Letadlo společnosti American Airlines (14. května 2019)

Letadlo společnosti American Airlines (14. května 2019) | foto: Letiště Praha

Aerolinkám se hromadí neprodaný alkohol, rozjíždějí prodej vína na dobírku

  • 5
Návrat do normálního provozu zůstává pro letecké dopravce v nedohlednu, nabízejí stále pouze zlomek z předkrizového počtu letů. Mnohé americké aerolinky navíc kvůli protiepidemickým opatřením nesmí na palubě prodávat alkohol. Dopravce American Airlines se nyní rozhodl zbavit vína, které mu kvůli pandemii leží ladem, a rozjíždějí doručovací byznys.

Sestavování nabídky vína věnuje společnost značné úsilí. Podle zástupců American Airlines someliéři každoročně pečlivě zhodnotí téměř dvě tisícovky lahví, z nichž pak vyberou ty, které se budou servírovat pasažérům. Aby tato snaha kvůli pandemii nepřišla vniveč, začne dopravce víno prodávat prostřednictvím e-shopu. Ve čtvrtek společnost oznámila, že bude lahve doručovat až ke dveřím zákazníků.

Aerolinky Smartwings loni přišly o 80 procent pasažérů

“Chceme klientům nabídnout více možností jak si vychutnat naše vína, i když zrovna nelétají v žádné z našich prémiových kajut,” uvedla šéfka zákaznického oddělení American Airlines Alison Taylorová. 

V nabídce jednotlivé lahve, jejichž ceny se pohybují zhruba mezi 13 a 40 dolary za kus (280 - 860 Kč), ale i luxusní sety, například sada tří lahví šampaňského za 399 dolarů (8500 Kč). Další možností je předplatné za 99,99 dolaru, se kterým zákazníci získají tři “prestižní” lahve za měsíc, včetně dopravy.

Dvě míle za každý utracený dolar

Oproti standardní nabídce na palubě letadla jsou všechna vína zhruba o čtvrtinu levnější. Členové věrnostního programu American Airlines navíc mohou prostřednictvím nákupů sbírat míle, za které pak mohou čerpat další benefity. Jeden utracený dolar se v tomto případě rovná dvěma mílím.

Dopravce si od prodeje vína slibuje tržby ve výši 40 až 50 tisíc dolarů během prvních tří měsíců roku, informovala stanice CNN. “I když jsou tržby důležité, program je spíš o interakci se zákazníky, i když s námi necestují. Také jim dá ochutnat to, co se servíruje v první a byznysové třídě,” uvedl mluvčí firmy.

Ve srovnání s koronavirovou ztrátou jsou však potenciální příjmy z prodeje vína zanedbatelné. Ve svém posledním finančním reportu společnost American Airlines uvedla, že ve třetím čtvrtletí loňského roku se její ztráta vyšplhala na 3,6 miliardy dolarů.