Heineken

Heineken | foto: iDNES.cz

Heineken chce být ještě zelenější. Manažery odmění podle ekologických snah

  • 16
Druhý největší výrobce piva na světě, skupina Heineken, oznámil, že v rámci boje za dosažení nulových emisí do roku 2040 bude své manažery odměňovat podle toho, jak moc se o tento cíl zasadí. „Musíme učinit konkrétní kroky. Doby, kdy jsme tyto problémy delegovali na týmy udržitelnosti, jsou dávno pryč,“ řekl jeho šéf Dolf van den Brink.

„Přišli jsme na způsob, jak cíl snižování uhlíkové stopy propojit s odměnami vedení,“ řekl agentuře Bloomberg generální ředitel Heinekenu Dolf van den Brink.

Členové výkonných rad, investoři i sami zákazníci stále více tlačí na celosvětové giganty, aby začaly konečně podstupovat konkrétní kroky v omezení dopadů jejich výroby na planetu a životní prostředí. Finanční odborníci tvrdí, že propojení tohoto cíle s výší odměn vedoucích pracovníků firem je správnou cestou, jak firmy motivovat k reálným krokům.

Již během loňska společnost Heineken urychlila na žádost akcionářů některá konkrétní opatření k dosažení tohoto cíle. Realizovala v tomto ohledu více než 130 projektů, v současné době například provozuje pět z deseti největších světových pivovarů fungujících na solární energii. 

Zatímco spotřebitelé chápou nutnost okamžitého řešení globálního oteplování zcela jasně, van den Brink uvedl, že si není jistý, zda jsou ochotni připlatit si za ekologická zlepšení v celém řetězci společnosti.

Přibližně 90 procent emisí produkovaných společností jde na vrub dodavatelů, balení, logistiky a skladování piva. Zbytek vzniká při samotné výrobě. Proto je omezení emisí v řetězci dodavatelů velice těžký úkol. „Mohli bychom s těmi dodavateli, kteří dostatečně rychle nedekarbonizují svoje procesy, přestat spolupracovat, ale v této chvíli je těžké odhadnout, jaké by to přineslo výsledky,“ řekl van den Brink.

Nastolením krátkodobých emisních cílů se Heineken zavázal, že do roku 2030 sníží emise o 35 procent v porovnání se stavem z roku 2018, a tak by podpořil závěry Pařížské klimatické dohody udržet oteplování planety pod dvěma stupni Celsia.

Heineken má smělé plány. Přejde na obnovitelné zdroje energie a sníží emise

„Musíme činit konkrétní kroky. Doby, kdy jsme tyto problémy delegovali na týmy udržitelnosti, jsou dávno pryč,“ vysvětluje van den Brink.

V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Skupina Heineken je dlouhodobě trojkou na českém trhu po Plzeňském Prazdroji a Pivovarech Staropramen.

I v Česku bude hrát udržitelnost zásadní roli. V oblasti snižování CO2 od roku 2011 firma ve svých pivovarech snížila uhlíkovou stopu o 24 procent. To díky efektivnějším postupům ve výrobě, udržitelnému využití odpadů z pivovarů a modernímu přístupu k dopravě.

Společnost Heineken ČR loni zvýšila zisk o tři procenta na 336 milionů korun. Tržby skupině vzrostly o 6,8 procenta na 3,59 miliardy Kč.