Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Adidas narazil s reklamou na podprsenky. Zobrazujeme různost, brání se firma

  18:00
Gigant Adidas se ve Velké Británii dostal do křížku s tamním úřadem pro reklamní standardy. Firma odstartovala kampaň sestávající se z vizuálu složeného z fotografií odhalených ženských prsů. Kvůli neadekvátnímu zobrazení nahoty a údajné sexualizaci si na ni okamžitě stěžovaly desítky lidí. Adidas nesouhlasí, i tak ale musel reklamu stáhnout.

„To jsou důvody, proč jsme nevyrobili pouze jednu sportovní podprsenku,“ říká reklamní slogan, který vizuál doprovází. (11. května 2022) | foto: Profimedia.cz

Vizuál Adidasu sestával z dvaceti fotografií složených v rastru, které v jednotlivých výřezech zobrazovaly různé typy i velikosti prsou žen různých etnik, věků i tělesných hmotností. Snímek doprovázel slogan: „Věříme tomu, že ženská prsa všech tvarů a velikostí zaslouží ochranu a pohodlí. Proto řada našich sportovních podprsenek obsahuje 43 různých střihů tak, aby si vybrala každá žena.“

Adidas kromě kampaně na Twitteru použil podobný motiv i na dvou outdoorových plochách. Tam se na složené fotografii objevilo 62 a 64 výřezů snímků obnaženého ženského poprsí. Tuto kampaň doprovázel slogan: „To jsou důvody, proč jsme nevyrobili pouze jednu sportovní podprsenku.“

Britský úřad pro reklamní standardy ASA obdržel brzy po zveřejnění zmíněného tweetu čtyřiadvacet stížností. Stejně tak i Twitter uvedl, že zmíněný příspěvek nahlásili sami uživatelé i jemu, neporušil však podle společnosti pravidla pro příspěvky.

Co se týče billboardů, úřadu nejvíc vadil fakt, že snímek mohly vidět děti. „Shodli jsme se na tom, že venkovní vizuál postrádá adekvátní zacílení a že pravděpodobně vzbudí pohoršení,“ dodal úřad.

„Věříme, že ženská prsa všech tvarů a velikostí zaslouží ochranu a pohodlí,“ brání firma svůj kontroverzní vizuál. (11. května 2022)

„Zaznamenali jsme, že hlavním motivem vizuálu je důraz na ženská prsa, k nimž se vztahuje pouze doprovodný text sloganu,“ vyjádřila se ASA ve svých závěrech k reklamě Adidasu. „Reklama zobrazuje explicitní nahotu a použití takového vizuálu se vymyká běžně zveřejňovanému obsahu. Také se může některých příjemců dotknout,“ dodal úřad.

V podobě, na kterou přišly stížnosti, už se na sociálních sítích ani v outdooru nesmí objevit, uzavřela ASA. Dále úřad pro reklamní standardy firmě doporučil, aby svá reklamní sdělení příště lépe a zodpovědněji cílila.

Prsa jsou různá, tvrdí firma

„Reklamu jsme realizovali se záměrem ukázat, jak rozdílná prsa mohou být, proto snímky ukazují mnoho jejich podob, tvarů i velikostí. Vizuál má ukázat, že správný střih spodního prádla je proto velice důležitý,“ reagovala firma ústy svého mluvčího na výtky úřadu.

Podle Adidasu reklamní sdělení mířilo především k reflexi a oslavě různých tvarů ženského poprsí, zatímco sexualitu v žádném případě neakcentovalo. „Navíc jednotlivé snímky vznikaly s velkým důrazem na anonymitu modelek tak, aby jim nehrozilo žádné nebezpečí,“ dodal mluvčí značky.

Jak funguje mozek zákazníka. Grafička o reklamě v ulicích a proč lidem vadí

„Všechny námi vybrané modelky se kampaně zúčastnily dobrovolně a v našem záměru nás podporovaly,“ uvedla dále firma. Adidas chtěl prsa pouze ukázat jako součást ženského těla.

V ospravedlnění svého záměru společnost dále vysvětlila, že kampaň ještě před zveřejněním schvalovala její kontrolní komise. Ta se následně vyjádřila, že rozhodně nenese žádný sexuální podtext ani objektivizaci žen. Zmínila se však o tom, že použití nahoty v reklamním sdělení s sebou vždy přináší rizika, zvláště když, například v případě outdooru, ji chybí zacílení. Na základě tohoto upozornění tak venkovní reklamu nesměrovala do blízkosti škol ani církevních objektů.

„Jako firma rozhodně stojíme za naším sdělením, neboť každý sportovec zaslouží podporu,“ doplnil mluvčí. Společnost podle něj nadále neúnavně inovuje každý svůj produkt, aby k fyzickým aktivitám a všemu, co s sebou přinášejí, přiměl co nejvíce lidí.

Autor:
  • Nejčtenější

Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení

11. května 2024

Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...

Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění

10. května 2024

Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Němce trápí dönerflace. Cena kebabu prudce stoupla, mluví se o cenovém stropu

11. května 2024

Pro velkou část německých spotřebitelů je turecký kebab velmi oblíbenou pochutinou, na kterou...

Kamiony dopravců z ciziny unikají v Česku trestu. Zaplatí jen každý druhý

13. května 2024

Premium Řidiči zahraničních kamionů nemusí být v Česku příliš nervózní, pokud překročí povolenou rychlost...

Belgie jako druhé Řecko. Zadlužení země rychle roste, řešení je v nedohlednu

13. května 2024

Belgie se už dlouhé roky řadí mezi nejvíce zadlužené ekonomiky Evropské unie. Svůj dluh tato...

Knihovny věcí jsou stále populárnější. Potěší planetu i peněženku

12. května 2024

Obavy z koupě jen občas využívaného či drahého zboží zkoušejí nově řešit takzvané knihovny věcí....

Horečka kolem birkinek pro mileniály trvá, vznikla i háčkovaná verze kabelky

12. května 2024

Kabelka ve tvaru půlměsíce, kterou někteří nazývají „Birkinkou pro mileniály“ a jiní ji zase...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Eurovizi vyhrál nebinární Švýcar Nemo. Nizozemce vyloučili za „výhružný pohyb“

Ve švédském Malmö rozhodli o vítězi letošní Eurovize. Stal se jím švýcarský nebinární zpěvák Nemo. Soutěž doprovázely...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

Miss Czech Republic 2024 se stala studentka Adéla Štroffeková z Prahy

Vítězkou 15. ročníku Miss Czech Republic se stala studentka Adéla Štroffeková (21). Českou republiku bude reprezentovat...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...