Ilustrační fotografie | foto: Profimedia.cz

Konec roušek a návrat ke rtěnkám. Prodeje kosmetiky v USA opět rostou

  • 12
Prodeje rtěnek během pandemie klesly na minimum. Kvůli nošení roušek a neustálému trávení času doma mnoho lidí necítilo potřebu si líčit rty a dekorativní kosmetika se dostala na okraj zájmu. S rozvolňováním ale tento segment začíná znovu stoupat a zájem o rtěnky se zvedá.

Prodejci líčidel nyní hlásí zvýšenou poptávku a vypadá to, že s větší proočkovaností populace se vrací i zájem o make-up. Podle nejnovějších dat společnosti IRI, která se zabývá průzkumem trhu a sleduje údaje z prodejních míst v maloobchodech, se za čtyři týdny prodaly rtěnky v hodnotě 34,2 milionu dolarů, což je o více než 80 % více než ve stejném období před rokem. Stále však nedosáhl úrovně před pandemií, kdy činil více než 40 milionů dolarů, informuje CNN.

Právě rtěnky jsou momentálně nejprodávanějším kosmetickým produktem. Podle amerického řetězce Walmart se prodávaly nejvíce právě v posledním čtvrtletí, kdy se pandemická opatření ve Spojených státech uvolňují. 

Podle údajů Walmartu však zákazníci dávají přednost rtěnkám, které dlouho vydrží a při případné nutnosti nasazení roušky v některých vnitřních prostorách se snadno nerozmažou. Walmart také dodává, že velmi oblíbené jsou nyní rtěnky ve výrazných barvách, díky kterým mohou jednotlivci opět projevit svou individualitu.

22. května 2021

Situace ve Spojených státech, které byly koronavirem velice zasažené, se postupně začíná zlepšovat. Podle Centra pro kontrolu a prevenci nemocí už totiž plně naočkovaní lidé nemusí nosit roušky ani dodržovat rozestupy ve vnitřních i vnějších prostorách. Nasazenou ji musí mít pouze ve zdravotnických zařízeních a na místech, kde je to stále lokálně nařízené, jako jsou některé školy, či hromadná doprava.

Kosmetické společnosti se tak těší na to, že se touha po nových líčidlech opět obnoví v plné síle. „Na tento moment znovuzrození jsme čekali opravdu dlouho. Doufám, že léto bude ve znamení krásných výrazných rtěnek, díky kterým se na znovuotevřených místech budete moct znovu ukázat se zářivými rty v různých barvách,“ uzavírá Sam Cheow, vedoucí inovačního oddělení ve společnosti Estée Lauder Companies.

22. května 2021