Úterý 7. dubna 2020, svátek má Heřman, Hermína
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 7. dubna 2020 Heřman, Hermína

Diskuse k článku

Boeing měl krizový rok, zakončil ho nepovedeným testem a odchodem šéfa

Americkému výrobci letadel Boeing se letos nedařilo. Letouny 737 Max jsou po dvou tragických nehodách stále uzemněné, aerolinky začínají žádat o odškodnění. Navíc se také hromadně ruší objednávky na další typy strojů. Kromě finančních potíží a ztráty důvěry se teď bude muset potýkat i s odchodem svého šéfa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a43k57u33b 31F72i17l28i37p 2362716738208

Na druhou stranu pravděpodobně bude muset sanovat Boeing US vláda a pak tedy postrádá logiku clo na Airbus co schválilo WTO za nekalou finanční pomoc od EU.

0/0
27.12.2019 6:59

M91i44l25a26n 71V48o59l15e16k 5579863886849

"Kvůli drobné závadě senzorů úhlu náběhu" Ta závada byla úplná a to na JEDNOM senzoru - nefungoval. Nesmyslný algoritmus autopilota v takové situaci posílá letadlo k zemi.

+1/−1
26.12.2019 17:03

P67e17t65r 70H96a10r56i81p87r30a74s31a72d 21H10a90j20i32č 5711636103470

Ano, ale nesmyslný algoritmus si Boening objednal a dodavatel dle zadání dodal. Nešlo tedy ani tak o nesmyslný algoritmus, ale o nesmyslné zadání. Říká se tomu managerské rozhodnutí.

0/0
27.12.2019 14:54

J32i14ř33í 10P11r68o11c14h 6578894257643

Ceny akcií Boeingu jsou stále předražené. Jenom odškodnění vlastníkům stojících letadel bude stát hromady peněz.

+1/0
26.12.2019 12:09

V12l20a27d79a 53D83o52l45e70z70a14l 6252806385

Boeing to ustoji, oblasti kde podnika nejsou jen dopravni letadla...je to strategicky dulezita firma pro USA, at uz jde o zbrane, satelity, raketovy nosice. Rekl bych, ze polozit takovej kolos jen kvuli jednomu spatnymu produktu je nemozny;-)

+3/0
26.12.2019 12:14

J37i42ř51í 57P49r66o80c43h 6178634117943

Souhlasím, ale akcie jsou stále předražené. Vyplatí se nakupovat okolo 250 USD.

0/0
26.12.2019 12:59

V95l97a91d71a 64D71o20l55e40z55a16l 6662866115

Predrazene...taky asi maji svoji hodnotu, jak jsem psal, Boeing podnika v rade odvetvi ktery evidentne drzej akcie nahore;-)

0/0
26.12.2019 13:02

M92i94l31a51n 74V94o66l59e21k 5619473766559

Vzhledem k tomu, jak cena akcií nebývale vyletěla během roku 2017, kdy už Boeing o problémech věděl, dovolil bych si spekulovat, že cena je uměle zvyšována kvůli výhodnému prodeji. Ale jestli je chcete za tuto cenu koupit, prosím...

+1/0
26.12.2019 17:07

K17a11r11e24l 31L81a61n21g87r 2722597250738

Otázka jak to ustojí BCA ;-) ta bude platit a ne málo.

O BDS starost nemá nikdo, tam vše jede skoro bez problémů, jen prodělají na úpravách stratotankerů.

0/0
26.12.2019 13:13

K69a73t70e50ř41i58n62a 27V24ý15b48o49r14n89á 6430589319

Ideální čas pro vstup na trh pro nějakého jiného výrobce. Zřejmě čínského.

+1/−4
26.12.2019 12:01

V45l63a63d70a 95D34o58l92e93z78a23l 6512766315

Tak to radsi poletim MAXem bez certifikace nez nejakou cinskou kopii Suchoje;-)

+4/−3
26.12.2019 12:02

K61a76t14e54ř35i10n57a 43V32ý70b17o67r95n20á 6800719599

Ještě nedávno jste určitě psal, že byste nevlezl do čínského auta nebo byste si nekoupil čínský mobil. Inu časy se mění. A aerolinky jsou dobří počtáři. :)

+4/−2
26.12.2019 12:49

V25l57a34d11a 63D89o24l75e79z91a36l 6882806405

Tak to jsem teda fakt nepsal;-)

0/0
26.12.2019 12:58

K64a46t11e92ř23i14n41a 98V35ý60b38o95r67n59á 6250619979

Za pár let popřete i tento příspěvek. To znám. :-)

+1/0
26.12.2019 15:32

J76a46n 54V22á87c86l16a85v96í22k 3282456281279

Ne že by se Číňané nebo Rusové nesnažili, ale na mezinárodním trhu je to pro ně nesmírně složité, takže jejich prodeje se omezují na domácí firmy, které to mají často příkazem.

