Neckermann si zajistil publicitu a pak plné ceny stáhl, stěžuje si konkurence.

Neckermann si zajistil publicitu a pak plné ceny stáhl, stěžuje si konkurence. | foto: Profimedia.cz

Cestovka Neckermann nevydržela, vzdala inzerci plných cen

  • 77
Když loni vstupovali na český trh, chlubili se tím, že nikdy nebudou ceny svých zájezdů nabízet bez všemožných poplatků. To je už minulostí. CK Neckermann, pobočka druhé největší evropské cestovky Thomas Cook, začala inzerovat ceny některých svých zájezdů odděleně.

"Je to kvůli konkurenci," připouští šéf cestovky Udo Wichert.

S kompletní cenou vypadá zájezd na první pohled dražší, i když je konečná cena po součtu příplatků u konkurence nižší. I tak klienti v inzerátech vidí jako jedni z mála konečné ceny. Ale ty jsou menším písmem než cena bez příplatků.

Většina ostatních cestovek nechává klienty namáhat hlavu či kalkulačku a uvádí pouze cenu a příplatek, nikoliv finální sumu. S nabízením plných cen skončila i West Holiday. Kvůli zdražení paliva a letištního poplatku zavedla také palivový příplatek. Konečné ceny zájezdů v Česku tak nabízí v součastnosti jen Marco Polo Int. nebo ČD Travel.

Krok Neckermannu okamžitě zalarmoval české cestovky, které začaly na postup německého konkurenta poukazovat.

"Vstoupili vloni na český trh velkým stylem s tím, že bude vždy uvádět pro klienty konečnou nerozdělenou cenu zájezdů, a tímto oznámením si zajistili velkou pozitivní mediální propagaci ze strany českých médií," zlobí se Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Oddělování příplatků od ceny zájezdu kritizují spotřebitelské organizace, naposledy se do něj opřela zástupně ombudsmana Jitka Seitlová. Lidé by se podle nich měli obracet jen na takové cestovky, které umějí nabízet zájezdy za konečné ceny.