E-shop Rohlík.cz spustil nářezové centrum. Bude víc konkurovat obchodním...

E-shop Rohlík.cz spustil nářezové centrum. Bude víc konkurovat obchodním řetězcům. | foto: Rohlik.cz

Rohlík konkuruje masným pultům v supermarketech. Krájet bude i Košík

  • 8
Tuzemský e-shop s potravinami Rohlík vstoupil do oblasti, která byla dosud doménou kamenných obchodních řetězců. K rozvozu začal nabízet krájené uzeniny a sýry. V rámci své privátní značky tento sortiment nabídne i konkurent Košík.

V rámci nového nářezového centra, které Rohlík spustil pod názvem Rohlík Delikates, nabídne svým zákazníkům třicet druhů uzenin a deset druhů sýrů od lokálních výrobců i ze zahraničí.

„Plán otevřít v Rohlíku nářezové centrum jsme měli dlouho. Vzhledem k aktuální situaci, kdy nás okolnosti nutí trávit více času opět ve svých domovech, jsem rád, že se nám službu daří uvést do chodu už teď,“ řekl komerční ředitel Rohlík Group Olin Novák.

Jak uvádí e-shop, vedle kvality nová služba umožní prodávat vybrané sýry a uzeniny levněji, než kdyby je obchod kupoval už naporcované a zabalené.

Novou službu zatím spouští jen v Praze. Obchod podnikatele Tomáše Čupra, který založil Slevomat, rozváží potraviny také v Praze a Středních Čechách a dále v Brně, v Plzni, Olomouci, Ostravě, Zlíně, Hradci Králové, Pardubicích, Liberci, Litoměřicích, Mladé Boleslavi a v okolí těchto měst. Hlouběji do regionů na rozdíl od svého konkurenta Košík.cz zatím jít nehodlá a zaměřuje se primárně na zahraniční expanzi.

Vakuovaná balení na vzestupu

Podle komerčního ředitel Rohlíku Olina Nováka novou službu spouští v době, kdy zároveň řetězce své čerstvé pulty pomalu opouštějí kvůli náročnosti provozu.

Redakce iDNES.cz oslovila několik řetězců včetně prodejen Billa, Albert, Tesco a Kaufland, ale žádný z nich uzavírání těchto nářezových pultů nepotvrdil. Supermarkety Billa na jaře kvůli covidu jen krátkodobě omezily prodej salátů ze salátového baru, ale po posílení hygieny se prodeje vrátily do normálu. „Je nicméně patrné, že část zákazníků začalo více kupovat potraviny vakuované,“ říká mluvčí Dana Bratánková. 

Ani Tesco pultový prodej neomezovalo. Řetězec, který jako první z tradičních retailerů vstoupil do online světa, už delší dobu nabízí krájené sýry a uzeniny na váhu určené k rozvážce domů. A naopak hlásí, že na rozdíl od jarní vlny pandemie se nyní lidé tyto výrobky nebojí nakupovat. „Oproti první vlně nemají zákazníci obavy nakupovat výrobky z pultového prodeje a platí to i v případě nebaleného pečiva,“ odpověděl mluvčí Václav Koukolíček.

Vaříme zadarmo, zoufají si restauratéři. Za rozvoz platí 30 procent

Košík, hlavní internetový konkurent Rohlíku, své nářezové centrum otevírat neplánuje, krájené sýry a uzeniny pro něj připravuje supermarket s prémiovými potravinami Delmart a WineFood.

I on nicméně chystá brzy poskytnout porcované uzeniny a sýry v rámci své nedávno představené privátní značky Authentic by Košík, kde teď nabízí pokrmy vybrané ze světové kuchyně.

„Půjde však primárně o výrobky, které nebudou mít na trhu jinou alternativu balení. Tak jako u čerstvých hotových jídel, která jsou pod touto značkou již v nabídce, i tentokrát budeme zákazníkům vždy přesně ukazovat, za jakého regionu produkt pochází a kdo konkrétně z výrobců je garantem jeho kvality,“ řekl iDNES.cz šéf Košíku Tomáš Jeřábek.