+1/0
26.12.2019 12:41

K78a84t68e23ř53i90n78a 80V46ý97b86o60r65n50á 6470389269

Právě proto píši, že je ideální čas pro vstup na trh. Teď mají situaci mnohem jednodušší.

0/−1
26.12.2019 12:47

J97a42n 47V23á11c93l34a78v49í88k 3742776851239

Jenže oni žádné vhodné letadlo nemají a vývoj by jim trval tak dlouho, že současné problémy Boeingu budou dávno zapomenuty.

+6/0
26.12.2019 12:54

K30a50r90e24l 52L75a80n43g25r 2982887840878

Nebude to tak dlouho trvat ;-). V Tianjinu se už rozjíždí montáž Airbusů a naváže na to i výroba. Ono totiž nejde o to, že Čína nemá vlastní, ona mít nemusí aby mohla vyrábět licenčně nebo ve spolupráci.

+2/−1
26.12.2019 13:18
Foto

P71a49v57e89l 86M63a74r14t43i33n92e10k 9455795481753

Vite jak dlouho trvalo Cinanum okopirovat primitivni auta, tak aby se jim nekrcily jako papirove modely? Minimalne desitky let. Okopirovat letadlo jim bude trvat desetinasobek. Nikdo neni blazen, aby jim dodal kompletni technologie na neco takoveho. Ani naivni Evropane,.

+1/−3
26.12.2019 13:48
Foto

T15o64m60á94š 17C72h18r89a69s14t23n26ý 2181574581513

Boeing uz jim kompletnbi know how dal.

Airbus ho aktivne predava ted.

0/0
26.12.2019 14:22
Foto

P61a46v43e90l 84M24a69r43t61i30n30e14k 9205745761693

Soucasti celku a castecna montaz, opravdu nejsou technologie na vyrobu vysokopevnostnich oceli, casti motoru ze specialnich slitin, zpusoby obrabeni, to jsou jenom kousky komluxu, ktery ale bez nich nedate dokupy a nasledujici servis a dostupnost dilu. Jinak by uz davno zaplavili svymi vyrobky svet. Dokonce i ty auta z Ciny nic moc celosvetove. Rusove si mysleli, ze prorazi se Suchojem a co se stalo. Nic, Predpokladani zakaznici neprisli a ti soucasni jenom nechavaji ty svoje kusy doletat, nebo se jich chteji zbavit. U tech Rusu. Jaka to je mocnost a technologicky leader, kdyz svuj prvni neviditelny letoun nedokazi vybavit motory, ktere by se obesly bez zapadnich soucastek? Cina je to same.

+1/−2
26.12.2019 15:23

K25a81t29e91ř26i76n96a 11V44ý44b73o78r16n25á 6610819869

To je tou globalizací. Američané se také pouští do vesmíru s ruskými motory. A jaká je to mocnost... :-)

+1/0
26.12.2019 15:33
Foto

P58a18v60e65l 78M41a53r44t40i90n95e97k 9415305541313

Budete vyvijet neco, co je uz vyvinute a stoji to par susnu? Lepsi je investovat do nove technologie a ten stary sunt koupit.

0/−2
26.12.2019 17:57
Foto

T92o33m91á80š 61C49h26r11a69s22t77n97ý 2171614741703

Sakra, chlape, doplnte si vzdelani. Cormac ma svou plnohodnotnou fabriku v Zhoushan, kde si vyrabi vse pro C919 do posledniho sroubku. Cormac zkoupil know how bombardieru, boeingu, preplatil designery a inzenyry v Airbusu a UAC.

+1/0
26.12.2019 20:17

K21a53t54e95ř44i26n80a 51V38ý95b28o45r76n56á 6230509499

Koukám, že tyhle věci vůbec nesledujete.

https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/c919-prvni-let-cina-comac.A170505_113807_eko-doprava_suj

:-)

+1/−1
26.12.2019 15:30

J85a35n 63V22á64c84l88a94v81í66k 3702796781729

Jenže to je přesně o čem píši - konkurence maximálně pro 737 MAX7 nebo A319neo, což jsou ale samo o sobě minoritní modely své řady (přičemž sám Airbus má v tomhle segmentu primárně A220), mimo Čínu pak prodeje zrovna neletí.

