Diskuze

Ztráta Tesly zaskočila trh. Automobilka za čtvrt roku prodělala 702 milionů

Po ziskovém půlroce se americká automobilka Tesla opět vrátila do červených čísel. V prvním čtvrtletí prodělala 702,1 milionu dolarů, tedy v přepočtu 16,2 miliardy korun, a to je mnohem více, než odborníci čekali. Váznou dodávky elektromobilů do Asie i Evropy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RM

Absurdní komedie, ztráta nikoho nezaskočila, snad jen duševní nemehla (fans).

0 0
možnosti
Foto

Psal jsem to jako odpověď, ale dám to i jako samostatný příspěvek. Co se čísel týče, tak to vidím asi takto:

Kumulovaná ztráta je cca 7 miliard dolarů a z analýzy mi vychází horní hranice těsně pod 10 miliardami, která by měla nastat na přelomu 2019/20. Za rok 2019 bych čekal prodeje kolem 25 miliard dolarů, rok na to cca 30 miliard dolarů, přičemž provozní profitabilita by v roce 2020 by měla být kolem 1 miliardy (čistá ziskovost na záporné nule) a růst stabilně na cca 3-5 miliard do roku 2025, což je zhruba rok, kdy bych čekal překlopení do zcela čistého zisku (zalepení všech historických ztrát). Obrat někde v oblasti 50-75 miliard. Ceně akcie upřímně nerozumím, adekvátní bych aktuálně viděl někde v oblasti 130-150$.

Ta cesta nebude vůbec přímočará a Musk to opravdu žene všechno šíleně na hraně. Ale vychází mu to a výsledky má daleko lepší, než jsem doposud očekával, za to má můj neskonalý respekt. Nechápu tu hysterickost proti němu. Dělá něco úžasnýho, stojí ho to neskutečný úsilí, redefinoval absolutně vnímnání elektrických aut a možnost jejich realistického uplatnění. Není to pro vás? OK, nikdo vás nenutí si to kupovat, ale co všechny vede k tý hysterii a touze vidět ho padnout, tomu prostě nerozumím.

Mimochodem i kdyby USA dotovali 100% každou prodanou Teslu po celém světě, tak se to ještě ani nevyrovnalo 50 miliardám dolarů, který narvali jenom do General Motors, aby je zachránili. Tak tu nevykřikujte, jak Tesla existuje jenom kvůli dotacím. Dotace na Teslu jsou zcela směšné ve srovnání s dotacemi, které zaplatili daňoví poplatníci na ostatní automobilky v USA.

4 3
možnosti
PHH

No jo, ale co je to platný. Herbert Diess a Bob Lutz prorokují, že Tesla v roce 2019 padne. ;-D

0 0
možnosti
KL

K74a34r83e36l 88L96a83n87g77r

25. 4. 2019 18:21

A bublina nám zase splaskla ;-D. Tesla nebude nikdy výdělečná.

3 0
možnosti
ZM
MV

Ekonomické výkazy Tesly jsou přímo úměrné energetické účinnosti jejích pohonů.

0 0
možnosti
PHH

Tak jestli máte na mysli 83% účinnosti pohonného soustrojí včetně baterie, tak to má Tesla dost dobrý. :-)

0 0
možnosti
RM

Od lidí, kteří jsou tímhle překvapeni si raději co se týká financí nenechte do ničeho kecat, protože tomu nerozumí;-) Já nebudu tvrdit, že tomu rozumím, ale ztráta u Tesly mě narozdíl od nich vůbec nepřekvapuje;-D

1 0
možnosti

Novináři jsou možná zaskočeni, trh spíše překvapen - obecně se čekalo že ztráta bude větší. Ale schopnost balancovat na hraně krachu a vždy mu o fous uniknout má Tesla unikátní, na druhou stranu právě tak je celá koncipovaná a Muskovi za to patří z ekonomického a především marketingového hlediska obdiv R^

3 1
možnosti
Foto

Taky jsem to čekal daleko horší. Ta ztráta víceméně odpovídá těm výpadkům dodávky, byl jsem přesvědčenej, že tam bude ještě tak 200-300míčů natlačenejch z předchozích čtvrtletí. Výsledek je lepší, ale fůrt čekám pro rok 2019 skoro 3 miliardy čistý ztráty, i když můžou překvapit. V praxi to ale bude znamenat, že by měli dělat navýšení kapitálu cca alespoň o 1 miliardu, dvě by mě vůbec nepřekvapily. Stabilní ziskovost (pokud dosáhnou stabilizace prodejů někde u 150k aut za čtvrtletí) bych čekal někde od Q2 2020.

0 0
možnosti
PS

Na mne osobně působí Tesla jako auto od sekery, takové pouťové auto s velkým displejem. Asi do budoucna těžko bude konkurovat VW, Audi a jiným, kteří do elektromobility taky sypou neskutečné prachy a jejich výtvory se mi pozdávají daleko více.

1 0
možnosti
AS

audi e-tron je velmi povedená, pokud u ní bude kvalita zpracování jako u A6, tak to bude prémiovka :-), Tesla je běžná americká kvalita

2 0
možnosti
PB

P15e20t52r 19B84l59á62h60a

25. 4. 2019 15:01

Prodejní čísla EV březen 2019 Čína: 118.107 ks (proti březnu 2018 + 86%), podíl na trhu 6%

1 0
možnosti
JK

Len totálny ekonomický analfabet dokáže kondíciu firmy hodnotiť podľa jediného ukazovateľa - štvrťročného zisku. Aké ono to už tak vo svete chodí: čím menej má niekto v hlave, tým chytrejší sa robí. A tým hlúpejšie vypadá.

7 9
možnosti
PM

To je jasné, kondice firmy se přece hodnotí podle jednoh ziskového kvartálu v historii společnosti...

9 0
možnosti
Foto

Kak je možné, že automobilka s nejlepším výrobkem, který má nejprogresivnější techniku a nestačí vyrábět je opakovaně ve ztrátě?:-/

0 0
možnosti
AS

za to může rozchod Tesly s Toyotou, ta jim prodala továrnu a oni nevyužili potenciál na rozvoj spolupráce, chtěli dokázat, že budou stejně dobří v organizaci výroby jako Toyota, jenže na světě není mnoho firem, které to dokázaly :-)

2 1
možnosti