Ve Škodě záhadně skončili čtyři vysocí manažeři, o důvodech se spekuluje

  4:03aktualizováno  4:03
Ze dne na den v automobilce Škoda Auto skončili čtyři významní manažeři. Svou pozici musel opustit šéf tuzemského prodeje Petr Pečenka a další tři klíčoví manažeři. Představenstvo dočasně pověřilo vedením českých prodejů Jaroslava Hercoga. Po Mladé Boleslavi i celém automobilovém trhu se šíří všemožné fámy o tom, proč se tak stalo.

Personální zemětřesení ve Škodě Auto (ilustrační foto). | foto:  František Vlček, MAFRA

Kromě Pečenky musel své pozice podle informací MF DNES opustit i vedoucí prodeje Martin Feller, vedoucí zákaznického centra Pavel Hladík a šéf pro rozvoj dealerské sítě Pavel Kolář.

"V tomto případě jde o čistě personální záležitost, a proto prosíme o pochopení, že ji nebudeme dále komentovat," řekl pouze mluvčí automobilky Jozef Baláž. Odvolaní manažeři zůstávají doma, oficiálně kvůli překážkám v práci na straně zaměstnavatele. "Jejich pracovní poměr stále trvá," potvrdil Baláž.

Na Pečenkův odchod upozornily Hospodářské noviny, odchod jeho tří nejbližších podřízených se dosud automobilce dařilo utajit. Personální šachy nemají co do rozsahu obdoby, ani při poslední výměně českého vedení před dvěma lety neodešlo tolik manažerů najednou.

Pečenka, který ve firmě pracuje 22 let a prodeje v Česku řídí poslední dva roky, nechce svůj odchod komentovat. Dosud pod něj spadaly téměř tři stovky dealerů a servisů v Česku. "Nebudeme to zatím nijak komentovat, zatím stále zůstáváme zaměstnanci, máme dovolenou," řekl v pondělí Pečenka.

Jeden z nejlepších roků

Nečekaný odchod vyvolal vlnu spekulací, co je jeho důvodem i co se s vyhozenými manažery stalo. K výměně se automobilka uchýlila ve chvíli, kdy ohlásila jeden z nejlepších prodejních výsledků na českém trhu, kdy podíl znovu přesáhl více než třetinu všech nových prodaných aut.

Křišťálová lupa

"Byla to kombinace více faktorů, už přetekla s některými chybami trpělivost. O tom, že bude dobré září, se vědělo už před dvěma měsíci podle stavu objednávek, to s tím nemá žádnou souvislost," řekl vysoce postavený zdroj z automobilky. Řízení českého trhu je pro Škodu klíčové nejen kvůli tomu, že jde o její domácí trh, ale i kvůli počtu prodaných aut. Jen loni prodala Škoda v Česku 59 674 aut, Češi jsou čtvrtými největšími zákazníky.

Rychlý konec bez vybrané náhrady však naznačuje, že za důvodem odchodu nebyl jen případný nepříznivý vývoj na domácím trhu, kde Škoda letos spíše ztrácela, především kvůli agresivnímu nástupu korejské automobilky Hyundai. Rivalita obou značek vyvrcholila letos v září, kdy Hyundai dal navézt pro srovnání do svých autosalonů i nové škodovky (více čtěte zde).

Podle počtu registrací však zatím kampaň korejské automobilce příliš nevyšla – rapidů i octavií od Škody se prodává stále výrazně více. Mladoboleslavské automobilce se daří nejen na českém trhu, který je částečně "deformovaný" patriotismem zákazníků kupujících "domácí zboží", ale například také v Německu, kde se Škoda v září poprvé dostala s octavií do pětice nejprodávanějších aut.

Odchod manažerů Škody Auto není jedinou výměnou, kterou koncern Volkswagen v Česku v těchto dnech provedl. Ze dne na den skončila také ředitelka českého zastoupení automobilky Audi Anna Gruberová, ve funkci byla zhruba rok. Dočasně ji nahradil Thomas Otter z Porsche Holding Salzburg.

Autor:
  • Nejčtenější

Kanál smrti jako brána k prosperitě. Z Rumunska je opět obilná velmoc

Tisíce politických vězňů zahynuly v 50. letech na stavbě kanálu Dunaj–Černé moře. Monumentální projekt dokončený jen...

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry přijíždějící začátkem prosince ze...

Češi mají páté nejlevnější jídlo v Evropě. Utratí za něj více než Britové

Potraviny jsou v Česku páté nejlevnější ze všech zemí EU. I přesto je u nás jídlo hned po bydlení druhou největší...

Premium

Sny mladých o bydlení narážejí na mizivé úspory, většina na hypotéku nedosáhne

Ceny bytů dál rostou a dostupnost bydlení pro mladé rodiny se stále zhoršuje. Jak ukazuje průzkum Hypoteční banky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

KOMENTÁŘ: Euro je časovaná bomba, držme se od něj dál, říká ekonom Kovanda

Česká ekonomika se sice na úrovni jednotlivých firem eurizuje, ale přesvědčivých argumentů pro plošné přijetí jednotné...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

  • Další z rubriky

Tak jemně dokážeme celozrnnou mouku umlít jen my, říká oceněný mlynář Perner

Obal obilného zrna, to je schránka plná pokladů. Alespoň z hlediska zdravé výživy. Ukrývá vitaminy, minerály i...

Dáme jídlo nabouralo exkluzivitu Uberu. Začalo rozvážet pro McDonald’s

Společnost Dáme jídlo začala od listopadu v Česku zajišťovat rozvážku pro 73 tuzemských restaurací McDonald’s. Jde o...

PPF znovu upsala dluhopisy, tentokrát za 12,75 miliardy na pět let

Investiční skupina PPF upsala prostřednictvím dceřiné firmy PPF Arena 1 pětileté dluhopisy za 500 milionů eur, v...

Mittal couvl z koupě italského rivala, kvůli němuž prodal ostravské hutě

Ocelářská skupina ArcellorMittal překvapivě couvla z převzetí italského ocelářského giganta Ilva. Kvůli obchodu přitom...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz