Škoda významně zvýšila prodeje, dařilo se jí i v Číně. Přesto byl ale světový růst o dost pomalejší než na domácím trhu. Ani se 630 tisíci prodanými vozy se ale firma nehodlá spokojit. Plán pro letošek je nejméně 700 tisíc.
Automobilka zvedla o čtyřicet procent i zisk - vydělala téměř dvacet miliard korun. Výsledek mohl být ještě lepší. Firma ale ztratila asi 40 milionů na kurzu eura.
Octavia i ze Slovenska
Firma minulý týden oznámila, že už ve vrchlabském závodě vyrobila dva miliony modelu Octavia. Od letoška by měl s výrobou vozu pomoci i závod v Bratislavě, kde se má smontovat asi 20 tisíc vozů.
"Rok 2007 byl ve znamení uvedení nové generace Fabie, kterou zákazníci přijali velmi pozitivně. "Rok 2008 bude rokem nové generace modelu Superb, vlajkové lodi značky," uvedl v tiskové zprávě předseda představenstva Reinhard Jung.
Škoda právě začíná s výrobou nového modelu Superb, který chce mimo jiné prodávat českým politikům. Ti prozatím dávají přednost zahraničním vozům. Bude za 620 tisíc korun. V Německu nicméně vyjde levněji - čtěte Superb je v Česku o 40 tisíc dražší než v Německu
Dařilo se i mateřskému Volkswagenu, kterému se podařilo zdvojnásobit zisk před zdaněním a vydělat 4,1 miliardy eur (více než 103 miliard Kč), tržby se zvýšily na téměř 109 miliard eur, uvedla agentura ČTK s odvoláním na Reuters. Svým dílem mu pomohla i česká firma, která do Německa v dividendách zaslala osm miliard Kč.
Volkswagen je jednička na evropském a číslo čtyři na světovém trhu. Tuto pozici chce dál posilovat. Firma uvedla, že v roce 2011 by chtěl prodávat osm milionů vozů ročně a ještě do konce desetiletí plánuje uvést na trh více než 20 nových modelů.
. škoda auto v číslechpočet prodaných aut 630 032 růst na světovém trhu 4% výroba 661475 (růst o 18,9 %) tržby 221,967 miliard ( + 9 %) zisk před zdaněním 19,8 miliard (+ 39,9 %) čistý zisk 15,98 (+ 44,5%) Zdroj: Škoda Auto, ČTK |
"Zaměříme se na sportovní užitkové vozy (SUV), dodávky a pickupy. K tomu samozřejmě i na následníky nynějších řad, jako je nový Golf," citovala ČTK generálního ředitele Martina Winterkorna.
Winterkorn výslovně uvítal rozhodnutí největšího akcionáře, kterým je automobilka Porsche, získat ve Volkswagenu majoritní podíl. Zmírnil naopak spekulace, podle nichž se Volkswagen brzy pokusí zvýšit svou investici do evropských výrobců nákladních vozidel Scania a MAN, dodala agentura.