0/−1
26.12.2019 17:30
Foto

T29o46m51á11š 95C14h73r79a64s37t72n44ý 2831924131603

Objednavka na 1008 kusu je takova fakt minorita ;-D 68% vsech letajicich A319 ;-D

+1/−1
26.12.2019 20:21

J29a35n 51V44á94c95l88a81v25í71k 3862356641479

No však výše píšu, že to domácí firmy musí brát :-P

Ono kam se trh posunul je to vidět na objednávkách A319neo a MAX7, kde je řeč řádově o desítkách kusů proti tisícům u větších variant.

0/−1
26.12.2019 20:51
Foto

P17a32v91e53l 26M48a71r82t43i84n22e22k 9895785281613

Cinany jeste ceka dlouha cesta a vychytavani detskych nemoci. Ale uz je nejvyssi cas utvorit konkurenci Evropanum a Amikum. Rusove to nikdy s tim svym slendrianem nedokazou, tak aspon ti Cinani.

0/0
26.12.2019 18:10

M39a32r74t82i88n 89F13a73b63i75á41n66e65k 2573728826567

Rok 2020 pro něj i proto byl bez velkého přehánění nejhorším v historii.

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/boeing-airbus-problemy-737-max-starliner-rok-analyza.A191223_125951_ekoakcie_svob

Jak to víte? Ani korunu Vám....

+6/0
26.12.2019 11:32

P55e42t64r 59S80k57á26l28a 7277893506170

připraveno na recyklaci v prosinci 2020

+2/0
26.12.2019 11:48

K15a27r85e22l 38L65a93n66g18r 2902587610558

Boeing měl krizový rok, zakončil ho nepovedeným testem a odchodem šéfa

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/boeing-airbus-problemy-737-max-starliner-rok-analyza.A191223_125951_ekoakcie_svob

Odchodem? ;-D;-D;-D Pokud chápu anglické slovíčko FIRED dobře tak byl vyhozen za ten "úspěšný" 737MAX

+1/0
26.12.2019 11:22

D77a66n97i47e33l 77N56o41s98k25a 9590188485386

Po odstoupení Muilenburga minulý týden volala některá zahraniční média, ..... 8-o 8-o

nemohu si poci, ale něco je divného na tomto světě

+4/0
26.12.2019 11:15

Š54t92ě16p87á16n 91K83o62p78ř56i66v97a 6679525165592

"Akcie se mermomocí snažily ztrátu znovu nabrat, vždy však nakonec skončily zpátky na zhruba 335 dolarech. " Z této věty jsem zmatený... ;-)

+1/0
26.12.2019 10:59

O10n63d96ř61e43j 34V48r71á85n89e34k 3574968771566

Boeing je klasickej korporat, kdy jsou pro nej zamestnanci jen osobni cisla, jako kazdej jinej. V tehle konglomeratech se sami papalasi presvedcuji, jak je vse uzasne, bajecne, skvele, az ztrati pojem o realite a pak prijde prusvih. Dalsim prikladem muze byt VW, resp. VAG. Hlavne maj pocit, ze se nemuze nic stat.

To ze Boeing prerusil vyrobu MAXu naznacuje, ze sami uz museli uznat, ze to s navratem bude asi hodne spatne a vysledek nejisty.

+23/0
26.12.2019 10:56

T66o44m59á15š 60T26a17t94í82č98e20k 5670402930268

Odešel, odešel... Takový odchod může mít několik podob. Ale vzhledem k tomu, že se konkrétní podoba odchodu tutlá, bude to manažerská klasika: odešel s pytlem plným peněz. :-P

+10/0
26.12.2019 10:51

M27i56c76h11a63l 26S82e10m65r68á12d 3802406187249

No, to je tzv. držhubné

0/0
26.12.2019 10:53

M36i95c43h96a60l 47S51e44m20r76á10d 3532396317489

Je skoro vtipné, jak hloupě se k problémům Boeing staví. Kdyby hned po první nehodě přestali mlžit a uznali, že ovládání letadla s novými motory bude pro piloty prostě jiné, začali plošně školit posádky zdarma a celý podělaný MCAS vyřadili, tak mohli mít v tuto dobu licencovaný stroj, proškolené posádky a vesele vyrábět...

MCAS je na letadle jen a pouze proto, aby eliminoval rozdíly v řízení letounu oproti starším verzím a zabránil pilotům v chybě - bohužel je od začátku tou největší chybou, jinak dobrého, letadla.

+10/−2
26.12.2019 10:44

J17i30ř25í 18B88r69e40z23o77l90u96b42s77k74ý 8517119804980

Ne, to je lež. Nová typická by nepomohla, moc dobře to víte.

