Dovolenkový rozchod roku. Fischer opouští Invii, výhrady má i Exim

  12:30aktualizováno  12:30
Na českém trhu s dovolenými dochází k největšímu rozchodu za poslední roky. Největší tuzemská cestovní kancelář Fischer opouští největšího prodejce zájezdů, Invii. Následovat přitom mohou další velcí hráči.

Ilustrační snímek | foto: Lemon Technology

Cestovní kancelář Fischer, pod kterou patří například i cestovka Nev-dama, oznámila ukončení spolupráce se stručným vysvětlením.

„K rozhodnutí jsme dospěli po zralé úvaze, co bude pro naši společnost nejlepší. Do naší obchodní strategie momentálně spolupráce s agenturou Invia nezapadá, proto jsme se ji rozhodli ukončit,“ uvedl výkonný ředitel Fischer Group Jiří Jelínek. „Jsem přesvědčený, že máme dostatečnou sílu na to, abychom dokázali stejný objem zájezdů prodat ve vlastní síti,“ dodal.

Ročně prodal Fischer přes Invii podle informací iDNES.cz zájezdy za zhruba 400 milionů korun. Invia, která podle posledních dostupných výsledků prodala v roce 2015 zájezdy za 4,26 miliardy, však mluví o nižším podílu pod tři procenta.

„Mrzí nás, že se jeden ze stovek našich partnerů rozhodl ukončit nabídku zájezdů prostřednictvím cestovní agentury Invia. Na náš byznys rozhodnutí Fischer Group nemá vliv, nabídka se asi sníží o několik hotelů, klienti to ale v celkovém počtu milionů termínů vůbec nepostřehnou,“ řekl šéf marketingu Invia Michal Tůma.

Podle informací iDNES.cz je důvodů k rozchodu více, což naznačuje i vyjádření jiné velké cestovní kanceláře Exim Tours. „Některé marketingové praktiky zmiňovaného provizního prodejce se nám také nelíbí. Další případné kroky proto zvažujeme,“ řekl marketingový ředitel Exim Tours Stanislav Zíma.

Z největších oslovených cestovek je Exim Tours jediný, kdo řekl, že není s Invií spokojený.

Důvody odchodu? I obavy z nové konkurence

Jedním z hlavních důvodů je podle informací iDNES.cz i obava, že si velké cestovky spoluprací s Invií vychovávají konkurenta. Invia začínala jako klasický prodejce provizních zájezdů. Loni ale vznikla firma Invia International, která už se zabývá i sestavováním samotných zájezdů. „Cestovky si tak říkají, proč mají vlastně podporovat byznys nového konkurenta v oblasti zájezdů,“ prozradil zdroj iDNES.cz.

To, že nejde čistě o problém s internetovými agenturami, obecně potvrzuje i fakt, že Fischer bude dál prodávat zájezdy přes jiné portály nabízející zájezdy od více cestovek.

Invia má na trhu on-line prodejů zájezdů výrazně většinový podíl. Pro cestovky je to často důležitý prodejní kanál, protože samy neumějí přitáhnout svými pobočkami či weby dostatek lidí. Na druhou stranu, Invia potřebuje také velkou zásobu zájezdů od co nejvíce cestovek. Pro Invii je navíc reálnou hrozbou skutečnost, že cestovky začínají dohánět zpoždění s on-line prodejem a masivně investují do nových rezervačních systémů.

„Vlastní internetový prodej Čedoku dále významně vzrostl po aktuálních úpravách rezervačního systému a po uvedení nového uživatelsky mnohem příjemnějšího webového portálu Čedoku do plného provozu v únoru tohoto roku,“ říká například ředitel Čedoku Jan Koláčný. Agenturní prodej bere jako doplněk k odbytu zájezdů přes pobočky.

Rozchod přichází v době, kdy se cestovkám daří a jsou plné optimismu před nadcházející sezonou. Prodeje v předprodejích jsou na rekordní výši a cestovky věří, že nebudou muset prodávat tolik zájezdů na poslední chvíli. Právě ty jsou silnou stránkou internetových agentur.

Autor:
  • Nejčtenější

Socialismus se vrací, ne z Východu, ale ze Západu, řekla Šichtařová

Evropská unie je promořená neomarxisty, Česko je však prozatím oázou klidu. Takový je názor ekonomky Markéty...

Premium

Ekologický experiment, který nevyšel. Billa ruší papírové tašky

V posledních letech velké obchodní řetězce jeden po druhém zpoplatňovaly, později i rušily igelitové tašky, které...

Platit se bude za všechny dovezené mobily, řekl šéf OSA v Rozstřelu

Pořadatelé koncertů, média, sportbary, hotely, ale i spotřebitelé, kteří si kupují flash disky nebo CD a DVD nosiče. Ti...

Dvacet hodin ve vzduchu. Z New Yorku míří první přímý let do Sydney

Z letiště v New Yorku letí první let bez mezipřistání s destinací v australském Sydney. Letadlo australské aerolinky...

Žluté lány musí zmizet. Zemědělce čeká omezení plochy vysetých plodin

Tisíce zemědělců v posledních týdnech rozměřovaly pole a lámaly si hlavu nad tím, jak je co nejvýhodněji rozdělit....

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Dějiny čtvrcení v Praze. Nejděsivější případy rozřezaných těl

Děsivé kriminální případy. O těchto čtyřech vraždách mluvila celá republika. Brutální a hrůzostrašné „kouskování“...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

Oživení retro značky nevyšlo. Značka kol Favorit opět zkrachovala

V Rokycanech už potřetí skončila výroba legendárního českého kola Favorit. Po dvou předchozích bankrotech zkrachovala...

Primark míří s levnou módou i do Brna. Hledá i místa pro další obchody

Irský řetězec s levnou módou Primark by mohl vedle Prahy otevřít svůj obchod také v Brně. Lidé z Jižní Moravy by si tak...

Pan Dave Lewis Tesco končí. Vystřídá ho manažer z farmacie

Šéf největší britské maloobchodní společnosti Tesco Dave Lewis (54) z osobních důvodů příští rok v létě ve firmě...

Soud zahájil insolvenční řízení s majitelem EMTC Bártou

Městský soud v Praze uznal podání insolvenčního návrhu proti majiteli a šéfovi skupiny EMTC Tomášovi Bártovi a zahájil...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz