Pondělí 9. prosince 2019, svátek má Vratislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 9. prosince 2019 Vratislav

UPC posílá vymahače na bývalé klienty, ti se bouří na internetu

  14:28aktualizováno  14:28
Poskytovatel vysokorychlostního internetu UPC posílá na desítky svých bývalých klientů vymahačskou agenturu. Žádá od nich desetitisíce korun za to, že nevrátili zapůjčený modem nebo set top box v hodnotě pár set korun. Exekuce hrozí i zákazníkům, kteří tvrdí, že zařízení vrátili včas.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Částka, kterou mají bývalí klienti zaplatit společnosti Český inkasní kapitál (ČIK), často převyšuje i 20 tisíc korun. Jan Votočka z Občanského sdružení spotřebitelů Test říká, že společnost má na náhradu škody za nevrácené zařízení právo. Výše smluvní pokuty však podle něj mnohonásobně převyšuje hodnotu nevrácené věci.

Vymáhání dluhu předcházel u bývalých zákazníků podobný scénář. Bezplatně si zapůjčili modem nebo set top box, který měli po ukončení smlouvy do sedmi dnů vrátit. Podle smluvních podmínek je to možné jen poštou. Některým klientům však hrozí pokuta, i když zařízení poštou vrátili.

Modem jsem vrátila, teď mám platit pokutu...

"Pár dní potom, co u mě doma technik z UPC modem odpojil, jsem přístroj společnosti poštou odeslala," popisuje začátek trampot Lenka Kašpárková. Tvrdí, že ji nikdo kvůli modemu nekontaktoval, a tak žila v domnění, že je vše v pořádku.

Za rok a půl se však společnost připomněla prostřednictvím firmy Český inkasní kapitál. Ta následně poslala Kašpárkové dopis, v němž stálo, že má zaplatit téměř 6 500 Kč. Pět tisíc ze sumy tvořila smluvní pokuta za nevrácení modemu, zbytek byl úrok z prodlení. Jenomže potvrzení od pošty, že modem vrátila, už po roce a půl neměla.

O podobných problémech s UPC diskutuje přes devadesát lidí na sociální síti Facebook, další popisují své potíže v diskusi blogu fushal.net. Lidé si nejčastěji stěžují, že se je firma po rozvázání smlouvy nepokoušela kontaktovat jinak než poštou - zpravidla na adresách, kde už nebydleli. Firma měla přitom jejich e-maily a telefonní kontakty.

"K upozornění na případný dluh sice nemá firma ze zákona povinnost, ale kdyby to udělala, řadě problémů s klienty se vyhne," vysvětlil Votočka.

Diskuse nespokojených klientů UPC

O zkušenostech bývalých klientů UPC čtěte zde

Mluvčí UPC František Malina odmítá, že by se firma chovala nekorektně a odkazuje na všeobecné smluvní podmínky. Brání se také kritice, že společnost s klienty před předáním pohledávky vymahačům nekomunikuje. "Ještě než neuhrazenou pohledávku postoupíme agentuře, snažíme se dlužníka různými způsoby, například mailem, telefonicky, písemně či SMS nejméně pětkrát kontaktovat. Celý proces trvá několik týdnů až čtyři měsíce," uvedl mluvčí.

Klientům také vadí, že UPC v minulosti bez jejich vědomí měnila smluvní podmínky. "Když jsem podepisovala smlouvu, ve všeobecných podmínkách bylo uvedeno, že pokud zařízení nevrátím, budu ze strany UPC pokutována částkou rovnající se stoprocentní hodnotě zapůjčeného zařízení," říká Lenka Kašpárková. Teď po ní chce pět tisíc, hodnota zapůjčeného modemu přitom byla dva tisíce.

I v tom vidí Jan Votočka problém. "Vzhledem k nepřiměřenosti smluvní pokuty je podle nás ujednání o smluvní pokutě neplatné," sdělil. UPC ale trvá na svém a připouští, že se s klienty může soudit.

Autor:
  • Nejčtenější

Firma přišla o miliony, při Black Friday kvůli chybě nabízela slevu 97 %

Švédská technologická firma Foreo, která působí i v Česku, nadělila během akce Black Friday kvůli cenové chybě svým...

Je nemravné mít na jogurtu přirážku sto procent, řekl ministr Toman

Kontrola dvojí kvality bude mířit zejména na nadnárodní potravinářské firmy, ty české s ní problém neměly. Ministr...

Jak se podvádí na EET: účtenky se smyšleným kódem i snižování tržeb

Falešná účtenka nebo její nevydání. Finanční správa popisuje, jak podnikatelé upravují software v pokladnách, aby...

Dělníci šikanovali agenturní kolegy. Dali jim projímadlo, zavřeli do bedny

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dala výpověď pěti zaměstnancům, kteří šikanovali své kolegy najaté přes...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Škoda Auto vyplatí zaměstnancům další prémie, na Vánoce vyhlásí dovolenou

Prémii deset tisíc korun za výkon v roce 2019 vyplatí do konce týdne zhruba třiceti tisícům tarifních zaměstnanců...

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Hořký čaj? Nesmysl! Pediatr v knize vyvrací mýty o domácím léčení dětí

Hradecký dětský lékař Ladislav Hanousek vydal knihu Maminko, není mi dobře, která má rodičům pomoci s léčbou i výchovou...

  • Další z rubriky

Umělá inteligence nahradí spíš pracovníky s titulem než bez něj, tvrdí studie

Pracovní místa zastávaná vysokoškoláky jsou kvůli nástupu umělé inteligence ohroženější než pozice lidí, kteří na...

Od ledna bez plastu. Gambrinus ukončí prodej piva v PET lahvích

Pivovar Gambrinus se rozhodl ke změně v balení svého piva. Od ledna příštího roku přestane prodávat pivo v PET lahvích....

Soud poslal skupinu EMTC a jejího šéfa Tomáše Bártu do úpadku

Podnikatel Tomáš Bárta, který svým věřitelům dluží 134 milionů korun a jeho firma EMTC téměř 800 milionů korun, je v...

Žalujte Mall.cz za únik dat, vyzvala firma, zaštiťuje se charitou

Tuzemská společnost LitFin se pouští do právní bitvy s internetovým obchodem Mall.cz s cílem vymoci odškodnění za únik...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz