„K současným zaměstnancům budou postupně přibývat další,“ řekl technický šéf Jiří Černý. Už v polovině roku by mělo v automobilce najít zaměstnání dalších tisíc lidí.
Administrativní centrum je rozděleno na dvě části: v jedné pracují technici, v druhé například ekonomové, zásobovači nebo personalisté.
Lidé tady sedí v prostorných sálech, odkud vedou okna přímo do výrobních prostor. Ty jsou zatím prázdné, během několika týdnů tady ale automobilka začne montovat složitá výrobní zařízení.
Technologie by měla být hotova nejpozději v červenci nebo srpnu. Ještě letos tak začne zkušební výroba a také testování zatím utajených vozů.
„Ze stavebního hlediska je už továrna z 95 procent dokončena,“ uvedl prezident TPCA Masatake Enomoto. Auta tří značek, která se budou v Kolíně vyrábět, už mají téměř všechny dodavatele. Podle Enomota zbývá vybrat pouze dodavatele drobných dílů, například šroubů.
V průmyslové zóně navíc některé velké dodavatelské firmy postaví své závody. „Zaměstnají řádově stovky lidí,“ upřesnil Enomoto.
Už nyní tady buduje svou výrobu americká společnost Lear - dodá sedačky pro kolínské vozy. Další firmy zajistí například kola nebo zásobování a odbyt.
První automobily by měly z továrny vyjet začátkem ledna příštího roku. Společně s přípravami na zahájení výroby automobilka přijímá zaměstnance. Těch budou celkem tři tisíce.
V Kolíně a okolí tak všichni čekají, že automobilka sníží nezaměstnanost, která se tady už dlouho pohybuje okolo devíti procent.