Obě části světoznámého bulváru se jmenují stejně, jsou to ovšem dva zcela odlišné světy. Horní část 1,88 kilometru dlouhé ulice, která sahá až k Arc de Triomphe, je dokonalou přehlídkou luxusu a zábavy. Dolní část, až po Place de la Concorde, pro změnu nastavuje vážnou tvář. Muzea, divadlo, parky. Vydejme se po první Champs-Élysées. Nebo Elysejskými poli, je-li vám bližší český přepis. Člověk tu má pocit, že si zde dala dostaveníčko půlka světa. Spousta tváří, spousta cizích jazyků, luxusní obchody a restaurace, okázalost. Jdete a jdete a ztrácíte trochu měřítko, šířka ulice ohromuje sama o sobě. Je to srdce Paříže. Tudy procházely například vítězné průvody po obou světových válkách. Po této cestě se vracely také ostatky Napoleona ze Sv. Heleny. Čtete si názvy leteckých společností a velkých bank, žádná tu nechybí. Kdo není na Champs-Élysées, ten jako by vůbec nebyl, chce se říci. Všichni kolem mají naspěch, na člověka z toho padá nervozita. V dolní části je to jiné. Klid a mír. Ještě na konci 16. století tu bývaly jen bažiny a pole. Teprve v následujícím století se místo dočkalo cesty z Tuilerijského zámku, Cours de la Reine, zněl její název. Na podobě výstavné třídy osázené stromy se podepsal především jediný muž: zřejmě nejslavnější francouzský zahradní architekt André Le Notre. Proslul mimo jiné také širokými průhledy ve Versailles. Dovedl k absolutní dokonalosti symetricky střižené zahrady lemované sochami a živými ploty. Svého jména se Elysejská pole dočkala v 18. století. Od roku 1795 stojí mezi Champs-Élysées a Place de la Concorde známí Koně z Marly, odlitky barokní skulptury od sochaře Guillauma Coustoua. Podíváte-li se na třídu s větším odstupem, zjistíte, že obě její části jsou vlastně součástí mnohem většího celku: vítězné cesty (voie triomphale), která byla dokončena v době vlády Napoleona III. Takže si kupte kornout pražených kaštanů, sedněte si na lavičku a vychutnejte si nejslavnější z francouzských ulic. Stojí za to.
Nejslavnější ulice Paříže jsou vlastně dvě
Obě části světoznámého bulváru se jmenují stejně, jsou to ovšem dva zcela odlišné světy. Horní část 1,88 kilometru dlouhé ulice, která sahá až k Arc de Triomphe, je dokonalou přehlídkou luxusu a zábavy. Dolní část, až po Place de la Concorde, pro změnu nastavuje vážnou tvář. Muzea, divadlo, parky. Vydejme se po první Champs-Élysées. Nebo Elysejskými poli, je-li vám bližší český přepis. Člověk tu má pocit, že si zde dala dostaveníčko půlka světa. Spousta tváří, spousta cizích jazyků, luxusní obchody a restaurace, okázalost. Jdete a jdete a ztrácíte trochu měřítko, šířka ulice ohromuje sama o sobě. Je to srdce Paříže. Tudy procházely například vítězné průvody po obou světových válkách. Po této cestě se vracely také ostatky Napoleona ze Sv. Heleny. Čtete si názvy leteckých společností a velkých bank, žádná tu nechybí. Kdo není na Champs-Élysées, ten jako by vůbec nebyl, chce se říci. Všichni kolem mají naspěch, na člověka z toho padá nervozita. V dolní části je to jiné. Klid a mír. Ještě na konci 16. století tu bývaly jen bažiny a pole. Teprve v následujícím století se místo dočkalo cesty z Tuilerijského zámku, Cours de la Reine, zněl její název. Na podobě výstavné třídy osázené stromy se podepsal především jediný muž: zřejmě nejslavnější francouzský zahradní architekt André Le Notre. Proslul mimo jiné také širokými průhledy ve Versailles. Dovedl k absolutní dokonalosti symetricky střižené zahrady lemované sochami a živými ploty. Svého jména se Elysejská pole dočkala v 18. století. Od roku 1795 stojí mezi Champs-Élysées a Place de la Concorde známí Koně z Marly, odlitky barokní skulptury od sochaře Guillauma Coustoua. Podíváte-li se na třídu s větším odstupem, zjistíte, že obě její části jsou vlastně součástí mnohem většího celku: vítězné cesty (voie triomphale), která byla dokončena v době vlády Napoleona III. Takže si kupte kornout pražených kaštanů, sedněte si na lavičku a vychutnejte si nejslavnější z francouzských ulic. Stojí za to.
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Na D1 přibudou další zákazy předjíždění kamionů. Chceme plynulý provoz, říká ŘSD
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo u Velkého Meziříčí druhou etapu rozmísťování značek...
Draží se jedinečná sbírka mincí ze Skandinávie. Dědicové na ni čekali sto let
Potomci dánského máslového magnáta čekali přesně sto let, než se mohli přihlásit o své dědictví v...
V Česku elektromobily netáhnou. Prodejům vládnou spalovací motory, říká průzkum
Ekologické hledisko většina Čechů při nákupu auta nebo volby dopravního prostředku příliš neřeší....
Češi mění Bangkok za Japonsko a New York. Letenky jsou levnější
Díky klesajícím cenám Češi podle prodejců letenek na jaře kupují letenky do vzdálenějších destinací...