Slavnostní večer ke Dni nezadaných známým i jako  nákupní festival Double 11....

Slavnostní večer ke Dni nezadaných známým i jako nákupní festival Double 11. Ten pořádá čínský obchodní gigant Alibaba. (11. listopadu 2020) | foto: Profimedia.cz

Vítěz mezi svátky konzumu. Alibaba utržil ke Dni nezadaných 1,5 bilionu

  • 4
Internetový prodejce Alibaba zahájil svátek nezadaných, takzvaný Singles Day, 1. listopadu, ve středu má celá akce vyvrcholit. V rámci svátku si lidé zatím objednali 16 milionů zlevněných produktů za více než 56 miliard dolarů (1,5 bilionu korun). Čísla nejsou konečná, avšak již nyní překonaly rekord z minulého roku.

Den nezadaných se ukazuje jako úspěšnější akce než oba hlavní světové předvánoční výprodejové dny, označované jako Černý pátek (Black Friday) a Kybernetické pondělí (Cyber Monday) dohromady, poznamenala agentura Reuters.

Prodejní akce Singles Day se koná v kontextu oživení čínské ekonomiky po koronavirové krizi. Miliony Číňanů nemohly kvůli uzávěrám hranic cestovat do zahraničí za nákupy, a tak nyní více utrácejí doma.

Den nezadaných vznikl v Číně v 90. letech jako svátek všech lidí bez partnera či partnerky, v roce 2009 z něj ale Alibaba učinil nákupní horečku. Vloni internetový prodejce během jediného dne svátku nezadaných prodal zboží v hodnotě 40,5 miliard dolarů (911,44 miliard korun). Letos zahájil prodejní akci dříve, aby dostaly více prostoru méně známé značky. 

První slevy začal Alibaba nabízet od 1. do 3. listopadu, svátek vrcholí ve středu. Největší internetová nákupní akce se tak letos koná čtyři dny. Hrubý objem zboží, tedy peníze utržené za prodej, vykáže Alibaba za jedenáct dní.

Nákupní horečku zpravidla doprovázejí živá vystoupení. Letos prostřednictvím streamu vystoupila v úterý na galavečeru Alibaby zpěvačka Katy Perry.

Úleva pro Alibabu

Vedle prostých slev Alibaba zákazníkům nabízí mimo jiné i to, aby si objednali hned zkraje akce, a dostali tak lepší nabídku. Vybízí je rovněž k tomu, aby hráli mobilní hry a kombinovali své nákupy z různých obchodů.

Kupují se webkamery, vířivky i rum. Druhá vlna zvedá zájem až o tisíc procent

Solidní výsledek akce znamená úlevu právě pro internetového prodejce Alibaba, který za týden ztratil zhruba deset procent své tržní hodnoty. Minulé úterý totiž burzy v Šanghaji a Hongkongu nečekaně zrušily primární veřejnou nabídku akcií jeho finančně technologické divize Ant Group. Oficiálním důvodem byly změny v regulaci. 

Podle některých médií šéf Alibaby Jack Ma patrně doplatil na to, že se jako jeden z mála čínských podnikatelů odvážil veřejně sdělovat své názory na finanční regulaci.

,