Americká součást pivovaru, který vyrábí například piva Budweiser, Stella Artois a Corona, chce tímto způsobem snížit jak náklady na pohonné hmoty, tak i emise. Kamiony mají jezdit k zákazníkům do vzdálenosti maximálně 320 kilometrů, což zcela postačuje, neboť vůz Semi má deklarovaný dojezd 800 kilometrů AB InBev se zatím nerozhodl, jak za auta zaplatí.
Fotogalerie |
„Uhradili jsme zálohu, abychom byli v pořadí,“ uvedl představitel firmy James Sembrot. Její výši ale odmítl komentovat. Pivovar podle něho objednávku učinil v listopadu, ještě před debutem vozu Semi. Automobil má stát 150 000 až 200 000 dolarů (3,3 až 4,3 milionu Kč).
Při představení tahače Tesla hovořila o požadované záloze 5 000 dolarů, později ji však zvýšila na 20 000 dolarů.
Tahače Tesly si zatím objednaly firmy jako J.B. Hunt Transport Services., Wal-Mart Stores, DHL a Ryder System.
S vozem Semi se Tesla podle analytiků pouští na nejistý trh. Poptávka po elektrických nákladních vozech se ale má v příštím desetiletí zvyšovat, protože Spojené státy, Evropa a Čína zpřísňují své emisní předpisy. Podle odhadů společnosti Navigant Research má prodej elektrických nákladních vozů do roku 2026 stoupnout na více než 70 000 z loňských 4 100. Většinou se ale budou prodávat menší a středně velké vozy, jako jsou popelářská auta či dodávky. Ty mohou mít menší dojezd, zhruba do 160 kilometrů, takže budou mít i levnější baterii. Lze je také dobíjet na plný výkon přes noc.
VIDEO: Tesla představila svůj nový tahač