- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tento úsek modernizace tratě je nejsložitější a nejvíce se o něj vedou spory.
V době začátku stavby dráhy si vezmu hypotéku na dům, a možná ji splatím dříve, než se dráha dostaví. To je tristní.
Staví se u nás celkem rychle. Dlouho akorát trvá, než se začne.
Na jednu stranu to zadání zní dost diskriminační, na druhou aspoň že se to pohnulo.
a co na to taxikářská mafie? sejde se s babišem, který vlak na letiště típne stejně jako típnul uber?
Já si myslím, že to nakonec dopadne opravou stávající tratě, jako u Praha - Beroun, Choceň Ústí a podobně a bude klid. Elektrifikace, ETCS. 33 mld je hodně. Do 2025+ si nemyslím, že to vydrží. Navíc bez traťového radiového spojení na vlak (podle mapy sždc - TRS není, Vos asi taky ne, tím ani generální stop) . Ani základní zabezpečovače LS - opakovač návěstidel a podobně. Opět minuli zcela nepochopotelně OPD2 2015-2020. A jestli pak nebudou EU peníze, už vidím jak vytáhnou 33 mld. Hlavně, že se primárně debatuje, navrhuje vrt na 350 a zapisují tratě do katastru už asi 10 let.
A proč bude ten vlak začínat na Masarykově nádraží, když většina vlaků do Prahy jezdí na hlavní nádraží? Aby ten přestup nebyl moc jednoduchý? Z hl.n. se na Masarykovo dostanu buď pěšky, nebo pěšky přes park a pak tramvají, nebo metrem s jedním přestupem na Florenci. Každopádně to zabere min. 15 až 20 minut navíc. Na hl.n. by ten přestp byl hotov za 5 minut - z perónu na perón.
No jo, ale kudy by tam ten vlak od Kladna měl dojet?
Takové polovičaté řešení. Vlak na letiště je pro místní spíš příjemný doplněk, ale ve výsledku je celkem fuk jestli jedu 30 minut autobusem nebo vlakem. Vlak má být výhodou pro tranzitující cestující. Abych sednul v Ostravě do Pendolina a vystoupil až na letišti. Tak jako ICE a Frankfurt nebo Zurich
Tato je hlavně kvůli spojení Praha-Kladno (těch lidí je víc, než cestujících na letiště, protože jezdí denně, nebo skoro denně). Jen novináři přiliš akcentují spojeni na letiště a matou tak veřejnost.
Hmmm ... všimnětě si, že nikdo neříká jak často budou vlaky z letiště jezdit. Teď jezdí autobus přibližně každých 10 minut. Pochybuji, že vlaky budou jezdit v 10 minutových intervalech. Mimo jiné, bude cesta z letiště stále za 32 korun? Nebo po utracení 30 miliard budeme mít Heathrow Express za 600 korun jako v Londýně?