Odborná komise: Miroslav Rygl (mistr Evropy v orientačním závodě na horských kolech), Petr Weber, Filip Tomášek (oba závodníci na horských kolech), Petr Ďoubalík (konzultant sportovního vybavení a autor cykloturistických průvodců). Laická porota: Jan Hásek (letecký inženýr), Václav Nádvorník (strojař), Michal Zahradník (student práv).
Olpran Maxis ***
7999 Kč (Tesco)
+ hrazdička na řídítkách; dobré jízdní vlastnosti
- krátké bowdeny na lankách popraskaly; lanka v prostoru šlapání; špatně řadil největší pastorek pro nejpomalejší jízdu (megarange)
Attack Wildcat **
7999 Kč (Tesco)
+ košík na lahev; zadní odrazka
- příliš měkká přední vidlice; brzdové lanko překáží šlapání; vrzající rám; pneumatiky nevhodné do terénu
Buffalo Mountain - nepoužitelné
9990 Kč (Quelle)
+ plastové blatníky
- nepohodlná jízda; nebezpečný chránič přehazovačky; úzká řídítka; lanka od přehazovačky i brzdy ve šlapacím prostoru; mělký vzorek pneumatik
Lion Brooks XL Suspension **
8890 Kč (Kotva)
+ slušné brzdy a přesmykač
- řazení jde ztuha; krátká sedlovka; plášť není do terénu
Joko Engine Exhibited - nepoužitelné
5990 Kč (Jízdní kola-elektro)
+ odrazky ve výpletu kol
- plastový závit zadního pružení byl zničen hned na začátku testu; měkká a příliš krátká pružina; měkká sedlovka se ohnula i při správném zasunutí
Piranha Corida *
9390 Kč (Globus)
+ dobré jízdní vlastnosti
- kloub odpružení zadního kola a spojení tlumiče s rámem se vyviklaly; praskla plastová šlapka
Hota Horal - nepoužitelné
5770,60 Kč (Hota)
+ rám lze upevnit do běžného nosiče na autě
- příliš měkké zadní pružení; sportovní sedlo, do kterého zespodu cáká voda; rám se během testu uvolnil a zkroutil; nešlo upevnit sedlovku; zničená šlapka; rohy jsou příliš doširoka; jednotlivé díly připomínají domáckou výrobu
Poznámka: V seznamech závad nejsou uvedeny ty, které vznikly při přepravě kol nebo pádech jezdců. Stupnice hodnocení: ««««« výborný bicykl pro jízdu v těžkém terénu až « kolo, na kterém se postupně rozpadají součástky, špatně brzdí i přehazuje a jízda na něm je obtížnější a více vysiluje než na pevném bicyklu bez odpružení. Slovem "nepoužitelné" byla označena kola s konstrukční závadou nebo vážným poškozením, které vzniklo při běžné jízdě kvůli nekvalitním dílům, a na kterém lze jet jen nouzově. Klady a zápory jednotlivých kol odpovídají kombinaci poznatků z laboratorních a praktických testů.
Pramen: STROJĺRENSKÝ ZKUŠEBNĺ ÚSTAV Jablonec nad Nisou a TEST DNES
Protokoly Strojírenského zkušebního ústavu i amatérské a profesionální cyklistické komise lze najít v internetovém magazínu iDNES na adrese www.idnes.cz/test. Na stejném místě jsou k dispozici i odkazy na stránky, které s cyklistikou souvisí.
TEST DNES je nezávislá příloha pro spotřebitele, financovaná z rozpočtu redakce MF DNES * Redakčně testované zboží nakupuje v běžné obchodní síti * K testování nepřijímá vzorky od výrobců nebo dovozců * Testy výrobků jsou zpracovávány v akreditovaných laboratořích nebo státních zkušebnách * Testované zboží navíc posuzuje tým nezávislých odborníků * Odborníci pověření vedením testu v laboratořích nejsou závislí na výrobcích ani prodejcích * Testy ze zahraničních spotřebitelských časopisů TEST DNES publikuje pouze s výslovným souhlasem jednotlivých vydavatelů a pouze v případech, kdy více než polovina testovaných vzorků je zastoupena i na českém trhu * Příloha rovněž zveřejňuje výsledky šetření státních orgánů * Články v příloze neobsahují placenou inzerci, nejsou ovlivněny výrobci ani žádnými finančními zájmy * Uveřejněné materiály nesmějí být reprodukovány bez souhlasu redakce * Výsledky testů nesmějí být použity bez souhlasu redakce ke komerčním účelům * Starší i nové testy z této přílohy lze najít v internetovém magazínu iDNES na adrese http://www.idnes.cz/test. Své připomínky a vzkazy k příloze TEST DNES můžete zaslat elektronickou poštou na adresu testdnes@mafra.cz. Připomínky k testům hospod pak na adresu hospody@mafra.cz.