Jídlo, hamburger, fast food (c) profimedia.cz/corbis

Jídlo, hamburger, fast food (c) profimedia.cz/corbis - Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

McDonalds zpomalil, letos otevře jen dvě restaurace

  • 10
Restaurací rychlého občerstvení se zlatým M ve znaku už v Česku nepřibývá takovým tempem jako v dřív. V prvním pololetí přibyla do české sítě McDonald's nová restaurace v pražské nákupní galerii Nové Butovice. Firma tak má 71 poboček, letos přibude už jen jedna v Praze na Chodově.

McDonald’s letos očekává v Česku růst tržeb o pět procent na 2,25 miliardy korun. Pětiprocentní růst tržeb si firma naplánovala i v následujících letech. Předpokládá i otevírání zhruba dvou až tří nových restaurací ročně.

Nové provozovny budou i v následujících letech vznikat hlavně v nákupních a zábavních centrech, postupně s otevíráním nových úseků dálnic se počítá i s dalšími restauracemi u velkých čerpacích stanic.

V McDonald’s je stále nejoblíbenějším produktem Big Mac. Vzhledem k stále větší orientaci konzumentů na zdravý životní styl ale i McDonald’s začíná nabízet nová zdravější jídla. V poslední době přibyly v nabídce čerstvé saláty, kuřecí pokrmy, snídaňová menu, nové druhy vody a zelený čaj.

Výzkumná laboratoř McDonald’s ve Frankfurtu nyní testuje novou řadu pita chlebů plněných různými náplněmi nebo jogurty pro děti. Zda je McDonald’s nakonec zavede i v Česku, ukáže až poptávka na větších trzích například v Německu, řekla.

Tak radikální novinky, jako je například v Americe nově zaváděná značka sportovních potřeb včetně jízdních kol pro děti McKids, ale McDonald’s v Česku vzhledem k omezenému trhu nechystá.

McDonald’s je s 71 restauracemi jedničkou na českém trhu rychlého občerstvení. Největším konkurentem je KFC, jež nedávno převzala řetězec Big Food, a má tak skoro 40 provozoven, nebo Paneria s dvacítkou prodejen.

,