"Jsme v této chvíli stále ještě ve fázi, kdy dostáváme z jednotlivých trhů nepříznivé zprávy každý týden nebo skoro každý den," řekl Jung německému magazínu Auto Moto und Sport. Dodal však, že Škoda si příští rok i tak povede lépe než její konkurenti.
Už v listopadu Škodovka zrušila svůj původní cíl vyrobit v letošním roce 700 tisíc vozů a pouze sdělila, že vyprodukuje více aut než v roce 2007. Jeden z manažerů pak uvedl, že příští rok chce firma zachovat letošní produkci.
Loni prodeje vozů Škoda vzrostly o 14,5 procenta na více než 630 tisíc aut. Poté však světové automobilové trhy zasáhla finanční krize a globální ekonomická recese provázená těžkými propady prodeje na většině trhů.
Největší český výrobce automobilů ke konci roku několikrát výrazně omezil výrobu a před Vánocemi zahájil celopodnikovou odstávku, která skončí v noci z 12. na 13. ledna. - přečtěte si Potvrzeno: Škoda bude stát tři týdny v kuse
Vedení navíc v prosinci oznámilo, že firma v první polovině příštího roku částečně zastaví výrobu. Pět měsíců pojede, jeden měsíc bude stát. Nebude to však najednou: zaměstnanci budou do práce chodit jen čtyři dny v týdnu místo pěti. Ještě před rokem přitom firma vyráběla i v sobotu. - čtěte Škodovka bude od ledna do června vyrábět jen čtyři dny v týdnu
Jung však pro magazín uvedl, že Škoda plán omezení výroby na čtyři dny v týdnu nemusí nutně naplnit. Šéf Škody očekává, že automobilka bude schopna se v krátké době vrátit zpět k pětidennímu pracovnímu týdnu.