- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám rád vídeňskou kávu. Ale vždycky se raději předem obsluhy ptám, jestli mají opravdovou šlehačku. Protože ten margarinový hnus, který jsou "kavárníci" schopni nastříkat na kávu, po sobě zanechá jen mastné oka... brrrr... A máte vidět ty ksichty když se ptám....
Ne všechny šlehačky ve spreji jsou z rostlinných tuků. Dělají se i ze smetany, ale neprodávají se v akci za 19,90. Většinou jsou v regále někde dole, nemají nejhezčí obal a stojí přes třicet.
to není pochoutka jako za mlada, kdy na voňavý chléb se namazalo voňavé máslo a malinko soli. Byla to kvalitní večeře (svačina) a žádná z padesáti druhů šunek a nešunek nebyla třeba. Lidé šetří většinou ne že by chtěli ale že musí. Hlavně že se dost peněz vyplácá na reklamu - tady bohužel ten teoretický kapitalismus selhává. Vítězí ten kdo dá více do oblbující reklamy a ne do kvality.
Oni si holt výrobci neuvědomují, že pokud ošidí kvalitu kvůli vyšším ziskům, někdo jiný to s jinými výrobky či službami provede zase jim. A netýká se pouze potravin, ale v dnešní době už úplně všeho. Důsledkem bude snižování kvality života lidí, u potravin navíc snižování kvality zdraví lidí, a konečně snižování reálné hodnoty peněz. Tenhle kapitalismus je takový nějaký divný, takhle jsem ho fakt nepředstavoval. Myslím, že v jeho počátcích podnikatelé bojovali o zákazníka vyšší kvalitou a nikoliv nižší cenou. Tahle civilizace kráčí za svůj zenit.
Kdybyste je četli denně a u všeho, tak byste to zjistili. Pak už člověk jde po svých osvědčených potravinách a čte složení jen u něčeho nového. Jiná věc je, že ta písmenka jsou šíleně maličká.
Chce to kombinaci rozumné legislativy (jsem liberál, takže podle mě spíš mírnější, ale takové, která k něčemu opravdu bude) a poučeného spotřebitele, ale kdo se o to složení doopravdy zajímá? Když nakupuju, ještě jsem si snad nevšimla člověka, který by složení studoval.
Já je teda poctivě čtu u každého výrobku.
Velký omyl je domněnka většiny lidí včetně autora článku typu: "Záleží jen na nás zákaznících, co jsme ochotni ještě tolerovat". Tohle je naivní představa, která má opodstatnění (a ještě jen částečně) jen tehdy, když je zákazník pravdivě a nestranně informován o výrobcích, z nichž vybírá. Ve skutečnosti mají výrobci a prodejci velkou motivaci k tomu, aby zákazníky klamali všemožnými způsoby. Tyto způsoby se stále vylepšují a mění podle situace a zákazník musí vyvinout velké úsilí, aby triky odhalil. Mnozí ani nemají dost času na to, aby si zjistili pravdivé informace a občas stejně koupí, co nechtějí. Také dochází k tomu, že kvalitní produkty se výrobcům v takové nekalé konkurenci nevyplatí vyrábět a zákazník pak už má volbu jen mezi "mizerným" a "ještě horším". Klamání zákazníků by mělo být zakázáno jako takové a nemělo by být potřeba regulovat dataily například o tom, co smí být v názvu výrobku a co ne. Jednoduché testy by mohly prokazovat, jestli jso
...jestli jsou zákazníci klamáni nebo ne.
je prostě tak že jsme si to zavinili sami, řetězce tlačí na cenu, tak to musí výrobce šidit, protože musí taky nějak přežít
že podvádějí i drahé značkové výrobky... a nenechat se oklamat, o chce strašně moc práce při ´vybírání v obchodu, dost znalostí a tak podobně...
Někdy především ty dražší značky. Např DANONE už nedělá jediný kvalitní výrobek. Všechno z náhražek (např. jogurty) nebo prodává odpad z jiné výroby s přirážkou jakoby to bylo něco extra (actimel).
A bohužel už se v česku nedá téměř koupit párek, salám, šunka! A je to stále horší a horší složení potravin. Když se o tom bavím se známými, tak na mě koukají spíše jak na štourala. A i kamarád co dělá u potravinářské inspekce, mi říká neřeš to, lidi neřeší co žerou, ale kolik to stojí!!! Hlavně, že potom si všichni přejou k Novému roku, narozením, svátkům zdraví.....
Kvalitní šunka se koupit dá (i když ne za 14 kč 10 dkg). S tím přáním zdraví to je pravda. Oni ho ale vždycky přejí těm druhým, sami si tedy neodporují když jedí ty humusy.
... že v obalu jsou potraviny ...
Máte naprostou pravdu
V nasem state klasicky pripad, kdy massova hloupost spotrebitelu zvitezi nad inteligenci jednotlivcu.
Hlavne ze je na tom sleva. A jde se nakupovat.