„Podle našich odhadů roste elektronický maloobchod zhruba o padesát procent ročně. Jen sortiment elektro dosáhl loni obratu jedné miliardy korun,“ říká předseda představenstva Internet Mall Ondřej Fryc.
Zároveň ale upozorňuje na obtížnost přesnějších srovnání - je komplikované určit, které obchody do internetové komerce patří, a navíc většina prodejců nezveřejňuje údaje o hospodaření.
Samotný Internet Mall utržil loni v jednotlivých odděleních svého nákupního střediska 368,9 milionu korun a rok uzavřel čistým ziskem čtyři miliony.
S růstem počítá mall.cz i letos. Za necelé první čtvrtletí dosáhl obrat 110 milionů korun a dalšímu rozvoji má napomoci i akvizice obchodu se sportovním vybavení bartsport.cz.
„Cíl na celý rok je dosáhnout zdvojnásobení obratu,“ dodává Fryc.
Kromě vlastních obchodů prezentuje mall.cz na svých stránkách i partnerské obchody, jako knižní kosmas.cz nebo potravinový multimarket.cz. Tyto prodejny ale obchodují na vlastní účet a zajišťují si i samostatnou logistiku.
„Spolupráce s nimi je čistě marketingová. Navzájem si pomáháme v propagaci,“ vysvětluje Fryc.
Do této partnerské sítě nově přibyl i nabytek.cz, který loni internetovým prodejem nábytku a bytových doplňků utržil kolem osmdesáti milionů korun.