Do "bazaru", ve kterém likvidátor aerolinek prodával věci, které ještě před půl rokem denně sloužily na palubách letadel, dorazilo hned první den několik set lidí.
"Chtěl bych pořádně teplou deku, bundu a propisovačku," prohlásil Beat Werfli, jeden z prvních lidí, kteří pět hodin před otevřením přišli před prodejní halu.
"Ráda bych získala suvenýr po Swissairu, alespoň pro ten pocit, když už neexistuje," povzdechla si dvaatřicetiletá Anita Maerkli, která do výprodeje přišla se svojí matkou.
Někteří Švýcaři si stále nechtějí připustit, že jejich 71 let obdivovaná letecká společnost už nefunguje. Její poslední letadlo odstartovalo 30. března. Firma se stala jednou z nejznámějších obětí poklesu zájmu o cestování vzduchem po loňských útocích na USA 11. září. Swissair nahradila firma Swiss - více ZDE.
Bezpečnostní služba měla co dělat, aby zkrotila dav lidí valící se do prodejní síně. Dovnitř mohly jen dvousethlavé skupinky. Likvidátor Kurt Hoss přitom odhadl, že zájem o inventář s logem helvetského kříže projeví 100 tisíc lidí.
Prodává se všechno možné - od lahve vína označené etiketou Swissair za jedno euro, přes reklamní předměty až například po luxusní sady porcelánu renomovaných značek.
Na prodej je 1,6 milionu nerezových a 360 tisíc stříbrných lžiček, vidliček a nožů, přes dva miliony kelímků a skleniček, přikrývky, baseballové čepice nebo lyžařské batohy.
Očekávané příjmy přes deset milionů švýcarských franků mají umazat část z dluhu Swissairu, který je ale mnohonásobně vyšší - přes dvanáct a půl miliardy franků (asi 260 miliard korun).