Dobrým výsledkům pomohl hlavně export, který byl nejvyšší v historii pivovaru a meziročně vzrostl téměř o osm procent. Budvar tak za hranice vyvezl více než 650 tisíc hektolitrů, téměř polovinu produkce.
V tuzemsku se prodeje zvýšily o 3,4 procenta. "Podařilo se nám tak zvrátit nepříznivý trend roku 2010, ve kterém jsme na domácím trhu kvůli nárůstu spotřební daně ztratili přes sedm procent," uvedl obchodní ředitel Budějovického Budvaru Robert Chrt.
Prodej vlajkového produktu, světlého ležáku značky Budweiser Budvar, zvýšil pivovar o 6,5 procenta. Podíl lahvového piva meziročně stoupl více než o desetinu a jeho objem poprvé překonal hranici 800 tisíc hektolitrů.
Podniku také mírně vzrostly tržby, a to o necelá dvě procenta. "Nižší dynamika nárůstu tržeb byla způsobena jednak posilováním koruny, jednak strukturálním přesunem evropské poptávky z gastronomie do segmentu maloobchodu," říká Chrt.
Podle předběžných odhadů Českého svazu pivovarů a sladoven přitom česká výroba piva loni spíše stagnovala, ke konci září činilo zvýšení tuzemské produkce piva meziročně jen asi jedno procento.