Kavárna Starbucks na letišti v americkém Los Angeles

Kavárna Starbucks na letišti v americkém Los Angeles | foto: Lucy Nicholson, Reuters

Starbucksu se v západní Evropě nedaří, společnost prodá stovky provozoven

  • 152
Americká společnost Starbucks prodá své kavárny ve Francii a zemích Beneluxu dlouholetému partnerovi z Mexika, firmě Alsea. Rozhodnutí padlo kvůli slabému odbytu, který na těchto trzích vázne už několik let.

Alsea převezme jak 83 poboček provozovaných přímo Starbucksem, tak 177 tamních franšíz. Uvedla to agentura Reuters.

Manévr podle agentury AP připomíná situaci před dvěma lety, kdy společnost Starbucks prodala vlastní pobočky v Německu. Tentokrát ale bude restrukturalizace hlubší, firma plánuje zrušit i kanceláře v Amsterodamu, kde pracuje 186 lidí. V Nizozemsku si ponechá jen pražírnu s 80 zaměstnanci.

Nový majitel západoevropských poboček Starbucks vlastní již jako franšízant více než 900 jeho kaváren v zemích Latinské Ameriky. Alsea podle agentury Reuters provozuje také pobočky jídelních řetězců, jako jsou Domino’s Pizza a Burger King.

Podle agentury Bloomberg není Starbucks na trzích ve Francii, Belgii, Nizozemsku a Luxemburgu tak zavedený jako například ve Velké Británii.

Starbucks exitem z těchto trhů navíc může doplnit potřebné zdroje k větší expanzi nebo stabilizaci byznysu na klíčových trzích v USA a Číně, kde se řetězci pod vedením ředitele Kevina Johnsona nedaří podle představ.

„Předáním aktivit ve Francii, Nizozemsku a Lucembursku pod Alsea uvolníme nevyužitý potenciál v regionu, abychom si zajistili dlouhodobý úspěch,“ sdělil Starbucks agentuře Bloomberg.

,