První evropský humanitární sklad společnosti Amazon (Disaster Relief Hub) je součástí jejího distribučního centra v německém Rheinbergu u Düsseldorfu. Americký internetový obchodník se tak rozhodl kvůli strategickému umístění. „Sklad se nachází nejen uprostřed Evropy, ale také poblíž nizozemských a belgických hranic a v blízkosti mezinárodních letišť a dopravních sítí,“ popisuje Bettina Stixová, vedoucí oddělení pomoci při katastrofách v Amazonu.
Za čtyři dny čtyři miliardy dolarů. Bezos se zbavil dalších akcií Amazonu![]() |
Humanitární sklad o rozloze dva tisíce metrů čtverečních pojme tisíc palet zásob, což stačí na naplnění dvaceti Boeingů 737. Skladují se zde hlavně pleny, menstruační potřeby, plachty, dětské postýlky, deky, ohřívače, stany i čisticí prostředky.
Amazon analyzoval údaje, podle nichž po každé přírodní katastrofě od roku 2017 stoupl zájem právě o toto zboží. Více než 80 procent potřebných položek se podle něj u všech větších přírodních katastrof shoduje.
„Na základě vlastních údajů a předpovědí partnerských humanitárních organizací tak máme k dispozici i miliony položek připravených k zabalení a odeslání do postižených komunit,“ říká Stixová.
Za sedm let 145 katastrof
Humanitární středisko dokáže rychle a efektivně reagovat na katastrofy nejen v Evropě, ale i na Blízkém východě či v severní Africe.
„Díky našim zkušenostem, vypracované logistické infrastruktuře a technologiím můžeme do méně než 72 hodin pomoci v oblastech, které jsou zasažené ničivými bouřemi, zemětřeseními, požáry a dalšími mimořádnými událostmi,“ popisuje Stixová.Jen za posledních osmnáct měsíců společnost pomáhala během požárů v Chile, Kolumbii, Austrálii a na Havaji, zemětřesení v Japonsku, Turecku, Sýrii a Maroku a hurikánů a cyklonů v Portoriku, na Floridě a v Indii.
Banány od Bezose. Miliardářova firma Amazon jich denně rozdá až šest tisíc![]() |
Amazon dlouhodobě spolupracuje s národními a mezinárodními humanitárními organizacemi včetně Červeného kříže, organizace Save the Children a Mezinárodní organizace pro migraci.
„Díky této spolupráci jsme od roku 2017 zareagovali na více než 145 přírodních katastrof po celém světě a darovali více než 24 milionů kusů humanitární pomoci,“ uvádí Stixová.
Amazon po celém světě disponuje třinácti humanitárními středisky. Šest center má v Austrálii, dvě v Japonsku, tři v Indii a jedno ve Spojených státech. To v Německu je nejnovější.
„Nové evropské centrum pro distribuci pomoci je dalším významným krokem Amazonu v této oblasti,“ potvrzuje Gabriella Waaijmanová, ředitelka humanitární organizace Save the Children.
Amazon odhalil budoucnost. Zbavuje se plastů a povolává dvounohé roboty![]() |
Kromě materiální pomoci poskytuje Amazon do postižených oblastí technickou a komunikační podporu. Specializovaný tým (Amazon Web Services AWS) využívá cloudovou technologii s názvem Snowball a dokáže pomoct s mapováním a vyhodnocováním škod v těžce postižených oblastech.
„Téměř obratem dokážeme obnovit připojení k internetu a rozšířit call centra, která zvládnou vyřídit zvýšený počet hovorů během konkrétních katastrof,“ tvrdí Mo Ramsey, vedoucí týmu pro reakci na katastrofy a humanitární záležitosti. Jeho tým nedávno poskytl cloudovou technologii a odborné znalosti na podporu týmů bojujících s požáry v Chile, Kolumbii a na Maui, které je součástí Havajských ostrovů.
„Posádky tak mohly zjistit rozsah škod způsobených požáry a identifikovat nová ohniska. Týmy také využívaly letecké snímky k vytváření map pro rozhodování o preventivních opatřeních,“ popisuje Ramsey.