Za lepšími výsledky Volkswagenu stojí větší poptávka na jeho hlavních trzích. Toyota naopak zažívá strmý pokles.
Německý výrobce, mezi jehož devět značek patří například Audi, Škoda, Seat nebo Scania, původně plánoval, že Toyotu a General Motors předstihne v roce 2018. Tento cíl byl mnohými považován za nedosažitelný. Hospodářská krize však udělala své.
Prohlubující se recese společně s finančními problémy ochromily poptávku na hlavních trzích společnosti Toyota. Se Spojenými státy klesly prodeje o 38 procent, v Japonsku od ledna do března zpomalily o 24 procent.
Volkswagen v době neúspěchů Toyoty naopak profituje ze státních finančních pomocí, které zvýšily prodeje v Číně, Německu a Brazílii. Ty dohromady tvořily v loňském roce 44 procent prodejů celé skupiny.
V prvním čtvrtletí loňského roku německá automobilka vyrobila 1,57 milionu vozů, tedy o třetinu méně než Toyota, ze které vyjelo 2,41 milionu vozů.
Provozní zisk loni Volkswagenu stoupl o tři procenta na 6,3 miliardy eur. Tržby společnosti se loni zvýšily o 4,5 procenta na 113,8 miliardy eur. Čistý zisk Volkswagen zvýšil o 15 procent. - čtěte více
Toyota dodá téměř o 50 procent vozů méně
Toyota zatím neuvedla žádné předpovědi maloobchodních prodejů, podle posledních odhadů však uvedla, že v prvním čtvrtletí letošního roku dodá 1,23 milionu vozů. To je o 47 procent méně než loni.
"Volkswagen je pro Toyotu velká konkurence, řekl analytik společnosti Credit Suisse v Tokiu Koji Endo. "Audi je silná značka, Volkswagen je silná značka a dobře se prodávají i jejich malá auta, dodal.