Obchody, divadlo i koncerty. V Dubaji staví největší obchodní centrum světa

  • 11
Dubajské Emaar Properties ve spolupráci s Dubai Holding odhalily plán na stavbu největšího obchodního centra na světě. Bude se jmenovat Dubai Square a prodejní plochy v něm by měly mít přes 740 000 čtverečních metrů. Architekti se v jeho projektu pokoušejí propojit každodenní nákupy s moderními technologiemi.

Developerská společnost Emaar Properties, mezi jejíž stavby patří mimo jiné i nejvyšší mrakodrap na světě Burdž Chalífa, letos odhalila svůj další ambiciozní plán. Na ploše o rozloze 750 000 m2 (pro představu – Karlovo náměstí má něco málo přes 80 500 m2)  postaví největší obchodní centrum na světě.

Jeho prodejní prostor bude více než dvojnásobně převyšovat předchozí rekord. Ten momentálně drží obchodní centrum Dubai Mall s rozlohou prodejních ploch přes 350 000 m2.

Společnosti do stavby celkově investují přibližně 5,5 miliardy dolarů (121,5 miliard korun). Podle prohlášení společnosti Dubai Holding bude nové obchodní centrum mixem různých světových stylů. Designéři se inspirovali florentskou Piazza della Republica, americkými Beverly Hills či pařížskou Champs-Élysées.

Nejenom prostor pro nakupování

Nové obchodní centrum nemá fungovat jen jako prostor pro nakupování. Velká část přízemí má být vymezena kulturním aktivitám – budou se v něm pořádat vystoupení celebrit, koncerty či divadelní představení.

Dubai Square by také mělo obsahovat největší čínskou čtvrť (tzv. Chinatown) na Blízkém východě. Na tu chce nalákat přes 200 tisíc Číňanů žijících ve Spojených arabských emirátech.

„Dubai Square je navržené pro zákazníky nové éry, kteří jsou digitální, propojení a mají zkušenosti s technologiemi,“ řekl CNN mluvčí Emaar Properties.

Technologie jsou dalším lákadlem na zákazníky. Na zdech centra by měl probíhat videomapping, obchody s oblečením by měly mít inteligentní zkušební kabinky. „Nakupování se tu střetne s novou generací zábavy,“ řekl člen představenstva Emaar Properties Mohamed Alabbar.

Zaměřeno na mileniály

„Přibližně polovina obyvatel Blízkého východu je mladší 25ti let,“ řekl CNN Nicolas Rubeiz, expert na maloobchod. „Mnoho těchto mladých zákazníků jsou bohatí profesionálové a příští dvě desetiletí budou tvořit důležitou část trhu,“ dodal.

Podle Emaar Properties si sice v Dubai Square na své přijde každý, uznávají ale, že jejich hlavním cílem jsou mladí zákazníci. Důkladné propojení obchodů s moderními technologiemi je toho důkazem.

Ještě před odhalením projektu Dubai Square agentura Bloomberg předpokládala, že během příštích tří let vzroste množství obchodních prostor ve městě o 50 %. Podle ní jsou sice velká obchodní centra plná, menší obchodníci ale bojují o zákazníky. Je možné, že se brzy začnou vyprazdňovat prostory v menších, méně lukrativních obchodních centrech.