ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Talíře, přikrývky či vozíky. British Airways prodávaly vybavení z letadel

  • 5
Tisíce fanoušků letectví nebo zájemců o nevšední vánoční dárky přitáhl internetový výprodej vyřazeného vybavení z letadel britských aerolinek British Airways. Akci, během níž jsou k mání hrnečky, talířky, přikrývky, ručníky nebo dokonce vozíky na rozvoz nápojů, ale provázejí problémy. Podle BBC se objevují hlasy, že může aukce společnosti dokonce krátkodobě škodit.

Během prvních 24 hodin internetové stránky s nabízenými věcmi, které dříve sloužily cestujícím v letadlech, měly 250 tisíc návštěv. Jako první se vyprodaly vozíčky pro rozvoz jídel, velká poptávka byla po vybavení letadel Boeing 747, která ve flotile British Airways už dosloužila.

Ale zatímco mnoho lidí je s nákupem spokojených, na sociálních sítích a na internetových stránkách pro pravidelné zákazníky leteckých společností se množí zklamané komentáře. Stěžují si, že jim objednávky přicházejí neúplné nebo jsou věci rozbité. Stránka, na které se věci prodávají, prý má také často technické problémy.

Ilustrační foto jídelního vozíku z Boeingu 747:

„Stále jsem se nedočkal odpovědi na maily, telefony nikdo nezvedá. Přišly mi dvě věci, obě jiné, než jsem chtěl, a další tři chybí,“ popsal své problémy s nákupem vybavení z letadel British Airways jistý zákazník. Ozývají se také hlasy, že většinu předmětů mířících do „důchodu“ skoupí překupníci a pak je vydraží na aukčním portálu eBay.

K dostání byly také například sety nádobí, na kterých se podávalo v letadlech jídlo:

Spokojení kupující si pochvalují, že jde o kvalitní sběratelské kousky, které British Airways rozprodávají za lidové ceny. 

Večeře v airbusu. Místo letů nabízejí Singapore Airlines zážitky na zemi

„Roli u mě hrála zvědavost a nostalgie. Milujeme létání, ale teď to kvůli pandemii (covidu-19) nejde. Jde o připomínku našich cest,“ vysvětlil jeden šťastlivec, kterému se jako dárek pro partnera podařilo koupit několik hrnečků, talířů a přikrývku. Za celou objednávku i s poštovným zaplatil necelých 45 liber (1 320 korun).

British Airways ujišťují, že dělají vše, co mohou, aby všichni zákazníci dostali objednané zboží rychle a pokud možno ještě před Vánocemi. Slibují také vrácení peněz za jakékoliv věci, které nejsou v takovém stavu, v jakém byly nabízeny na internetu.

,