- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Onen průchod fíry z jednoho konce vlaku na druhý se odehrává v jiném čase, než je zastavení ve stanici, kdy vystupují a nastupují cestující, že to protáhne dobu jízdy o minuty? Fíra se přesune v rámci zastavení, možná ještě dříve, než nastoupí cestující.
jen Graz je Štýrský Hradec. Lépe by to zapadlo do textu. Taky nepíšete pojedu do Muenchenu ale do Mnichova, ne?
Jedno nechápu před X lety se modernizoval koridor Praha-Česká Třebová-Brno na 160km/h. Proč se to nepostavilo rovnou na 300km/h ?
To neni mozne, trat by se musela znacne naprimit, a znamenalo by to ji prakticky postavit znovu v nove stope a i jinudy... Na nekterych mistech i tak jsou prelozky, aby vubec byla 160km/h rychlost dosazena... Navic nad 160km/h uz nesmite mit prejezdy, nad 200 uz je i osova vzdalenost koleji jina a nad 250km/h uz je nutna i stridave napajeni idealne 25kV.. Pri vyssich rychlostech potrebujete i ridit vlaky jinak, nemuzete provozovat na stejne trati vsechny vrstvy vlaku od motoraku pres naklady az po osobni dalkovou, potrebujete jine zabezpeceni,...
Modernizace ale nutna byla i s ohledem na stav trati a zvyseni unosnosti pro nakladni vlaky...
Na 300km/h uz je to na novou trat komplet... proto se maji stavet nove trate separovane od ostatnich, a dnes je standard uz stavet na 350km/h pro ciste osobni dopravu,... tim se uvolni i koridory pro regionalni a nakladni dopravu...
Zrovna usek do Brna od C.Trebove, tam ani pri klopidlech neni mozne dosahnout ani te 160km/h rychlosti...
Může mi někdo vysvětlit, proč by měl pan Jančura tlačit na vysoké rychlosti? Copak si může k tomu udělat nějakou ekonomickou bilanci? Stejně nakonec o jeho zisku rozhodují státní dotace (minimálně ty studentské a důchodcovské).
O čem je vlastně tento článek ? K čemu je hodnotný ?
Zase idnes kecá nějaký bulvár.
Pan Jančura zase něco pronesl, tak se to musí dostat na veřejnost..
Hmm, to je typicke, ze musi zrovna ted vyjit clanek obhajujici ten nesmysl...
Prehled nesmyslu:
1. pomalejsi vlak dorazi drive - to nedava vube smysl, resp. jiste, kdyz navrhnete VRT tak, ze ji zaustite ze severu s uvrati, no, co na to rict...
2. nova trat omezi vice provoz pri stavbe, nez rekonstrukce, opet velka pitomost, ucelova, nova trat se stavi na zelene louce, nema vliv na puvodni, ale kdyz do nove trati zapocitate i rekonstrukci a vyluku na puvodni, tak to samozrejme nevyjde... nikdo prece nerika, ze se museji stavet soucasne..
3. no jasne ze nevyjde trat na 300, kdyz do studie ji uvadim jako samostatny usek nenavazujici na zadne pokracovani VRT, taky mam rad uherak, ale ne pri planovani staveb, to se to mohlo rozkrajek od obce k obci a vysla by tam max. tramvaj...
4. kapacita, absolutne nechapu, jak muze kapacitne vyjit dvoukolejna pomalejsi trat lepe nez 4 koleje, kde dve odvedou dalkovku z pretizene nevyhovujici trati a uvolni prostor nakladni a regionalni doprave na puvodni trati...
Samozrejme, i stara trat potrebuje rekonstrukci, ale je otazkou, proc si tim zabit VRT,.. mohla se rekonstruovat v puvodni stope na 140-160km/h a bylo by mene prelozek a mensi bezp. zony na nastupistich... Uz i SZ(DC) pripousti, ze pokud trat stacit nebude, bude se muset stejne postavit nova, a pokud se rozhodne o vyjmuti uzemni ochrany, tak to v budoucnu bude velky problem, jak s pozemky, tak s trasovanim... Posledni dobou se odrezava stale vice useku, nakonec skutecne zbyde jen odbocka z Berlina do Prahy...
- prvni odriznuty usek je trat Praha-C.Budejovice, VRT se odklonila na severni trasu mimo osidleni...
- druhy odriznuty usek je Plzen, kde se take rozhoduje o vyrazeni VRT mezi Berounem a Ejpovicemi...
- treti odriznuty usek zatim Praha-Most,... a vypada to, ze asi nebude posledni,...
V původní stopě by se kvůli ostrým obloukům na 140 - 160 nikdy nedostali.
Ukázka malosti českého uvažování. Samozřejmě, že na cestu babičky z Brna do Přerova to bohatě stačí a kvůli 4 minutám nemá smysl to řešit.
Jenomže jsou taky lidi, co chtějí jet z Varšavy do Vídně. A když u nás bude trať na 200, tak prostě vlaky na 330/350 (což jsou rychlosti jednotek ICE3/TGV) nebudou jezdit přes Ostravu a Brno, ale přes Bratislavu a Žilinu. A pak si budeme moci jen nafackovat, že z Brna nebo Ostravy se nedá jet do Vídně nebo do Varšavy třístovkou. A že vídenští manažeři jedou raději do Katovic, protože tam jsou rychleji než v Ostravě.
Jinak uvažovat, že na nějakém úseku ušetřím 4 minuty samozřejmě dává smysl. Na celé trase Varšava-Vídeň může být takových úseků třeba 10 a máme z toho 40 minut.
A ještě bych podotknul, že úplně stejná argumentace tu byla, když se modernizovalo poprvé, tak jsem si mohl hlavu ukroutit, proč jen na 160. A je to 20 let a hledáme úseky kde zvýšit na 200, přitom životnost těch kolejí je 100 let.
Je ostuda, když ,my jezdíme Brno - Břeclav 160 a Břeclav - Wien pomaleji. Kde jste přišel k životnosti kolejí 100 let ?? Na úseku Brno - Blansko se budou měnit koleje po 25 letech.
Pokud má trať délku 70 km, tak je úplně jedno jestli po ní vlak jede 160, 200 nebo 300 km/h. Rychlost má smysl řešit u tratí o délce několika stovek kilometrů bez zastávky.
No podle tehle logiky, je to treba z vyskova do brna kousek, takze nema smysl aby tam vedla dalnice?
No a co rekonstrukce delat aspon na 230, coz je bezna cestovni rychlosti "pomalych vlaku", jako je treba pendolino, rakouske railjety apod?