- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zase spousta kritiky, takže já jen přidám co jsem psal jinde a co si lidi zaslouží taky vědět. Přes všechen bordel co v EU je se EADS i Airbusu obchodně daří. Za letošní první pololetí má Airbus 680 objednávek, Boeing 549 objednávek. Nejen že Airbus vede, ale hlavně se ohromně proti předchozím rokům zvednul. Restruktualizace přináší ovoce už teď a jestli nezbrabrají její pokračování, o Airbus se netřeba bát. EADS má spoustu zajímavých zakázek na Eurofighter Typhoon, ani tam to neskřípe. Tak si opisálci zjistěte fakta a také napište pro změnu něco kladného na účet společnosti která si to zaslouží. Ne. nejsem nijak zainteresován, jen nemám rád když se něco překrucuje. Děkuju
Máte celkem pravdu, jen k těm objednávkám - nějakých 150 objednávek Airbusu je na model 350, který (když všechno vyjde) bude dodáván nejdříve za 6 let.
Může mi někdo vysvětlit, proč do toho kecají politici? Ještě bych pochopil Francii, ta vlastní necelých 14% akcií, ale proč Německo? Ať dělám co dělám, jak SRN ve struktuře akcionářů nevidím.
Největší podíl mají akcie na volném trhu 44.75%, pak je DaimlerChrysler s 22.41% (ani ten ovšem není vlastnění německou vládou a ani v něm nemá žádný významný podíl - největším akcionářem je Kuvajt), dále pak konsorcium francouzské společnosti Lagardère a francouzské vlády s 27.38% (vláda má přesně polovinu) a pak už následuje jen špaňelská vláda s 5.46%.
Německou vládu tam tedy nevidím vůbec, francouzská sice ano, ale jejich podíl není nijak zásadní. Čím to tedy je, že o vedení firmy rozhodují státníci? Mají nějaká hlasovací práva mimo akcie či co?