Jednatřicetiletý komik se proslavil mimo jiné díky pořadu televize BBC The Great British Sewing Bee, jehož jednu sérii uváděl. Jméno si změnil toto pondělí. Poslední kapkou pro něj byl případ malého pivovaru z velšského Swansea.
Když si firma chtěla zaregistrovat název Boss Brewing, výrobce módy se s ní pustil do táhlého soudního sporu.Ten pivovar nakonec stál přes 10 tisíc liber (téměř 300 tisíc korun). Musel také změnit název dvou svých piv – Boss Black a Boss Boss, píše ITV.
„Je zjevné, že Hugo Boss nesnáší, když někdo používá jejich jméno,“ napsal Joe Lycett na svůj Twitter. „Bohužel pro ně jsem si tento týden oficiálně změnil jméno a odteď je ze mě Hugo Boss,“ dodal. K tweetu připojil také fotografii listiny, která změnu jména potvrzuje.
Firmu chce Lycett podle vlastních slov změnou jména vytrestat a přimět ji k tomu, aby si uvědomila, že se „chová hloupě“. „Byl bych rád, kdyby toho nechali,“ uvedl pro BBC. „Nikdo si nemůže splést parfém Hugo Boss s pivem. Nemyslím si, že bych si na krk každé ráno chtěl nastříkat trochu Heinekenu (značka piva, pozn. red.),“ dodal.
Upozornil, že pivovar Boss Brewing musel kromě soudních poplatků utrácet ještě za vytvoření nového designu etiket či vymýšlení nového jména. „Líbilo by se mi, kdyby jim za to dali peníze a slíbili, že už to neudělají – jo a omluva by taky neuškodila,“ zakončil.
Značka v prohlášení rozeslaném novinářům uvedla, že její boj o ochranu značky rozhodně není bojem proti svobodě slova. Tvrdí, že si uvědomuje, že se slovo boss v mnoha jazycích obecně používá. „Vítáme komika dříve známého jako Joe Lycetta do rodiny Hugo Boss,“ doplnila.
Problémy měly desítky firem
Boss Brewing není jedinou firmou, která měla se společností Hugo Boss kvůli svému jménu problémy. Mezi další patří například charita DarkGirlBoss, u které se značce také nelíbilo použití slova boss. Podle Lycetta jsou podobných případů desítky. Firma tak zbytečně dělá problémy drobným podnikatelům, tvrdí komik.
Boss Brewing Lycettův krok oceňuje. „To, co Joe udělal, je z pohledu boje Davida s Goliášem naprosto úžasné,“ řekla Sarah Johnová, spoluzakladatelka firmy, britskému listu The Guardian. „Přitáhne to pozornost k tomu, že některé velké firmy zneužívají svou moc,“ dodala.
Podporu si Lycettovo rozhodnutí získalo také na sociálních sítích. „Nemyslel jsem si, že bych vás mohla ještě více milovat, ale nějak jsme se k tomu dostali,“ uvedla jedna z uživatelek Twitteru. Další lidé pak upozorňovali na tvar Lycettova nového podpisu. Slovo Hugo totiž píše nastojato a z písmene U vytváří falický symbol.
Podle analytičky Kate Swaineové je Lycettův krok dokonalým příklad toho, jak může dopadnou příliš tvrdá ochrana značky. „I když je značka právně chráněná, její majitelé by měli bedlivě sledovat, jaký vliv to může mít na malé firmy nebo její osobní užívání,“ řekla.