Letos firma plánuje zisk zdvojnásobit na 200 milionů a obrat zvýšit o desetinu na 4,5 miliardy.
Přesná výše loňského zisku i obratu bude podle majitele firmy Radima Jančury jasná na konci ledna. "Jestli bude obrat plus minus procento menší nebo vyšší, pravděpodobně nižší, to zatím nevíme, to budeme vědět ke konci měsíce," uvedl.
Ze čtyřmiliardového obratu činí asi 2,5 miliardy prodej letenek, provoz autobusových spojů po ČR a do zahraničí pak asi miliarda. Zbylou půlmiliardu tvoří zajišťování jazykových kurzů a pobytů.
Podle Jančury přitom loni vlivem krize klesl trh prodeje letenek o pětinu. Firmě se prý ale podařilo obrat meziročně udržet, počet prodaných letech dokonce stoupl o desetinu. "Krize se projevila tak, že se letenky prodávají více, ale za nižší cenu," podotkl.
Situace na trhu s letenkami je pro Student Agency podle Jančury příznivá. "Pro nás je ideální prodávat letenky za korunu, protože žijeme z poplatku za vystavení letenky. Je ideální, když jsou letenky levné a prodávají se jako rohlíky," dodal.
Obrat chce letos firma zvýšit o deset procent na zhruba na 4,5 miliardy, hlavně z prodeje letenek. Zároveň chce snižovat náklady, a hodlá tak například investovat do nového IT systému, díky kterému by se měla zvýšit produktivita práce, podotkl Jančura.