"Škoda je jednou z nejrychleji rostoucích automobilových značek ve světě," sdělil Winterkorn listu Automotive News Europe. "Má pověst cenově dostupného a technologicky solidního auta, které odpovídá požadavkům doby. Pokračujeme s posilováním pozice této značky, protože miliony zákazníků v Číně, Rusku, Indii a Evropě na její výrobky čekají," řekl.
Škoda má letos poprvé v historii vyrobit přes 800 tisíc aut. Jen za první tři čtvrtletí jich z fabrik vyjelo téměř 665 tisíc, což je meziročně o 17 procent více. Velké ambice má ale i Volkswagen, který je největší evropskou automobilkou a do roku 2018 se chce stát světovou jedničkou. A právě Volkswagen ještě loni na Škodovku žárlil.
"Budeme muset Škodě utáhnout opratě. Přeji jim úspěch, ale nemůžeme se sami oslabovat," řekl minulý rok na adresu české automobilky Winterkorn časopisu Auto Bild. V renomovaném magazínu totiž vyšel test, ve kterém nový superb porazil passata. Resumé bylo, že superb nabízí za méně peněz větší komfort, například má luxusnější interiér.
V souvislosti s rivalitou značek v koncernu Volkswagen se také mluvilo o přibližování Škodovky k Audi. Na základě toho se začalo spekulovat o některých změnách strategie ve Škodě Auto, která by více odlišila značky tak, aby si nekonkurovaly.
První tři omezení iniciovalo německé vedení na konci loňského roku. V octavii s poloautomatickou klimatizací nebude chladicí box, do rychlé Fabie RS se nebudou montovat xenonová světla a v superbech už řidiči nenajdou značkové deštníky.