0/0
26.12.2019 12:05
Foto

V49l12a58s29t87a 58C16o49u55f33a70l 7427779759785

Takhle to končí, když v korporátu převládnou HR procesy a tlak na personální náklady. Inženýři pak místo práce chodí na školení různých soft skills a jejich nadřízení vyplňují formuláře s hodnocením podřízených. Na technickou práci pak není motivace ani čas.

+35/0
26.12.2019 10:42

M49i60c23h20a10l 94S45e44m97r10á28d 3852956497639

Já bych skoro řekl, že zrovna v tomto případě bude největší vina někde u těch inženýrů... a nebo (a to by bylo horší) u vedení...

Prostě se jim nepodařilo v rámci avizovaných zásahových mezi dosáhnout cílové charakteristiky (stejné ovládání jako u předchozích verzí), tak se zásahové meze a pravomoci systému zvýšily. Toto možná nereportovali, možná ano a následně někdo rozhodl, že kvůli tomu nebudou systém certifikovat jako klíčový, protože by došlo ke zdržení.

Takže ne HR procesy, ne školení, ale buď liknavost nebo hamižnost způsobila tento problém...

0/−2
26.12.2019 10:49

V20á37c97l93a19v 42M88a11c79h 9699843278378

tak inženýři na problém pokud vím opakovaně upozorňovali

+3/0
26.12.2019 10:58
Foto

V62l47a98s50t46a 29C67o73u55f65a45l 7117489829715

Žádný inženýr v letectví nepustí do vzduchu něco, co nefunguje. Bohužel, tlak na cenu nutí výrobce zadávat práci do levného zahraničí nebo neleteckých firem. Stačil mi Honeywell v Bangalore. To byl zážitek, když tam dělali FCS pro Embraer a Dassault.

+5/0
26.12.2019 11:05

T33o48m94á94š 22T56a38t61í98č87e73k 5970792740948

Že byla závažnost systému MCAS zatajena z ekonomických důvodů, už dávno není žádné tajemství. Inženýři by bývali školili, ale vedení ne - to by Airbus získal náskok (školení trvá = zdržení a prodražení při uvádění do provozu). No, ten teď stejně má, a vonačejší.

Řekl bych, že to takhle jasně vyplývá z min. jednoho článku o Maxovi na Technetu, ani si nemusím vybavovat nějaké dokumenty na YT v angličtině.

+3/0
26.12.2019 11:05
Foto

T81o46m57á46š 93C60h80r60a21s49t83n27ý 2191884251323

Zas tak spatne to v Boeingu neni..

https://m.economictimes.com/news/international/business/boeing-document-dump-shows-disturbing-picture-on-737-max-official/articleshow/72963850.cms

Je to jeste HORSI!

+4/0
26.12.2019 10:50
Foto

V85l93a93s15t67a 23C56o65u37f73a72l 7107709719335

DeFazio on Monday called Muilenburg's ouster "long overdue," and said the company "made a number of devastating decisions that suggest profit took priority over safety."

Read more at:

//economictimes.indiatimes.com/articleshow/72963850.cms?from=mdr&utm_source=contentofinterest&utm_medium=text&utm_campaign=cppst

0/0
26.12.2019 11:08

P84e37t97r 28P51a49u66l32u59s 1824641762847

Vy jste tim taky dobre postizenej. Korporat, HR procesy, soft skills... .o) Nic ve zlem, jen konstatuju.

0/0
26.12.2019 16:05
Foto

M33a41r16t75i15n 93F68a39l65t28ý39n 9541716834458

Richard Aboulafia ze společnosti Teal Group: Podle něj za to může především přístup firmy ke svým inženýrům a dalším zaměstnancům. „Považují je za spotřební zboží,“ řekl.!

Tady máte jednoznačný výsledek a důsledek toho, kam vede manažerský styl řízení firmy.!!

+14/−2
26.12.2019 10:42

K32a88r56e75l 83L51a64n75g69r 2312917710128

Tohle je ve většíně US firem.

+2/−1
26.12.2019 11:23

S38t26a29n44i80s50l89a31v 79K14r69e14j52c93a40r 2644230824285

A všech firem na Zeměkoli !!R^ Nevyhýbá se to nikomu ani ČR !! Jen je otázkou, zda se novým šefem něco podstatného změní, Co se v ČR změnilo odchodem Václava Klause st. z vrcholné politiky a ODS ? Co se zmnění vítězstvím Klause ml. jež může dělat podobné chyby jako vk st. ?? Boing nedoplatil na jedince v roli šefa ale na neschopnost absolventů amerických universit ve vývojovém oddělení firmy. V Putinovsku se také setkáváme s problémy u Suchojů nebo Kamazů !

0/0
26.12.2019 11:35

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

Najdete na iDNES.cz