společnostmi, které ve svých reklamách údajně ukazovaly nerealistické modely lidského těla.

„Po přezkoumání reklamy jsme oznámili, že bude nutné odstranit nebo rozostřit prvky tak, aby jako celek byla v souladu s našimi zásadami,“ uvedl dopravní podnik. „Upravená reklama je nyní k vidění ve stanicích,“ dodal.

V loňském roce se proti pravidlům provinil plakát na divadelní hru „Tony n’ Tina’s Wedding“, na kterém byl zobrazen velký svatební dort. Londýnský dopravní podnik nařídil dort z reklamy vyjmout.