Diskuze

TEST: Výrobci potravin na obalech uvádějí jen to, co se jim hodí

Prozkoumali jsme řadu obalů potravin a porovnali je s obsahem, abychom zjistili, jak zdání odpovídá realitě. Výsledek? Light vepřová konzerva odlehčená o maso, babiččina majonéza s "éčky", kaktusový nápoj z jablek... Je toho dost, v čem nás výrobci klamou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Petr ze Štýřic

20. 2. 2011 9:27
Šlehačka

Mám rád vídeňskou kávu. Ale vždycky se raději předem obsluhy ptám, jestli mají opravdovou šlehačku. Protože ten margarinový hnus, který jsou "kavárníci" schopni nastříkat na kávu, po sobě zanechá jen mastné oka... brrrr... A máte vidět ty ksichty když se ptám....

0 0
možnosti

Krištof

21. 2. 2011 12:12
Re: Šlehačka

Ne všechny šlehačky ve spreji jsou z rostlinných tuků. Dělají se i ze smetany, ale neprodávají se v akci za 19,90. Většinou jsou v regále někde dole, nemají nejhezčí obal a stojí přes třicet.

0 0
možnosti

repanak

20. 2. 2011 0:41
I u "jednoduchých" výrobků jako je třeba máslo -

to není pochoutka jako za mlada, kdy na voňavý chléb se namazalo voňavé máslo a malinko soli. Byla to kvalitní večeře (svačina) a žádná z padesáti druhů šunek a nešunek nebyla třeba. Lidé šetří většinou ne že by chtěli ale že musí. Hlavně že se dost peněz vyplácá na reklamu - tady bohužel ten teoretický kapitalismus selhává. Vítězí ten kdo dá více do oblbující reklamy a ne do kvality.

0 0
možnosti

Roger Wilco 2

19. 2. 2011 14:56
.

Oni si holt výrobci neuvědomují, že pokud ošidí kvalitu kvůli vyšším ziskům, někdo jiný to s jinými výrobky či službami provede zase jim. A netýká se pouze potravin, ale v dnešní době už úplně všeho. Důsledkem bude snižování kvality života lidí, u potravin navíc snižování kvality zdraví lidí, a konečně  snižování reálné hodnoty peněz. Tenhle kapitalismus je takový nějaký divný, takhle jsem ho fakt nepředstavoval. Myslím, že v jeho počátcích podnikatelé bojovali o zákazníka vyšší kvalitou a nikoliv nižší cenou. Tahle civilizace kráčí za svůj zenit.Rv

0 0
možnosti

Micha(e)la

19. 2. 2011 9:51
Čtení údajů na obalu nezabere tolik času

Kdybyste je četli denně a u všeho, tak byste to zjistili. Pak už člověk jde po svých osvědčených potravinách a čte složení jen u něčeho nového. Jiná věc je, že ta písmenka jsou šíleně maličká.

Chce to kombinaci rozumné legislativy (jsem liberál, takže podle mě spíš mírnější, ale takové, která k něčemu opravdu bude) a poučeného spotřebitele, ale kdo se o to složení doopravdy zajímá? Když nakupuju, ještě jsem si snad nevšimla člověka, který by složení studoval.

0 0
možnosti

Krabat77

19. 2. 2011 12:11
Re: Čtení údajů na obalu nezabere tolik času

Já je teda poctivě čtu u každého výrobku.

0 0
možnosti

Rubik1

18. 2. 2011 23:29
Zákazník rozhoduje? - Velký omyl, nerozhoduje.

Velký omyl je domněnka většiny lidí včetně autora článku typu: "Záleží jen na nás zákaznících, co jsme ochotni ještě tolerovat". Tohle je naivní představa, která má opodstatnění (a ještě jen částečně) jen tehdy, když je zákazník pravdivě a nestranně informován o výrobcích, z nichž vybírá. Ve skutečnosti mají výrobci a prodejci velkou motivaci k tomu, aby zákazníky klamali všemožnými způsoby. Tyto způsoby se stále vylepšují a mění podle situace a zákazník musí vyvinout velké úsilí, aby triky odhalil. Mnozí ani nemají dost času na to, aby si zjistili pravdivé informace a občas stejně koupí, co nechtějí. Také dochází k tomu, že kvalitní produkty se výrobcům v takové nekalé konkurenci nevyplatí vyrábět a zákazník pak už má volbu jen mezi "mizerným" a "ještě horším". Klamání zákazníků by mělo být zakázáno jako takové a nemělo by být potřeba regulovat dataily například o tom, co smí být v názvu výrobku a co ne. Jednoduché testy by mohly prokazovat, jestli jso

0 0
možnosti

Rubik1

18. 2. 2011 23:30
Re: Zákazník rozhoduje? - Velký omyl, nerozhoduje.

...jestli jsou zákazníci klamáni nebo ne.

0 0
možnosti

certik_bertik

18. 2. 2011 22:15
to

je prostě tak že jsme si to zavinili sami, řetězce tlačí na cenu, tak to musí výrobce šidit, protože musí taky nějak přežít

0 0
možnosti

Chmelař

18. 2. 2011 16:10
nejsmutnější na tom je...

že podvádějí i drahé značkové výrobky... a nenechat se oklamat, o chce strašně moc práce při ´vybírání v obchodu, dost znalostí a tak podobně...

0 0
možnosti

Pan Petr

18. 2. 2011 16:57
Re: nejsmutnější na tom je...

Někdy především ty dražší značky. Např DANONE už nedělá jediný kvalitní výrobek. Všechno z náhražek (např. jogurty) nebo prodává odpad z jiné výroby s přirážkou jakoby to bylo něco extra (actimel).

0 0
možnosti

Žokej Balabán

18. 2. 2011 15:32
S tímto už bojuji roky

A bohužel už se v česku nedá téměř koupit párek, salám, šunka! A je to stále horší a horší složení potravin. Když se o tom bavím se známými, tak na mě koukají spíše jak na štourala. A i kamarád co dělá u potravinářské inspekce, mi říká neřeš to, lidi neřeší co žerou, ale kolik to stojí!!! Hlavně, že potom si všichni přejou k Novému roku, narozením, svátkům zdraví.....:-/

0 0
možnosti

Pan Petr

18. 2. 2011 17:00
Re: S tímto už bojuji roky

Kvalitní šunka se koupit dá (i když ne za 14 kč 10 dkg). S tím přáním zdraví to je pravda. Oni ho ale vždycky přejí těm druhým, sami si tedy neodporují když jedí ty humusy.

0 0
možnosti

barb.udo

18. 2. 2011 15:18
Výrobci lživě na obalech uvádějí ...

... že v obalu jsou potraviny ...

0 0
možnosti

vendelin

20. 2. 2011 18:16
Re: Výrobci lživě na obalech uvádějí ...

Máte naprostou pravdu R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0 0
možnosti

wesley78

18. 2. 2011 15:13
Klasika

V nasem state klasicky pripad, kdy massova hloupost spotrebitelu zvitezi nad inteligenci jednotlivcu.

Hlavne ze je na tom sleva. A jde se nakupovat.

0 0
možnosti