AirBnB dospívá z malého startupu nabízejícího krátkodobé pronájmy bytů v moderního ubytovacího netvora oceňovaného na 25,5 miliardy dolarů. Ilustrační foto

AirBnB dospívá z malého startupu nabízejícího krátkodobé pronájmy bytů v moderního ubytovacího netvora oceňovaného na 25,5 miliardy dolarů. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Další rána pro hotely. AirBnB nově cílí už i na byznysmeny na cestách

  • 46
Hoteliéři zřejmě přijdou o kus koláče, který dosud patřil jen jim. Ubytovací platforma AirBnB totiž buduje web pro byznysmeny. V USA také začala spolupracovat s velkými cestovními agenturami, které budou ubytování v soukromých bytech nabízet svým firemním klientům.

Poslední novinka, kterou představila platforma s krátkodobými pronájmy AirBnB, by mohla snadno zapadnout. Společnost v úterý oznámila, že začala spolupracovat se třemi cestovními agenturami American Express Global Business Travel, BCD Travel a Carlson Wagonlit Travel. Ty budou svým klientům nově nabízet ubytování i přes AirBnB.

Zweckentfremdungsverbot. A byt už v Berlíně přes AirBnB nepronajmete

Firma se v současné době soudí v San Francisku, potýká se s omezujícími regulacemi v New Yorku a snaží se vyvrátit nařčení, že její web je rasistický. Uvedené oznámení o zahájení nové spolupráce se tak zdá triviální. Přesto by se před ním měli mít majitelé hotelů na pozoru, píše americký server Quartz.

Noví partneři budou využívat vznikající platformu AirBnB for Business. Společnost AmEx GBT, mezi jejíž klienty patří IBM, McKinsey či Microsoft, dosáhla loni tržeb na úrovni 30 miliard dolarů. AirBnB bude využívat jako „preferovaného dodavatele“. Další agentura Carlson Wagonlit Travel v roce 2015 vykázala obrat 24,2 miliardy dolarů, 92 procent z toho přitom tvořily objednávky firemních klientů. BCD Travel loni utržila 23,8 miliardy.

Roste a roste

AirBnB dospívá z malého startupu nabízejícího krátkodobé pronájmy bytů v moderního ubytovacího netvora oceňovaného na 25,5 miliardy dolarů. Dosud se hotelový průmysl uklidňoval tím, že lidé, kteří si ubytování přes AirBnB objednávali, byli běžní dovolenkáři. Klíčová klientela hoteliérů - byznysmeni, kteří mají specifické potřeby a využívají věrnostní programy tradičních hotelů - zůstávala nedotčená. Tomu je ale konec. AirBnB se stává reálnou hrozbou.

Manažer AirBnB: Praha je u nás čtvrtým nejžádanějším městem v Evropě

Data zveřejněná Bank of America Merrill Lynch ukazují, že ve velkých amerických městech AirBnB obsadil mezi 5 a 7 procenty poptávky po ubytování. Průzkum Goldman Sachs zjistil, že lidé, kteří jednou využili AirBnB, mu v budoucnu dají pravděpodobně přenost znovu. Studie společnosti Certify zas tvrdí, že firemní provozní výdaje na cestování přes AirBnB loni vzrostly o 261 procent v USA a o 249 procent celosvětově.

Ti, kdo cestují za prací, tráví podle průzkumné agentury CWT Solutions Group v ubytování přes AirBnB v průměru sedm nocí, dvakrát tolik než v tradičních hotelích. Průzkum také ukázal, že firmy mohou za cesty svých zaměstnanců s AirBnB ušetřit až 37 procent, připomněl server CNBC.

Jak ukazuje graf níže, ohodnocení firmy už přesáhlo tržní kapitalizaci všech velkých hotelových řetězců.

Platforma AirBnB for Business ještě tak velká není. Od července 2015 do ledna 2016 ji k rezervaci ubytování použilo jen 50 tisíc zaměstnanců z asi 5 tisíc firem, což je jen zlomek z celkových 80 milionů nocí objednaných přes AirBnB. Ale partnerství s AmEX GBT, BCD Travel a Carlson Wagonlit Travel naznačuje, že by tuto alternativu měly firmy začít brát vážně. Stejně tak hoteliéři.